Η ΑΧΙΑ και οι αναλυτές της Κωνσταντίνος Ζουζούλας και Αλέξης Χαϊδόπουλος διατηρούν τη σύσταση «αγορά» με τιμή στόχο τα €27,40 για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς ανακοίνωσε ένα ιδιαίτερα ισχυρό σύνολο αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2025, το οποίο διαμορφώθηκε στο άνω εύρος των προσδοκιών της αγοράς.

Η επίδοση αυτή οφείλεται κυρίως στην πρώτη ενοποίηση της Αττικής Οδού, αλλά και στη σημαντική αύξηση της κερδοφορίας στον τομέα των κατασκευών, καθώς η εταιρεία αξιοποιεί το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο ύψους €6,7 δισ. και το ευνοϊκό μείγμα έργων, με περίπου 52% να αφορούν ίδια έργα, που επέτρεψαν την επίτευξη ιστορικά υψηλών περιθωρίων EBITDA της τάξης του 13,5%, αυξημένα κατά 230 μονάδες βάσης σε ετήσια βάση.

1

Σε ενοποιημένο επίπεδο, τα έσοδα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 49% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα €989,4 εκατ., ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα €135,5 εκατ., αυξημένο κατά 55,1%. Τα καθαρά κέρδη, εξαιρουμένων των μη λειτουργικών στοιχείων, ανήλθαν σε €26 εκατ. έναντι €27,1 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς το καθαρό αποτέλεσμα επηρεάστηκε από τις αυξημένες αποσβέσεις και τα υψηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα.

Ο καθαρός εταιρικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα €169 εκατ. από €153 εκατ. στο τέλος του 2024, ενώ ο συνολικός προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός, συμπεριλαμβανομένων των project finance, αυξήθηκε οριακά σε €3,29 δισ., με την Αττική Οδό να αντιστοιχεί μόνη της σε περίπου €2,5 δισ.

Στον τομέα των κατασκευών, τα έσοδα ανήλθαν σε €346,2 εκατ. έναντι €296,6 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 16,7% σε ετήσια βάση, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 41,3% στα €46,9 εκατ., υποστηριζόμενο από την επιτάχυνση της υλοποίησης έργων και τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου παραμένει κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ενώ αν ληφθούν υπόψη και τα έργα σε Ρουμανία και ο ΒΟΑΚ, ξεπερνά τα €9 δισ. Το περιθώριο EBITDA του κατασκευαστικού κλάδου διαμορφώθηκε στο 13,5%, από 11,2% το αντίστοιχο περσινό διάστημα, χάρη στην ισχυρή συμμετοχή των ιδίων έργων.

Στον τομέα των παραχωρήσεων, τα έσοδα σχεδόν διπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα €118,6 εκατ. από €61,1 εκατ. πέρυσι, λόγω της πρώτης ενοποίησης της Αττικής Οδού, αλλά και της οργανικής αύξησης στην κυκλοφορία των οδικών αξόνων. Η κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 9% στη Νέα και Κεντρική Οδό, κατά 5,1% στην Αττική Οδό και κατά 4,1% στην Ολυμπία Οδό. Το EBITDA του κλάδου αυξήθηκε κατά 96,2% στα €74,9 εκατ., με το περιθώριο να βελτιώνεται ελαφρώς στο 63,1% από 62,4%. Σύμφωνα με τη διοίκηση, λόγω της καλύτερης του αναμενομένου λειτουργικής απόδοσης και ρευστότητας της Αττικής Οδού, αναμένεται διανομή μετρητών ύψους περίπου €60 εκατ. εντός του 2025.

Στον τομέα της συμβατικής παραγωγής και προμήθειας ενέργειας, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 41,4% σε ετήσια βάση στα €528,9 εκατ., λόγω της ανόδου των τιμών ενέργειας (με μέση αύξηση 69% στην αγορά χονδρικής, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών φυσικού αερίου). Το EBITDA του τομέα αυξήθηκε κατά 10,1% στα €21,4 εκατ., χάρη στη κάθετη ολοκλήρωση του σχήματος που αντιστάθμισε τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στην προμήθεια. Η ΗΡΩΝ αύξησε την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά 28,3% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις έμειναν σταθερές στα 1,4 TWh, με μερίδιο αγοράς που ενισχύθηκε ελαφρώς από 11,4% στο τέλος του 2024 σε 12% στο τέλος Μαρτίου 2025.

Κάτω από τη γραμμή EBITDA, σημειώνεται σημαντική αύξηση των αποσβέσεων (€50 εκατ. έναντι €22,7 εκατ. πέρυσι), καθώς και των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων (€36,4 εκατ. έναντι €18,7 εκατ.), εξαιτίας της απόκτησης και ενοποίησης της Αττικής Οδού. Ως αποτέλεσμα, τα κέρδη προ φόρων παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα, ενώ η υψηλότερη φορολογία οδήγησε σε ελαφρώς χαμηλότερα καθαρά κέρδη κατά 4,1% σε ετήσια βάση.

Συνολικά, ο όμιλος παρουσίασε ένα ικανοποιητικό σύνολο αποτελεσμάτων. Η ισχυρή αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας στον τομέα κατασκευών αναμένεται να συνεχιστεί, δεδομένου του ρεκόρ ανεκτέλεστου και της αυξημένης συμμετοχής ιδίων έργων που διατηρούν τα περιθώρια σε υψηλά επίπεδα. Στον τομέα παραχωρήσεων, η προσθήκη της Αττικής Οδού έχει σαφή θετική επίδραση, ενώ σημειώνεται ότι το πρώτο τρίμηνο είναι παραδοσιακά το πιο αδύναμο ως προς την κυκλοφορία, άρα αναμένονται καλύτερες επιδόσεις στη συνέχεια του έτους. Η κυκλοφορία στην Αττική Οδό παραμένει ακόμη κάτω από τα προ κρίσης επίπεδα του 2008.

Τέλος, στον τομέα της ενέργειας, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει ισχυρή λειτουργική κερδοφορία παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, χάρη στο καθετοποιημένο μοντέλο της. Η εμπορική λειτουργία της νέας μονάδας φυσικού αερίου στην Κομοτηνή (887 MW), η οποία θα ενοποιείται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης (50%-50% με τον Όμιλο Motor Oil), αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό καταλύτη για το μέλλον.

 

Διαβάστε επίσης 

Σήμα κινδύνου από τον ΟΟΣΑ: Οι δασμοί του Τραμπ πλήττουν την παγκόσμια οικονομία

ΙΟΒΕ: Οριακή εξασθένιση του οικονομικού κλίματος τον Μάιο – Υποχώρηση σε βιομηχανία και υπηρεσίες

Eurostat: Αυξήθηκε το 3,3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάιο – Μειώθηκε στο 1,9% στην Ευρωζώνη