ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το θετικό outlook, τα ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα και οι ελκυστικές αποτιμήσεις οδηγούν τους αναλυτές σε αυξημένους στόχους τιμών για τη μετοχή της Aegean Airlines από €17,5 έως €19,20.
Η Euroxx Securities και οι αναλυτές της Αλέξανδρος Μπουλουγούρης και Φανή Τζιούκαλια, επανέλαβαν τη θετική τους στάση για την Aegean Airlines στην τελευταία τους έκθεση (τίτλος report Flying cash machine, part II, 19/09/2025), αναβαθμίζοντας την τιμή στόχο της μετοχής στα €17,5 (από €15,5 προηγουμένως) και διατηρώντας σύσταση «οverweight».
Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, παρά το «φλατ» δεύτερο τρίμηνο, η αεροπορική αναμένεται να κλείσει το 2025 με καθαρά κέρδη περίπου €150 εκατ., αυξημένα κατά 16% σε ετήσια βάση, με τον δείκτη P/E να διαμορφώνεται στις 8,2 φορές, ευθυγραμμισμένος με τους διεθνείς ομίλους. Σημειώνεται ότι η εταιρεία προσφέρει ισχυρή μερισματική απόδοση (μέσος όρος 6,6% για την τριετία 2025-27) και κορυφαία λειτουργικά περιθώρια (EBITDA margin κοντά στο 23%, σε επίπεδα Ryanair).
Η Euroxx εκτιμά ότι η υποτονική επίδοση στην επιβατική κίνηση το β΄ τρίμηνο οφείλεται σε γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή και ότι θα υπάρξει σταδιακή βελτίωση στο β΄ εξάμηνο, οδηγώντας σε ετήσια αύξηση της κίνησης κατά 4,4%. Επιπλέον, η πτώση της τιμής του πετρελαίου και η ισχυροποίηση του ευρώ έναντι του δολαρίου αντισταθμίζουν πιέσεις από τα κόστη (καύσιμα SAF, μείωση δωρεάν δικαιωμάτων CO₂, υψηλότερες δαπάνες λόγω προσωρινής καθηλώσεως μέρους του στόλου). Το EBITDA προβλέπεται να αυξηθεί κατά 5,8% φέτος, στα €430 εκατ. περίπου.
Για το 2026, η χρηματιστηριακή διατηρεί αισιόδοξη στάση, προβλέποντας EBITDA άνω των €450 εκατ. και λειτουργικό περιθώριο άνω του 23%, στηριζόμενο σε χαμηλότερα groundings, την παραλαβή δύο νέων Airbus A321XLR, ισχυρά τουριστικά μεγέθη και ανθεκτικές αποδόσεις. Τα ταμειακά διαθέσιμα παραμένουν εξαιρετικά υψηλά (περί τα €842 εκατ. τον Ιούνιο 2025), προσφέροντας σημαντικό «μαξιλάρι» ασφαλείας.
Σε όρους αποτίμησης, η Aegean διαπραγματεύεται με EV/EBITDA 4,2 φορές για το 2025, έναντι 3,5 φορές για τις παραδοσιακές αεροπορικές και 5,3 φορές για τις χαμηλού κόστους εταιρείες. Στην τιμή στόχο, το πολλαπλάσιο ανεβαίνει στις 5,0 φορές, στο υψηλό εύρος του κλάδου, κάτι που – σύμφωνα με τους αναλυτές – δικαιολογείται από τα υψηλά περιθώρια, τις ισχυρές αποδόσεις και τη χαμηλή μόχλευση (1,3 φορές EBITDA με τα μισθώματα). Με κεφαλαιοποίηση περίπου €1,23 δισ., ελεύθερη διασπορά 38% και άνοδο 35% από την αρχή του έτους, η Euroxx χαρακτηρίζει την Aegean «ιπτάμενη μηχανή μετρητών» και βλέπει περιθώριο ανόδου άνω του 27% από το τρέχον κλείσιμο των €13,7.
Η NBG Securities και ο Βασίλης Καρανίκας σε νέο report στις 17/09 δίνουν για την Aegean Airlines τη σύσταση «οutperform» με τιμή-στόχο €19,20. Με βάση τις εκτιμήσεις του οίκου, η Aegean διαπραγματεύεται στις 7,9 φορές τα κέρδη 2025 και 3,8 φορές EV/EBITDA, με μερισματική απόδοση περίπου 5,5% για το 2025. Στους κινδύνους περιλαμβάνονται η ένταση του ανταγωνισμού/χωρητικότητας στην Ελλάδα, οι γεωπολιτικές εξελίξεις σε μεσανατολικούς προορισμούς, το χρονοδιάγραμμα και η διαθεσιμότητα κινητήρων GTF, οι τιμές καυσίμων και οι ισοτιμίες.
