Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

  • VesselsValue


Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tankers

Ελαφρώς υψηλότερα διαμορφώθηκαν οι αξίες των τάνκερ, ενώ αμετάβλητες παρέμειναν στα πιο μοντέρνα πλοία της κατηγορίας.

-Το VLCC Seaways Sakura (298,600 DWT, κατασκευής 2001, Hitachi) πουλήθηκε έναντι 18 εκατ. δολ. στην Hellenic Tankers, με την εκτιμώμενη από τη VV Value αξία του να ανέρχεται στα 17,9 εκατ. δολ.

-Η BP πούλησε 8 aframaxes (113,600 – 114,800 DWT, κατασκευής 2005 – 2006, Samsung), σε μία en bloc συναλλαγή, στην Union Maritime, έναντι 108 εκατ. δολ. Η εκτιμώμενη αξία των πλοίων είναι στα 112,29 εκατ. δολ.

-Το πλοίο MR Great Manta (52,000 DWT, 2013, Sungdong) πουλήθηκε στην Pacific Carriers έναντι 27,25 εκατ. δολ., υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (25,7 εκατ. δολ.)

-Το MR Torm Neches (47,100 DWT, 2000, Onomichi) πουλήθηκε στην τιμή των 7,7 εκατ. δολ. Η εκτιμώμενη αξία του είναι 6,43 εκατ. δολ.

 

Bulkers

Στα μοντέρνα Capesize, Panamax & Supramax οι αξίες παρέμειναν σταθερές ενώ στα φορτηγά πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ενισχύθηκαν. Αμετάβλητες διατηρήθηκαν οι αξίες και στα handy.

-Το Capesize Cape Dover (185,800 DWT, κατασκευής 2006, Kawasaki) πουλήθηκε στην τιμή των 22 εκατ. δολ. στην εταιρία Bright Navigation, με την εκτιμώμενη αξία του να διαμορφώνεται στα 20,34 εκατ. δολ.

-Το Capesize Tenshu Maru (180,000 DWT, κατασκευής 2010, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε στην BW Dry Cargo στην τιμή των 29,5 εκατ. δολ., πολύ κοντά στην εκτιμώμενη αξία του.

-Το πλοίο τύπου Supramax, Majulah Singapura (58,000 DWT, κατασκευής 2014, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε έναντι 19,3 εκατ. δολ. Η εκτιμώμενη αξία του διαμορφώνεται στα 19,21 εκατ. δολ.

-Το Supramax Nautical Aventurin (56,800 DWT, κατασκευής 2012, Jiangsu Hantong Heavy) πουλήθηκε στην Load Line Marine στην τιμή των 12,8 εκατ. δολ., χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (13,91 εκατ. δολ.).

-Το Supramax Eigen (50,200 DWT, κατασκευής 1999, Mitsui Tamano), πουλήθηκε στην εκτιμώμενη αξία του, στα 7,2 εκατ. δολ.

-Το Handy bulker Van Imabari (28,400 DWT, κατασκευής 2008, Shimanami) πουλήθηκε στην ελκυστική τιμή των 8,8 εκατ. δολ. Η εκτιμώμενη αξία του διαμορφώνεται στα 9,37 εκατ. δολ.

-Τέλος, το Handy bulker Ourania (27,800 DWT, κατασκευής 1998, Naikai Setodia) πουλήθηκε έναντι 5 εκατ. δολ., με εκτιμώμενη αξία στα 4,8 εκατ. δολ.

Containers

Στα μοντέρνα Post Panamax και Panamax οι αξίες παρέμειναν σταθερές, ενώ στα παλαιότερης κατασκευής ενισχύθηκαν. Αντίστοιχα, δεν υπήρξε μεταβολή στις αξίας των μοντέρνων πλοίων Handy και Feedermax ενώ αυξήθηκαν οριακά στα αντίστοιχα παλαιότερης κατασκευής.

-Το πλοίο Sub Panamax Devon Trader (2,478 TEU, κατασκευής 2000, Wadan Yards MTW) πουλήθηκε στην Tehama Shipping έναντι 6,8 εκατ. δολ. , με την αξία του να προσδιορίζεται στα 5,69 εκατ. δολ.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,02% και διαμορφώθηκε στις 215,10 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση 0,20% και έκλεισε στις 252,78 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers υποχώρησε κατά 0,12% και διαμορφώθηκε στις 4.639,43 μονάδες
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) υποχώρησε κατά 0,07% και διαμορφώθηκε στις 562,14 μονάδες

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

tanker ναυλαγορά ναυτιλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγοράζουν μαζικά «γερμανικά» πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Κούστας: Η Danaos έτοιμη να αξιοποιήσει τις νέες ευκαιρίες

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Σουραβλάς: Η Load Line προσθέτει ένα supramax στον στόλο της