Σητεία και Καλαμάτα: δυο παράλληλες ιστορίες. Πριν τη μεγάλη τουριστική επένδυση του Costa Navarino, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είχε μόλις 40 πτήσεις (2009), ενώ τώρα πάνω από 1000, εξωτερικού! Στη Σητεία “αντιστάθηκαν” οι “πατριώτες” και έδιωξαν τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις, αλλά κατάφεραν να πληρώσει το κράτος (δηλαδή όλοι οι Έλληνες) για ένα νέο αεροδρόμιο που εξυπηρετεί μόλις 4000 επιβάτες εξωτερικού, κι επιδοτείται από όλους τους Ελληνες και για 14000 επιβάτες εσωτερικού. Από τις αφίξεις της Καλαμάτας, μόλις το 13,5% μένει στο Costa Navarino, ενώ το 86,5% στα μικρότερα ξενοδοχεία κι άλλα καταλύματα της ευρύτερης περιοχής, ενώ έχει τριπλασιαστεί η ενοικίαση αυτοκινήτων (Στ.Κουσούνης, Καθημερινή, 21-02-2016).
Αναρωτιέμαι αν έμαθαν το μάθημα στη Σητεία κι αν θα επιτρέψουν, επιτέλους, μετά από δεκαετίες, να προχωρήσουν οι μεγάλες τουριστικές επενδύσεις. Φοβούμαι πως όχι. Φοβούμαι πως η ισχυρή ξενοφοβική μερίδα της κοινωνίας έχει ελάχιστη ανοχή για τους επισκέπτες και τους επενδυτές. Κι έπειτα παραπονιούνται για τη φτώχεια και την ανεργία…
Το κείμενο είναι του επιχειρηματία κ.Φ.Κοκοτού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Politico: Η υπόθεση Μογκερίνι μπορεί να προκαλέσει τη μεγαλύτερη κρίση στην ΕΕ εδώ και δεκαετίες
- Citi για Metlen: Κορυφαία επιλογή από τα mid-caps για το 2026 στην Ευρώπη – Το σενάριο για €80 ανά μετοχή
- Ελεύθεροι Μογκερίνι και Σανίνο για ενδεχόμενη απάτη με ευρωπαϊκά κονδύλια – Συνεχίζονται οι έρευνες
- ΟΠΑΠ: Στην κατοχή της Allwyn μετοχές αξίας άνω των 10 εκατ. ευρώ