• Think Tanks

    Xρειάζονται τα παιδιά περισσότερη πρακτική εμπειρία με το χρήμα;


    Για να προετοιμάσετε τα παιδιά σας για οικονομική επιτυχία, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να τους δώσετε εμπειρία με το χρήμα.

    Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά μαθαίνουν περισσότερα για τα οικονομικά από τους γονείς τους παρά από οποιαδήποτε άλλη πηγή. Οι μελέτες σχετικά με την «οικονομική κοινωνικοποίηση» επικεντρώθηκαν στο παράδειγμα που δίνουν οι γονείς στα παιδιά τους και τι διδάσκουν άμεσα οι μαμάδες και οι μπαμπάδες στα παιδιά τους για τα χρήματα. Ωστόσο, μία νέα μελέτη λέει ότι δεν πρέπει να παραμελείται η σημασία της παροχής προσωπικής εμπειρίας πρακτικής διαχείρισης χρημάτων στα παιδιά.

    Οι γονείς μπορούν να δώσουν στα παιδιά τους πρακτική εξάσκηση με τα χρήματα με διάφορους τρόπους. Μπορούν:

    • να τους χορηγούν τακτικά χαρτζιλίκι
    • να τους πληρώνουν για εργασίες που υπερβαίνουν τις κανονικές τους δουλειές στο σπίτι
    • να ανταμείβουν τους καλούς βαθμούς με μετρητά
    • να τους ενθαρρύνουν να εξοικονομήσουν χρήματα για ειδικές αγορές ή φιλανθρωπικές δωρεές.

    Οι λεπτομέρειες δεν έχουν σημασία, ούτε το ποσό των χρημάτων, το οποίο μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με την οικονομική κατάσταση της οικογένειας, λέει η συγγραφέας της μελέτης Ashley LeBaron του Πανεπιστημίου της Αριζόνα.

    Μην αρχίσετε πολύ αργά

    Το σημαντικό είναι οι γονείς να δώσουν στα παιδιά άμεση εμπειρία με τα χρήματα νωρίς, όταν το ρίσκο είναι ακόμα χαμηλό.

    “Εάν η πρώτη φορά που τα παιδιά χρησιμοποιούν μια πιστωτική κάρτα ή πρέπει να δουλέψουν ή να πρέπει να εξοικονομήσουν χρήματα για κάτι ή να έχουν τραπεζικό λογαριασμό είναι όταν είναι μόνα τους, δεν είναι καλή στιγμή για εξάσκηση“, λέει η LeBaron, διδακτορική φοιτήτρια στο Norton School of Family and Consumer Sciences.

    “Είναι σημαντικό για τους γονείς να δίνουν στα παιδιά την κατάλληλη για την ηλικία οικονομική εμπειρία όταν τους παρακολουθούν”, λέει η LeBaron. «Αφήστε τα να κάνουν λάθη για να τα βοηθήσετε να μάθουν από αυτά και να τα βοηθήσουν να αναπτύξουν συνήθειες πριν αυτά είναι μόνα τους, όταν οι συνέπειες θα είναι πολύ μεγαλύτερες και θα έχουν μεγαλύτερες ποσότητες χρημάτων».

    Η LeBaron και οι συνεργάτες της στο Brigham Young University πήραν συνεντεύξεις από 115 συμμετέχοντες στη μελέτη, συμπεριλαμβανομένων 90 φοιτητών ηλικίας 18-30 ετών, καθώς και μερικούς από τους γονείς και τους παππούδες αυτών των φοιτητών. Ρώτησαν τους φοιτητές τι και πώς τους δίδαξαν οι γονείς τους για τα χρήματα, και στην περίπτωση των γονέων και των παππούδων, ρώτησαν επίσης τι και πώς δίδαξαν τα παιδιά τους για τα χρήματα. Παρουσιάζουν τα συμπεράσματά τους στην επιθεώρηση Journal of Family Issues .

    Οι περισσότεροι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι είχαν αποκτήσει κάποια εμπειρία με χρήματα σε μικρή ηλικία και θεώρησαν ότι η εμπειρία αυτή ήταν εξαιρετικά πολύτιμη στην προετοιμασία τους για τη διαχείριση των χρημάτων από μόνοι τους. Εκείνοι που δεν έλαβαν τέτοιες εμπειρίες επιθυμούσαν να έχουν.

    Με βάση τις συνεντεύξεις, η LeBaron και οι συνεργάτες της περιέγραψαν τρία βασικά θέματα γύρω από τα στοιχεία που έμαθαν οι συμμετέχοντες από τις οικονομικές εμπειρίες που τους δόθηκαν ως παιδιά: πώς να δουλεύεις σκληρά, πώς να διαχειριστείς τα χρήματα και πώς να ξοδεύεις με σύνεση.

    Οι ερευνητές ταυτοποίησαν επίσης τρεις βασικούς λόγους για τους οποίους οι γονείς δήλωσαν ότι παρείχαν στα παιδιά τους μια πρακτική εμπειρία με τα χρήματα: για να τα βοηθήσουν να μάθουν οικονομικές δεξιότητες, να αποκτήσουν οικονομικές αξίες και να γίνουν ανεξάρτητα.

    Είναι κακοί οι millennials με τα χρήματα;

    Η LeBaron, η οποία είναι μια millennial, λέει ότι ενδιαφέρεται να μελετήσει την οικονομική κοινωνικοποίηση εν μέρει λόγω του επίμονου στερεότυπου ότι οι millennials έχουν κακή σχέση με το χρήμα. Άρχισε να αναρωτιέται αν ίσως οι νεότερες γενιές δεν έλαβαν τον ίδιο βαθμό πρακτικών εμπειριών με χρήματα που είχαν οι γονείς και οι παππούδες τους.

    Ενώ η LeBaron δεν έχει ακόμη στοιχεία για να υποστηρίξει αυτές τις διαγενεακές διαφορές, υποψιάζεται ότι πολλοί γονείς σήμερα διστάζουν να εμπιστευθούν τα παιδιά τους με χρήμα – και αυτό θα μπορούσε να είναι προβληματικό στη συνέχεια.

    “Νομίζω ότι είναι δύσκολο για τους γονείς, μερικές φορές, να αφήσουν τα παιδιά τους να κάνουν λάθη”, λέει η LeBaron. “Είναι δελεαστικό να προστατεύουμε τα παιδιά από τα πάντα που σχετίζονται με το χρήμα, αλλά είναι πραγματικά σημαντικό για τους γονείς να φέρουν χρήματα στα χέρια των παιδιών νωρίς, ώστε να μπορούν να εξασκηθούν στο να δουλεύουν γι ‘αυτά, να τα διαχειρίζονται και να μαθαίνουν πώς να τα ξοδεύουν με σύνεση”.

    Ιδανικά, λέει η LeBaron, οι γονείς θα διδάξουν στα παιδιά τους το χρήμα μέσω μοντελοποίησης, εξήγησης και πρακτικής εμπειρίας.

    “Η καλύτερη προσέγγιση είναι ένας συνδυασμός, όπου οι γονείς δίνουν ένα καλό παράδειγμα, έχουν ανοιχτές συνεχείς συζητήσεις για τα χρήματα και τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν”, λέει. “Εάν οι γονείς κάνουν και τα τρία αυτά πράγματα, υπάρχει μια πραγματικά καλή πιθανότητα τα παιδιά τους να πάρουν σημαντικά μαθήματα για τα χρήματα”.

    Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι η Alexis Blue από το πανεπιστήμιο της Αριζόνα



    ΣΧΟΛΙΑ