Για να μας βλέπεις πιο συχνά στα αποτελέσματα αναζήτησης: Add mononews.gr on Google

Ελεγκτές της εφορίας μπαίνουν σε κατάστημα που πωλούσε είδη δώρων. Το ημερολόγιο έγραφε Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, ημέρα Κυριακή, δηλαδή εν μέσω των εορτών των Χριστουγέννων. Με την αγορά εκείνες τις ημέρες να είναι στο… peak της, οι πωλητές δεν αντιλήφθηκαν πως ανάμεσα στους πελάτες βρίσκονται και εφοριακοί.

Από τον έλεγχο διαπιστώνεται πως μια πελάτισσα είχε αποχωρήσει έχοντας μαζί της ένα μαγνητάκι, από αυτά που οι επισκέπτες μιας περιοχής αγοράζουν για να έχουν ανάμνηση από τον τόπο που επισκέφθηκαν. Το συγκεκριμένο μαγνητάκι απεικόνιζε τον Μύλο των Ξωτικών. Αυτή η αγορά όμως, έμελλε να μετατραπεί σε φορολογικό εφιάλτη για την έμπορο. Η αξία του άγγιζε τα 2 ευρώ, δηλαδή 1,61 ευρώ συν ΦΠΑ (13%) 0,39 ευρώ.

1

Το μικρό αυτό ποσό όμως, εφόσον δεν συνοδεύεται από απόδειξη αγοράς, αποτελεί φορολογική παράβαση που επισύρει πρόστιμο πολλαπλάσιο της αξίας του προϊόντος, δηλαδή τα 1.000 ευρώ.

Τι ισχυρίστηκε η έμπορος

Η έμπορος προσέφυγε στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ, ζητώντας την ακύρωση του προστίμου. Ισχυρίστηκε πως δεν εξέδωσε απόδειξη, καθώς ο πελάτης απέστρεψε άλλο προϊόν που είχε αγοράσει (με απόδειξη) και το αντάλλαξε με άλλο προϊόν, δηλαδή το μαγνητάκι.

Η ίδια ανέφερε στη ΔΕΔ πως από τη στιγμή που επρόκειτο για επιστροφή προϊόντος και ανταλλαγή με άλλο είδος ίσης αξίας, δεν θεώρησε σκόπιμο να κόψει νέα απόδειξη, καθότι κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε ταμειακό έλλειμμα.

Πως έγινε ο έλεγχος

Κλιμάκιο της εφορίας βρέθηκε στο κατάστημα, για να ελέγξει αν τηρείται η νομοθεσία για την έκδοση αποδείξεων. Την ώρα που βρίσκονταν στο χώρο με την ιδιότητα του πελάτη, διαπίστωσαν την αγορά ενός προϊόντος χωρίς να εκδοθεί το ανάλογο παραστατικό. Τότε, παρουσιάστηκαν στην πωλήτρια και αποκάλυψαν την ιδιότητά τους.

Αφού της γνωστοποίησαν την εντολή προληπτικού ελέγχου που είχαν μαζί τους και τις αστυνομικές τους ταυτότητες, ζήτησαν την έκδοση μιας απόδειξης 0,10 ευρώ, καθώς και το ημερήσιο δελτίο μερικής είσπραξης «X».  Αφού τα έλαβαν, ενημέρωσαν την υπεύθυνη πωλήτρια του καταστήματος για τη φορολογική παράβαση.

Μετά τον ισχυρισμό της πως πρόκειται για επιστροφή προϊόντος και αλλαγή με άλλο είδος ίσης αξίας, της ζήτησαν να τους επιδειχθεί το πιστωτικό στοιχείο λιανικής πώλησης, το οποίο εκδίδεται σε περίπτωση επιστροφών ή εκπτώσεων ωστόσο η πωλήτρια δήλωσε ότι δεν εξέδωσε πιστωτικό στοιχείο.

Οι ισχυρισμοί όμως, δεν έγιναν δεκτοί από τους ελεγκτές, καθώς το κατάστημα εισέπραξε τα 2 ευρώ για το μαγνητάκι μπροστά στα μάτια τους, χωρίς την έκδοση απόδειξης, το οποίο σημαίνει πως αν υπήρχε ανταλλαγή με προϊόν ίσης αξίας, το ποσό θα είχε καταβληθεί σε προγενέστερο χρόνο.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ γιατί τους είχαν πιάσει ξανά

Οι εφοριακοί προχώρησαν και σε έλεγχο του καταστήματος με τα είδη δώρων στο ηλεκτρονικό σύστημα taxis. Όπως διαπιστώθηκε, δεν ήταν η πρώτη φορά που είχε υποπέσει στην ίδια παράβαση, καθώς το 2022, δηλαδή εντός πενταετίας είχε πιαστεί να μην έχει κόψει ξανά απόδειξη.

Γι΄ αυτό το λόγο ενεργοποιήθηκε η διάταξη της πρώτης υποτροπής, με το πρόστιμο να φτάνει τα 1.000 ευρώ (0,39€χ50%< 500,00€χ2). Αν και η έμπορος προσέφυγε στα φορολογικά δικαστήρια, η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς της, επικυρώνοντας το βαρύ πρόστιμο.