ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H NBG Securities και ο αναλυτής Βασίλης Καρναπάτης στο Flash Note εξαμήνου της Jumbo (25/09/2025) βλέπουν μικρή υστέρηση έναντι των εκτιμήσεων αναλυτών και αγοράς στα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2025 που παρουσίασε η Jumbo (BELA GA), αν και η διοίκηση εκτιμά ότι η εικόνα θα βελτιωθεί στο β’ εξάμηνο. Η μετοχή διαπραγματεύεται στα €31,36 με κεφαλαιοποίηση €4,21 δισ., ενώ η τιμή στόχος τοποθετείται στα €35,0 με σύσταση “Υπεραπόδοση” (Outperform).
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα €497,3 εκατ. (+8,0% σε ετήσια βάση), τα μικτά κέρδη στα €267,8 εκατ. (+5,3% σε ετήσια βάση), το προσαρμοσμένο EBITDA στα €165,4 εκατ. (+7,0% σε ετήσια βάση) και τα καθαρά κέρδη στα €117,2 εκατ. (+5,1% σε ετήσια βάση). Σημειώνεται ότι στο α’ εξάμηνο 2024 η εταιρεία είχε εγγράψει €10,2 εκατ. από αποζημιώσεις για τις ζημιές στα καταστήματα Λάρισας και Καρδίτσας μετά τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023.
Η διοίκηση τόνισε ότι η αποδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ, που μειώνει το κόστος προμηθειών, αναμένεται να αποτυπωθεί κυρίως στο β’ εξάμηνο, ενώ η ανάπτυξη μέσω franchise ασκεί πίεση στα περιθώρια κέρδους (7,7% των συνολικών πωλήσεων στο α’ εξάμηνο 2025, έναντι 5,6% πέρυσι). Η Jumbo διατήρησε καθαρή ταμειακή θέση €309,8 εκατ. (-16,8% σε ετήσια βάση). Έως σήμερα έχει διανείμει €131,5 εκατ. σε μετρητά, ενώ το 1,25% των ιδίων μετοχών που αποκτήθηκαν το α’ εξάμηνο ακυρώθηκε τον Αύγουστο.
Οι αναλυτές σχολιάζουν ότι τα αποτελέσματα ήταν ασθενέστερα των προσδοκιών, επηρεασμένα από καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, αυξημένα μεταφορικά, πληθωριστικές πιέσεις και την αβεβαιότητα από τις διεθνείς εμπορικές εντάσεις. Ωστόσο, η διοίκηση εκτιμά πως εφόσον διατηρηθεί ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων 8% σε ετήσια βάση, τα καθαρά κέρδη μπορούν να κινηθούν στα περσινά οργανικά επίπεδα. Μέχρι τον Αύγουστο, οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 8% ετησίως, ενώ οι κρίσιμες περίοδοι του Σεπτεμβρίου (10% των ετήσιων πωλήσεων) και των Χριστουγέννων (30% των πωλήσεων) είναι μπροστά.
Για το σύνολο της χρήσης 2025, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση πωλήσεων κατά 6,9% στα €1,229 δισ., προσαρμοσμένο EBITDA €434,1 εκατ. (+4,8% σε ετήσια βάση) και καθαρά κέρδη €324,2 εκατ. (+4,8% σε ετήσια βάση).
Τη σύσταση “αγορά” για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) επαναλαμβάνει η UBS, ανεβάζοντας την τιμή στόχο της μετοχής στα €11,0 από €10,40 προηγουμένως. Παρά την άνοδο 26% που έχει ήδη καταγράψει η μετοχή από την αρχή του έτους, οι αναλυτές Amal Patel, Cristian Nedelcu και Jarrod Castle (CFA) εκτιμούν ότι η δυναμική του τίτλου παραμένει ισχυρή, καθώς εξακολουθεί να διαπραγματεύεται με discount έναντι των ευρωπαϊκών ομολόγων του κλάδου.
Σύμφωνα με την έκθεση (22/9/2025), ο ΔΑΑ προσφέρει μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη EBITDA κοντά στο 6% ετησίως την περίοδο 2025-2028, μία από τις υψηλότερες επιδόσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων. Ο καταλύτης για αυτή την αύξηση είναι η ενίσχυση της επιβατικής κίνησης, με την Aegean Airlines, η οποία καλύπτει περίπου το 44% της χωρητικότητας, να προβλέπεται ότι θα αυξήσει τον στόλο της κατά 40% ως το 2029, σε σχέση με τα επίπεδα του 2024. Παράλληλα, το άνοιγμα του νέου North West Apron αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη διαχείριση της κίνησης.
Η UBS υπογραμμίζει ότι, ακόμη και με το αυξημένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους €1,2 δισ. για την περίοδο 2025-2029, ο ΔΑΑ θα συνεχίσει να καταγράφει τις υψηλότερες αποδόσεις κεφαλαίων (ROCE στο 15% περίπου) ανάμεσα στους ευρωπαίους peers, ενώ η μερισματική του απόδοση εκτιμάται κοντά στο 6,5%, σημαντικά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (4%). Η μετοχή, σημειώνουν οι αναλυτές, παραμένει ελκυστική καθώς διαπραγματεύεται στις 9,4 φορές EV/EBITDA 2026, χαμηλότερα από τον ιστορικό και τρέχοντα μέσο όρο του κλάδου που κινείται στις 10 φορές.
