Θετικό σήμα για τη συνέχεια του έτους εκπέμπουν τα αποτελέσματα α’ τριμήνου της Aegean Airlines, ενισχύοντας τις προσδοκίες για ένα ιδιαίτερα δυνατό καλοκαίρι.

Τόσο η Barclays, όσο και η AXIA Ventures Group, επισημαίνουν την ανθεκτικότητα της εταιρείας σε ένα παραδοσιακά αδύναμο τρίμηνο, με επιδόσεις που υπερέβησαν τις αρχικές εκτιμήσεις της αγοράς.

1

Η Barclays και η ομάδα του Andrew Lobbenberg αναβάθμισαν την τιμή στόχο της μετοχής στα €16 από €14,50, διατηρώντας σύσταση “Overweight”, ενώ αύξησαν κατά 13% την εκτίμηση για τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) της χρήσης.

Η Aegean παρουσίασε άνοδο 3% στα ενοποιημένα έσοδα ανά μονάδα προσφερόμενης χωρητικότητας (RASK) και αύξηση 2% στο κόστος ανά μονάδα εξαιρουμένων των καυσίμων (ex-fuel CASK), παρά το γεγονός ότι 10 από τα 66 αεροσκάφη στενής ατράκτου παραμένουν καθηλωμένα λόγω προβλημάτων με τους κινητήρες GTF. Επιπλέον, η εταιρεία αύξησε κατά 11% τη χωρητικότητά της σε ένα τρίμηνο χωρίς εορταστική κινητικότητα, υπογραμμίζοντας τη διατηρησιμότητα της ταξιδιωτικής ζήτησης από και προς την Αθήνα.

Η ζήτηση για ταξίδια προς την Ελλάδα, και ειδικά την Αθήνα, παραμένει ισχυρή ακόμη και εκτός αιχμής, με τη χώρα να προσελκύει τουρίστες, τόσο από την Ευρώπη, όσο και από αγορές όπως οι ΗΠΑ. Η Aegean επωφελείται έμμεσα από τις αυξημένες αφίξεις, αν και δεν δραστηριοποιείται στις υπερατλαντικές πτήσεις. Η επανέναρξη των πτήσεων προς το Ισραήλ αποδεικνύεται πιο περίπλοκη από ότι είχε εκτιμηθεί, ωστόσο η γενικότερη εικόνα για το καλοκαίρι παραμένει θετική, ενισχυμένη και από τη δυναμική της ελληνικής οικονομίας και την ανάδειξη της Αθήνας ως προορισμού city break καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η αύξηση της χωρητικότητας επιβραδύνεται σταδιακά, με την Aegean να αναμένεται να τη διευρύνει κατά 5% στο β’ τρίμηνο και 9% στο γ’ τρίμηνο, έναντι 11% στο α’ τρίμηνο. Η συνολική αύξηση χωρητικότητας προς την Αθήνα εκτιμάται στο 7% και 5% αντίστοιχα. Η χρονική συγκυρία του Πάσχα στο β’ τρίμηνο και η επίμονη ταξιδιωτική ζήτηση αναμένεται να στηρίξουν τα έσοδα ανά μονάδα και να αντισταθμίσουν τυχόν μικρές απώλειες από τη μειωμένη κίνηση από τις ΗΠΑ.

Οι αναλυτές της AXIA, Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Χριστιάνα Τσουκαλά, χαρακτήρισαν «ισχυρά τα αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο του 2025 που ανακοίνωσε η Aegean Airlines, ξεπερνώντας ελαφρώς τις προσδοκίες της αγοράς και επιβεβαιώνοντας τη θετική δυναμική της εταιρείας, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το εποχικά ασθενέστερο τρίμηνο του έτους».

Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 14% στον κύκλο εργασιών, φτάνοντας τα €306 εκατ., ενώ το EBITDA αυξήθηκε κατά 32% σε ετήσια βάση, στα €43,8 εκατ. που είναι το υψηλότερο στην ιστορία της για οποιοδήποτε α’ τρίμηνο. Το καθαρό αποτέλεσμα ανήλθε σε ζημίες €6,6 εκατ., μειωμένες σημαντικά έναντι ζημιών €21 εκατ. το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Η συνολική επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε στα 3,1 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 8% σε ετήσια βάση, ενώ οι προσφερόμενες θέσεις αυξήθηκαν κατά 9% στα 3,8 εκατ. Η κίνηση εξωτερικού ενισχύθηκε κατά 12%, αγγίζοντας τα 1,9 εκατ. επιβάτες, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 3%. Οι διαθέσιμες χιλιομετρικές θέσεις (ASKs) ανήλθαν στα 4,16 δισ., αυξημένες κατά 11%, με τον συντελεστή πληρότητας να διαμορφώνεται στο 80,6%, ελαφρώς χαμηλότερα από το 81,7% το α’ τρίμηνο του 2024.

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα ανήλθαν στα €267 εκατ., αυξημένα κατά 11%. Οι δαπάνες προσωπικού αυξήθηκαν κατά 14,5% στα €43,5 εκατ., τα καύσιμα κόστισαν €70 εκατ. (+7,4%), ενώ τα κόστη συντήρησης διαμορφώθηκαν στα €36 εκατ. (+8%). Σημαντική ήταν η μείωση στο κόστος μισθώσεων, στα €1,3 εκατ. από €2 εκατ. πέρυσι.

Το καθαρό χρέος μειώθηκε στα €593,8 εκατ. από €662,2 εκατ. στο τέλος του 2024, λόγω αυξημένων ταμειακών διαθεσίμων και μείωσης των υποχρεώσεων μισθώσεων. Εξαιρώντας τις υποχρεώσεις από μισθώσεις, η εταιρεία εμφανίζει καθαρή ταμειακή θέση €416,8 εκατ. (από €385,5 εκατ.).

Θετικό outlook για το 2025

Η Aegean προχωρά σε παραλαβή 6 νέων αεροσκαφών εντός του 2025 (τρία A321neo, δύο A320neo και ένα ATR 72-600), ενώ προγραμματίζει νέα δρομολόγια, ενισχύοντας περαιτέρω το δίκτυό της. Στόχος είναι η προσφορά 21,2 εκατ. θέσεων για το σύνολο του έτους, ήτοι 1,5 εκατ. περισσότερες από το 2024, αν και ελαφρώς μειωμένες από την αρχική καθοδήγηση των 21,5 εκατ.

Η συνεχιζόμενη αύξηση της επιβατικής κίνησης και η επέκταση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα λειτουργούν υποστηρικτικά, ενώ η συγκρατημένη αύξηση του κόστους προσφέρει σημαντικά περιθώρια για ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας. Επιπλέον, η ευνοϊκή πορεία της ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου ενισχύει περαιτέρω την κερδοφορία μέσω θετικής αποτίμησης των υποχρεώσεων leasing.

Διαβάστε επίσης

Barclays για Aegean Airlines: Το ισχυρό α’ τρίμηνο προμηνύει δυναμικό καλοκαίρι – Ανοδική αναθεώρηση εκτιμήσεων

Deutsche Bank για ΟΤΕ: Σύσταση “Αγορά” για τον ηγέτη της ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών

Χρηματιστήριο: Πώς «ετοιμάζεται» το play της Εθνικής και ο MSCI