• ΑΓΟΡΕΣ

    Tesla: Με βουτιά 13% ξεκινά το 2023 η μετοχή – Μειώνουν τις τιμές-στόχους οι χρηματιστηριακές

    • NewsRoom
    Tesla

    Elon Musk. Επικεφαλής Tesla


    Με ισχυρή πτώση κινείται η μετοχή της Tesla στη Wall Street, στην πρώτη συνεδρίαση της χρονιάς, με το αρνητικό κλίμα – το οποίο είχε «διακοπεί» την τελευταία εβδομάδα του 2022, χωρίς ωστόσο να μπορέσει να την γλιτώσει από μια καταστροφική χρονιά – να επιστρέφει γύρω από την εταιρεία του Elon Musk, μετά και τις χθεσινές ανακοινώσεις της.

    Η Tesla κινείται στο -13,09% καθώς αυξάνεται η ανησυχία γύρω από τη ζήτηση και τα υλικοτεχνικά προβλήματα που βάζουν εμπόδια στις παραδόσεις των αυτοκινήτων της.

    Η εταιρεία ανακοίνωσε τη Δευτέρα παραδόσεις-ρεκόρ για το τρίμηνο, οι οποίες ωστόσο ήταν χαμηλότερες από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Ειδικότερα, παρέδωσε 405.278 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο στο τέταρτο τρίμηνο, την ώρα που οι αναλυτές ανέμεναν ότι θα αποστέλλονταν 420.760 οχήματα, σύμφωνα με τον μέσο όρο δημοσκόπησης του Bloomberg. Για όλο το 2022, οι παραδόσεις της αυξήθηκαν κατά 40%, χάνοντας τον ετήσιο στόχο για αύξηση 50% που είχε θέσει ο CEO, Elon Musk.

    Η μετοχή, η οποία είχε δει την αξία της να αυξάνεται πάνω από το 1 τρισ. δολάρια, έχασε το 2022 πάνω από το 65% αυτής. Αρκετοί αναλυτές πλέον δηλώνουν πως αναμένουν μεγαλύτερη πίεση στη μετοχή τους επόμενους μήνες, καθώς αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και μια ασθενέστερη ζήτηση σε όλο τον κόσμο.

    Τουλάχιστον τέσσερις χρηματιστηριακές μείωσαν τις τιμές-στόχους τους και τις εκτιμήσεις κερδών για την Tesla την Τρίτη, έπειτα από  την απώλεια των εκτιμήσεων για τις παραδόσεις αλλά και την απόφαση της Tesla να προσφέρει περισσότερα κίνητρα για την ενίσχυση της ζήτησης στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, τις δύο μεγαλύτερες παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτων. Ενδεικτικά η  JP Morgan μείωσε την τιμή στόχο της κατά 25 δολάρια, στα 125 δολάρια. Σήμερα η τιμή της μετοχής διαπραγματεύεται κοντά στα 107 δολάρια.

    Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετώπισαν τους τελευταίους μήνες μια ύφεση της ζήτησης στην Κίνα, την νούμερο ένα αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, καθώς η εξάπλωση της COVID-19 έπληξε την οικονομική ανάπτυξη και τις καταναλωτικές δαπάνες. Τα νέα από την Κίνα, με την αύξηση των κρουσμάτων και των θανάτων το τελευταίο διάστημα δεν βοηθούν στην αλλαγή του κλίματος, παρά την δέσμευση της κινεζικής κυβέρνησης για μείωση των αυστηρών περιοριστικών μέτρων.

    Το έλλειμμα στις παραδόσεις ανέδειξε τα εμπόδια στα logistics που αντιμετωπίζει η Tesla, η οποία είναι γνωστή για την τακτική της να παραδίδει τα αυτοκίνητά της στο τέλος του τριμήνου. Το χάσμα μεταξύ παραγωγής και παραδόσεων έχει διευρυνθεί σε 34.000 οχήματα, καθώς περισσότερα αυτοκίνητα «κόλλησαν» κατά τη μεταφορά.

    Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει επίσης να εκτελέσει μειωμένο πρόγραμμα παραγωγής τον Ιανουάριο στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, επεκτείνοντας τη μειωμένη παραγωγή που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023, ανέφερε το Reuters.

    Διαβάστε επίσης:

    Tesla: Νέο ρεκόρ με 405.278 παραδόσεις αυτοκινήτων στο τέταρτο τρίμηνο



    ΣΧΟΛΙΑ