Το Fiat Grande Panda είναι διαθέσιμο και σε βενζινοκίνητη, και σε υβριδική, και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Πήρε τον τίτλο του ΑτΧ 2026 για την Ελλάδα, έχοντας στα προσόντα του, πέραν της πληρότητας της γκάμας του, το μοντέρνο design, αλλά και τον ελκυστικό τιμοκατάλογό του. Η εκδήλωση ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα 2026» πραγματοποιήθηκε στο Βοτανικό.

Εκεί παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της φετινής ψηφοφορίας που ανέδειξε νικητή το Fiat Grande Panda. Στο πλαίσιο της φετινής διαδικασίας αξιολογήθηκαν περισσότερα από 50 εντελώς νέα μοντέλα τα οποία λανσαρίστηκαν το διάστημα αυτό στην ελληνική αγορά. Θυμίζουμε σε αυτήν την τελική φάση για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026 συμμετείχαν όχι 10, αλλά 11 αυτοκίνητα, καθώς στη δέκατη θέση είχε υπάρξει ισοψηφία – και βάσει του επίσημου κανονισμού όταν δύο μοντέλα ισοψηφούν στο τέλος της κατάταξης περνούν και τα δύο στον «τελικό».

1

Παρουσιαστές της βραδιάς ήταν οι δημοσιογράφοι Νίκος Γιαννούλας και Γιάννης Μάριος Παπαδόπουλος.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας:

1. Fiat Grande Panda 378
2. Renault 5 E-Tech Electric 338
3. Citroёn C3 253
4. Dacia Bigster 232
5. Hyundai Inster 228
6. MG ZS Max 227
7. Chery Tiggo 4 220
8. KIA EV3 219
9. Skoda Elroq 208
10. Geely EX5 199
11. BYD Atto 2 198

Οι εκλέκτορες δημοσιογράφοι του ΑτΧ

Θα πρέπει στο σημείο αυτό να τονιστεί πως η βαθμολογική κατάταξη δεν αντικατοπτρίζει σε καμία περίπτωση πραγματικές διαφορές μεταξύ των υποψηφίων μοντέλων που ήταν όλα τους υψηλού επιπέδου. Εκείνο που στην πραγματικότητα μετράει είναι το ποιος είναι πρώτος, ποιος είναι ο νικητής. Το Fiat Grande Panda προτιμήθηκε καθώς συγκεντρώνει ένα πλήθος από χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να χαρακτηριστεί ολοκληρωμένη πρόταση: είναι μια compact, αλλά με καλούς χώρους πρόταση που διαθέτει και το μεγάλο προσόν ότι δεν προσφέρει απλώς μια ευρεία γκάμα επιλογών, αλλά διαθέτει και μια βασική έκδοση ιδιαίτερα προσιτή.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Renault 5 E-Tech Electric, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο με μοντέρνο design, υψηλή τεχνολογία και εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά, στοιχεία τα οποία άλλωστε εντυπωσίασαν αρκετά από τα μέλη της κριτικής επιτροπής που το τοποθέτησαν στην πρώτη θέση στη δική τους βαθμολογία.

Σε σχετικά μικρή απόσταση το Citroen C3, ένα μοντέλο με αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με το Grande Panda, και ακολούθησαν οι υπόλοιποι διεκδικητές του τίτλου.

Στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Γιώργος Βασιλάκης, αναφέρθηκε στην ταχύτητα με την οποία μπήκαν στην ευρωπαϊκή αγορά οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες, προσφέροντας σε καλή τιμή μοντέλα με υψηλή ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό, πιέζουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να προσφέρουν και αυτοί αντίστοιχα  προϊόντα. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη καθιέρωσης και άλλων κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, πέραν των οικονομικών, όπως οι ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων στις πόλεις.

Στην εκδήλωση που τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Πανελλήνιου Συλλόγου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (ΠΑΣΥΔΑΜ) διαβάστηκε χαιρετισμός του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Δήμα. Πέραν του «διαγωνιστικού σκέλους» η εκδήλωση περιλάμβανε και την απονομή ειδικής τιμητικής πλακέτας στον Έλληνα σχεδιαστή Σωτήρη Κωβό, για τη συμβολή του στην εξέλιξη της σχεδίασης της σύγχρονης αυτοκίνησης. Ο Σωτήρης Κωβός έχει εμπλακεί στη διαμόρφωση πολλών γνωστών μοντέλων, και ήταν αυτός που καθόρισε τη μορφή του Toyota Yaris πρώτης γενιάς.
Τιμητική πλακέτα έλαβε και το τακτικό μέλος του θεσμού, ο δημοσιογράφος Γιώργος Τριανταφύλλης, που συμπληρώνοντας το 67ο έτος της ηλικίας του γίνεται πλέον ομότιμο μέλος και σταματά να συμμετέχει στις ψηφοφορίες.

Η βράβευση του Σωτήρη Κωβού από τον δημοσιογράφο, Κώστα Χαριάτη.

Σημειώνουμε πως τη διαδικασία ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα στήριξαν ως υποστηρικτές η εταιρία εμπορίας ανταλλακτικών και εξοπλισμών συνεργείων Ιαπωνική με το δίκτυο συνεργείων Autofit, η εξειδικευμένη στα logistics αυτοκινήτων εταιρία Ferst, η ΕΜΑ Α.Ε., η οποία εισάγει και διανέμει τα ελαστικά Continental στην Ελλάδα, καθώς επίσης και η πίστα καρτ SFi Karting Circuit.

Τα στελέχη της Italian Motion δίπλα στο Grande Panda. Διακρίνονται από αριστερά: Κώστας Καραθανάσης, Αντρέας Βουρνάς, Βασίλης Μπακόπουλος, Αργύρης Τούντας. 

Διαβάστε επίσης

VW T-Roc: Να πως πήγε στα crash test του Euro NCAP (video)

BMW Σειρά 3: 50 χρόνια σε παραγωγή

Audi Revolut F1 Team