• Σχόλιο Αγοράς

    Νέα σεισμική δόνηση στις αγορές από το «ρήγμα» της Βόρειας Κορέας, με το πετρέλαιο και πάλι υπό του μηδενός

    • NewsRoom
    Κιμ Γιονγκ Ουν

    Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας, Κιμ Γιονγκ Ουν


    Με το πετρέλαιο να υποχωρεί και σήμερα σε αρνητικό έδαφος, μετά το πρωτοφανές σκηνικό που βίωσε χθες ο πλανήτης, παρακολουθώντας την τιμή του «μαύρου χρυσού» να βυθίζεται μέχρι τα -40,32 δολάρια ανά βαρέλι, μόνο αδιάφορες δεν θα μπορούσε να αφήσει τις αγορές η είδηση ότι ο Βορειοκορεάτης Κιμ Γιονγκ Ουν δίνει ενδεχομένως μάχη για τη ζωή του.

    Βασικός παράγοντας ανησυχίας είναι αυτό που κάποιοι ονομάζουν «ρίσκο διαδοχής», καθώς, αν τεθεί τέτοιο θέμα, αυξάνεται ο γεωπολιτικός κίνδυνος και οι επενδυτές θα κληθούν να επεξεργαστούν έναν ακόμη, άγνωστης έκβασης, παράγοντα αβεβαιότητας, αλλά και δυνητικής αστάθειας. Έναν παράγοντα αστάθειας που έχει να κάνει με την επόμενη ημέρα ενός έθνους που διαθέτει πυρηνικά.

    Είναι ενδεικτικό ότι μετά την είδηση ότι ο Βορειοκορεάτης ηγέτης υπεβλήθη την περασμένη εβδομάδα σε εγχείριση καρδιάς και ότι βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση, τα futures των χρηματιστηριακών δεικτών της Wall Street υποχώρησαν, με τα συμβόλαια του S&P 500 να χάνουν έως και 1,2%, πριν περιορίσουν τις απώλειές τους στο 0,5%.

    Αντιστοίχως, τα futures του Nasdaq 100 έδειχναν πτώση 0,4% και του Dow Jones 0,8%.

    Στην Ευρώπη, ο πανευρωπαϊκός Stoxx Europe 600 καταγράφει σήμερα απώλειες, με τις εταιρείες ενέργειας να ηγούνται της πτώσης.

    Οι χρηματιστηριακοί δείκτες σε Σεούλ, Τόκιο, Χονγκ Κονγκ και Σαγκάη έχαναν πάνω από 1%.

    Στη Νότια Κορέα, ο δείκτης Kospi έφτασε να χάνει έως και 3%, με τις αμυντικές μετοχές να κάνουν όμως ράλι, με κέρδη έως 26% για την Hanwha Aerospace και 22% για την Korea Aerospace Industries.

    Τη Δευτέρα, ο δείκτης S&P 500 κατέγραψε απώλειες ύστερα από ένα διήμερο ανοδικό σερί και ο Dow Jones έχασε πάνω από 2%.

    Chevron και Exxon Mobil ηγήθηκαν των απωλειών στα blue chips, καθώς τα συμβόλαια Μαΐου του αμερικανικού αργού (WTI) που εκπνέουν σήμερα πέρασαν για πρώτη φορά ιστορικά σε αρνητικό έδαφος, καθώς δεν υπήρχαν χώροι αποθήκευσης για την παραλαβή πετρελαίου. Η τιμή του WTI για τον Ιούνιο υποχώρησε αντιστοίχως κάτω από τα 22 δολάρια ανά βαρέλι.

    Πετρέλαιο: Ανέκαμψε, αλλά για λίγο

    Στα -4,29 δολάρια ανά βαρέλι υποχώρησε και πάλι η τιμή του πετρελαίου, μετά την έναρξη των συναλλαγών στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι οι παραγωγοί θα συνεχίσουν να πληρώνουν τους αγοραστές για να ξεφορτωθούν το πετρέλαιο που έχουν. Η τιμή του αργού έκλεισε τη συνεδρίαση της Δευτέρας στα -37,63 δολάρια, αλλά το πρωί σκαρφάλωσε στα 2,54 δολάρια ανά βαρέλι, για να υποχωρήσει ξανά στη συνέχεια, μετά την κατάρρευσή της ακόμη και στα -40,32 δολάρια τη Δευτέρα.

    Ωστόσο, η τιμή για τον Ιούνιο ενισχυόταν προς τα 21 δολάρια ανά βαρέλι, με τον όγκο των συναλλαγών να είναι περίπου 70 φορές μεγαλύτερος. Αυτή η απόκλιση στις τιμές δεν αντικατοπτρίζει τίποτε άλλο παρά την ανησυχία ότι όσοι είναι να παραλάβουν αργό στο άμεσο μέλλον δεν θα έχουν κυριολεκτικά πού να το βάλουν, αφού οι χώροι αποθήκευσης έχουν φτάσει στα όριά τους και, την ίδια στιγμή, τα διυλιστήρια έχουν ρίξει ρυθμούς, λόγω της ανύπαρκτης ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου.

    Όλα αυτά είναι απόρροια των εκτεταμένων lockdown, όπως μάθαμε να το λέμε, που έφερε η πανδημία, πλήττοντας δραματικά τη ζήτηση για καύσιμα. Κανείς, λοιπόν, δεν θέλει ένα συμβόλαιο αργού πετρελαίου που ετοιμάζεται να λήξει, όταν δεν έχει μέρος να βάλει τις ποσότητες.

    Συγκριτικά, η τιμή του αργού τύπου Brent κινείται πάνω από τα 25 δολάρια ανά βαρέλι καθώς η ζήτηση από την Κίνα ανακάμπτει. Χωρίς, όμως, αυτό να αποκλείει, σύμφωνα με τους αναλυτές, ότι κάποια στιγμή θα ακολουθήσει και το Brent την πορεία του αμερικανικού αργού.



    ΣΧΟΛΙΑ