Οι προβλέψεις της UBS για το 2025 κάνουν λόγο για EBITDA €407 εκατ. (-7,4% σε ετήσια βάση) και καθαρά κέρδη €205 εκατ. (-13,1%), με την κερδοφορία να επανέρχεται σε ανοδική πορεία από το 2026. Ο δείκτης P/E για το 2026 διαμορφώνεται στις 15,6 φορές, ενώ η μερισματική απόδοση παραμένει υψηλή στο 6,4%.
Ως προς τους κινδύνους, η UBS επισημαίνει την πιθανότητα επιβράδυνσης της ζήτησης λόγω μακροοικονομικών πιέσεων, τυχόν καθυστερήσεις ή υπερβάσεις κόστους στα έργα υποδομής και πιθανές ρυθμιστικές παρεμβάσεις, όπως οι συζητήσεις για τον περιορισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Αθήνα. Ωστόσο, τονίζει ότι η ισχυρή ρυθμιστική βάση του αεροδρομίου, η δυνατότητα μετακύλισης υποαποδόσεων σε μελλοντικά τιμολόγια και η θετική εικόνα της ελληνικής οικονομίας (ΑΕΠ +2,3% το 2025, +2,4% το 2026) λειτουργούν ως δικλείδες ασφαλείας. Η UBS συμπεραίνει ότι, παρά την έντονη πορεία της μετοχής φέτος, «υπάρχει ακόμη χώρος στον διάδρομο απογείωσης», διατηρώντας τη σύσταση “αγορά” για τον ΔΑΑ με νέο στόχο τα €11 ανά μετοχή.
Η NBG Securities και ο αναλυτής Βαγγέλης Καρανίκας αναφέρουν για την Aegean Airlines ότι παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, όπως εκτιμούν στην τελευταία τους έκθεση (25/09/2025), όπου διατηρούν τη σύσταση Outperform, ανεβάζοντας την τιμή στόχο στα €19,40, που συνεπάγεται περιθώριο ανόδου της τάξης του 42%.
Το πρώτο εξάμηνο του 2025 χαρακτηρίστηκε από ανθεκτική κερδοφορία, παρά τη σχετικά ασθενή επίδοση στο β΄ τρίμηνο. Τα EBITDA αυξήθηκαν 6% σε ετήσια βάση, ενώ τα καθαρά κέρδη εκτοξεύθηκαν κατά 109%, στηριζόμενα στη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και στη σταθερή ζήτηση. Παρά τις ακυρώσεις πτήσεων προς τη Μέση Ανατολή και τον αυξημένο ανταγωνισμό που περιόρισαν τη χρήση του στόλου (EBIT -12,8% σε ετήσια βάση στο β΄ τρίμηνο), οι ελεύθερες ταμειακές ροές παρέμειναν ισχυρές. Στο τέλος του εξαμήνου, τα διαθέσιμα ανήλθαν σε €842 εκατ., με καθαρό χρέος €424 εκατ.
Οι εκτιμήσεις για το β΄ εξάμηνο είναι πιο θετικές, χάρη στην ισχυρή ζήτηση, την αύξηση της χωρητικότητας και τα θετικά κόστη. Για το 2025 προβλέπεται EBITDA €431,5 εκατ. (+6,5% σε ετήσια βάση) και καθαρά κέρδη €147,4 εκατ. (+13,4% σε ετήσια βάση), με επιπλέον ώθηση €20 εκατ. από συναλλαγματικά κέρδη λόγω ενίσχυσης του ευρώ. Η Aegean αναμένεται να συνεχίσει την πολιτική γενναίων μερισμάτων, με εκτιμώμενη μερισματική απόδοση 6,6% για το 2025.
Η χρηματιστηριακή παραμένει αισιόδοξη για την περίοδο 2024-2027, με εκτιμώμενους μέσους ετήσιους ρυθμούς αύξησης EBIT και EPS 4,5% και 5,8% αντίστοιχα. Καθοριστικοί παράγοντες θεωρούνται τα ισχυρά θεμελιώδη του ελληνικού τουρισμού και η γεωγραφική επέκταση στην Ινδία από τον Μάρτιο του 2026. Παράλληλα, οι πιέσεις από το κόστος απανθρακοποίησης αναμένεται να αντισταθμιστούν από χαμηλότερες τιμές καυσίμων και θετικές συναλλαγματικές επιδράσεις.
Για το 2026 προβλέπεται αύξηση προσφερόμενης χωρητικότητας (ASK) κατά 5,6% ετησίως, με βελτίωση συντελεστή πληρότητας και σταθεροποίηση αποδόσεων, οδηγώντας τα έσοδα στα €1,96 δισ. (+5,2% σε ετήσια βάση). Το EBIT αναμένεται στα €245 εκατ. (περιθώριο 12,5%), επίπεδο που φέρνει την Aegean κοντά στους κορυφαίους ευρωπαϊκούς ομίλους Ryanair και IAG. Τα καθαρά κέρδη προβλέπονται στα €144 εκατ., με σταθερή μερισματική πολιτική στα €0,90 ανά μετοχή και μερισματική απόδοση άνω του 6%.
Διαβάστε επίσης
Aegean Airlines: Νέα τιμή στόχος €19,40 – Θετικές προοπτικές και ισχυρές αποδόσεις για τους μετόχους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