Ο όμιλος της Aegean Airlines εμφάνισε ένα μικτό β’ τρίμηνο 2025, καθώς ο κύκλος εργασιών έμεινε πρακτικά αμετάβλητος στα €480,9 εκατ., με το EBITDA να υποχωρεί οριακά κατά 2% στα €112,4 εκατ., καθώς η αυξημένη χωρητικότητα προς Ελλάδα από ανταγωνιστικές αεροπορικές και η κρίση στη Μέση Ανατολή (παύση πτήσεων προς Ισραήλ, Λίβανο και Ιορδανία τον Μάιο-Ιούνιο) επιβάρυναν τις επιδόσεις. Παρόλα αυτά, τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν 24% στα €54,5 εκατ., κυρίως λόγω €22 εκατ. συναλλαγματικών κερδών από την ανατίμηση του ευρώ (επίδραση στην αποτίμηση μελλοντικών υποχρεώσεων μισθώσεων). Η σύσταση διατηρείται σε «υπεραπόδοση» με τιμή στόχο τα 19,20 ευρώ.
Στο λειτουργικό σκέλος, οι προσφερόμενες θέσεις (ASK) υποχώρησαν 1% σε ετήσια βάση, οι επιβάτες αυξήθηκαν 2% στα 4,48 εκατ., ο συντελεστής πληρότητας παρέμεινε ανθεκτικός στο 81,4% (+0,2 μ.μ.) και το yield ενισχύθηκε 1%. Η ελαφρά συμπίεση στο EBIT (-13% ετησίως στα €61,5 εκατ.) συνδέεται με υψηλότερες αποσβέσεις, ενώ τα προ φόρων κέρδη ανέβηκαν 27% στα €73,5 εκατ., υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις της NBG Securities.
Σε επίπεδο εξαμήνου, τα έσοδα ανήλθαν σε €786,9 εκατ. (+5%), με EBITDA €156,2 εκατ. (+6%) και καθαρά κέρδη €47,9 εκατ. (+109%). Τα μετρητά διαμορφώθηκαν στα €842 εκατ. (31/6/25), παρά τη διανομή μερίσματος, ενώ ο καθαρός δανεισμός (συμπερ. μισθώσεων) μειώθηκε σε €526 εκατ., με δείκτη καθαρού δανεισμού προς EBITDA 1,3 φορές (από 1,6 φορές στο τέλος του 2024).
Η εταιρεία εκτιμά ότι εντός 24–28 μηνών θα ολοκληρωθεί ο κύκλος επιταχυμένων επιθεωρήσεων στα GTF της Pratt & Whitney, επαναφέροντας σταδιακά τον νέο στόλο σε πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα που είναι και το “κλειδί” για τη μείωση του unit cost και την ενίσχυση του ρυθμού ανάπτυξης. Παράλληλα, η σταδιακή ένταξη έξι A321 XLR/LR θα επιτρέψει υψηλότερα επίπεδα άνεσης σε δρομολόγια εκτός Ε.Ε. και άνοιγμα πιο μακρινών αγορών, με πρώτο βήμα την είσοδο στην Ινδία από τις αρχές του 2026.
Για Ιούλιο–Αύγουστο 2025, η κίνηση στην Ελλάδα παρέμεινε θετική για την Aegean, οι διαθέσιμες θέσεις αυξήθηκαν 5% ετησίως, οι επιβάτες 6% ετησίως, ο load factor έφτασε 85,3% (+0,4 μ.μ.), ενώ το μέσο έσοδο ανά πτήση στο γ’ τρίμηνο αναμένεται οριακά χαμηλότερο. Στο δ’ τρίμηνο προγραμματίζεται αύξηση διαθέσιμων θέσεων περίπου 9% για περιορισμό της εποχικότητας μέσω συχνοτήτων/νέων γραμμών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μόδα: δικαστήρια, επιδείξεις, συγχωνεύσεις και μουσικές καρέκλες στους ρόλους ηγεσίας
- Hellenic Energy: Υψηλό μέρισμα αλλά και ανάπτυξη λειτουργικής κερδοφορίας με τιμή – στόχο τα €9,55 ανά μετοχή
- Βιομηχανία: Στο τραπέζι της Διυπουργικής το ιταλικό μοντέλο για σταθερό ενεργειακό κόστος
- Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές διαχώρισαν τους στόλους τους και ανοίγουν δρόμους στην επόμενη γενιά
