Tο 2025 θα μπορούσε δικαίως να θεωρηθεί η Χρονιά των Supercars, καθώς φαίνεται ότι δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των αυτοκινήτων που θα πουλήσουν φέτος οι Bugatti, Pagani, Koenigsegg, Lamborghini και Ferrari.
Ενώ οι επαχθείς δασμοί, οι περιορισμένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τις κινεζικές μάρκες έχουν φέρει πολλές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες σε δύσκολη θέση, αυτές οι πολυτελείς μάρκες αναφέρουν μεγάλα κέρδη και γεμάτα βιβλία παραγγελιών με αναμονή που μπορεί να ξεπεράσει τον ένα χρόνο.
Εν τω μεταξύ, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται, αλλά σε πολλές αγορές δεν αυξήθηκαν τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν. Στην Audi, τη Ford, τη General Motors και τη Volvo, μεταξύ άλλων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έπεσαν θύματα του ανταγωνισμού από τα καλοφτιαγμένα και προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας, της κατάργησης των εκπτώσεων και των επιδοτήσεων που είχαν στηρίξει τις πωλήσεις, καθώς και της γενικής πολιτικής διαφωνίας που τα έκανε θέμα συζήτησης σε πολλά νοικοκυριά.
Η αναλυτής του Bloomberg, Χάνα Έλλιοτ, παρουσίασε τους νικητές και ηττημένους της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2025:
Οι ηττημένοι
Η Tesla Inc. κατέγραψε πτώση των πωλήσεων και των κερδών σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και απώλεια μεριδίου αγοράς στις ΗΠΑ. Δέχτηκε κριτική από πολλαπλές αγωγές σχετικά με τις πόρτες που, σύμφωνα με τους επικριτές, δεν άνοιξαν κατά τη διάρκεια θανατηφόρων ατυχημάτων, καθώς και από την αντίδραση των διαδηλωτών που εξαγριώθηκαν εναντίον του συνιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου Έλον Μασκ.
Η Lucid Group Inc. υπέφερε επίσης από τις αδυναμίες της εφοδιαστικής αλυσίδας, που της κόστισαν πολλά χρήματα.
Η Porsche υπέστη αναμφισβήτητα τη μεγαλύτερη πτώση το 2025, κυρίως λόγω των βαθιά ριζωμένων οικονομικών προβλημάτων και της αποτυχίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.
Ακόμα πιο κρίσιμο είναι το γεγονός ότι οι μακροχρόνιοι πελάτες της Porsche έχουν καταφύγει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διαμαρτυρηθούν για τις υψηλές τιμές των πιο ακριβών μοντέλων της και την μετάβασή της σε ψηφιακά αντί για αναλογικά εξαρτήματα. Μετά από ανακατάταξη άλλων ανώτερων στελεχών, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche AG, Όλιβερ Μπλούμε, θα απαλλαγεί σύντομα από το διπλό καθήκον του να ηγείται τόσο του Ομίλου Volkswagen όσο και της Porsche.
Oι νικητές
Η Ferrari έχει διατηρήσει τεράστια περιθώρια κέρδους και έχει γεμάτο βιβλίο παραγγελιών μέχρι το 2027, τοποθετώντας την πολύ πάνω από τους ανταγωνιστές της στον τομέα των πολυτελών αυτοκινήτων, όπως η Aston Martin, η οποία μείωσε τους στόχους παράδοσης νωρίτερα φέτος.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει επιτύχει είναι ότι δεν είναι τόσο ευάλωτη στην κινεζική αγορά όσο άλλες κατασκευάστριες πολυτελών αυτοκινήτων. Επιπλέον, η Ferrari επωφελήθηκε από την απόφασή της να αναστείλει την πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση.
Παρά ταύτα, δεν ήταν όλα ρόδινα για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Τον Οκτώβριο, έπρεπε να αναπροσαρμόσει τις προσδοκίες για τα κέρδη της. Τα αυτοκίνητά της κοστίζουν περισσότερο από ποτέ και είναι δυσανάλογα ακριβά σε σύγκριση με τον υπόλοιπο αυτοκινητοβιομηχανικό κλάδο, κάτι που, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα μπορούσε να απομακρύνει ακόμη και τους πιστούς πελάτες.
Οι αναπτυσσόμενοι
Η Audi και η Cadillac θα ενταχθούν στη Formula 1 το 2026, με την Audi να αναλαμβάνει τη Sauber και την Cadillac να εισέρχεται ως η νέα 11η ομάδα του αθλήματος. Αυτό είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό για την Cadillac, καθώς προσπαθεί να αποτινάξει κάθε ίχνος της παλιομοδίτικης εικόνας της.
Η επιλογή των οδηγών της Cadillac, Βαλτέρι Μπότας και Σέρχιο Πέρεζ, είναι ιδιαίτερα έξυπνη. Και οι δύο είναι χαρισματικοί αγαπημένοι των οπαδών που θα μας προσφέρουν κάτι διασκεδαστικό να παρακολουθήσουμε, ακόμα και αν η ομάδα δεν κερδίσει πολλούς πόντους στην πρώτη της εμφάνιση στο grid.
Η Audi δεν χρειάζεται τόσο μεγάλη ενίσχυση της μάρκας όσο η Cadillac, αλλά θα της χρειαζόταν μια δόση αδρεναλίνης μετά από μερικά χρόνια σχετικής νηνεμίας. Ενώ οι οδηγοί της F1, Νίκο Χούλκενμπεργκ και Γκαμπριέλ Μπορτολέτο μπορεί να έχουν λιγότερη προσωπικότητα από τον Μπότας, η Audi έχει μια εκτενή και επιτυχημένη ιστορία αγώνων που χρονολογείται από περισσότερο από έναν αιώνα.
Επιπλέον, η Audi ήδη δημιουργεί ενθουσιασμό για μερικά νέα αυτοκίνητα το 2026. Τον Σεπτέμβριο στο Μιλάνο, η μάρκα παρουσίασε ένα κομψό διθέσιο πρωτότυπο αυτοκίνητο, το οποίο, σύμφωνα με τον CEO Γκερνό Ντέλνερ, αποτελεί το σχέδιο για το μέλλον της Audi. Το Concept C έχει ένα κομψό, υπερσύγχρονο εσωτερικό και αρκετές λεπτομέρειες που θυμίζουν τα σπουδαία Audi του παρελθόντος, όπως το Audi TT και το Audi R8.
Με τέτοια προϊόντα στον ορίζοντα, το ενδιαφέρον για τα πολυτελή σπορ αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών φαίνεται ότι θα συνεχιστεί μέχρι το 2026 και παραπέρα.
Διαβάστε επίσης
Κίνα κατά ΗΠΑ: «Ανεύθυνη» έκθεση του Πενταγώνου που υπονομεύει τις σχέσεις Πεκίνου–Νέου Δελχί
Η Tesla στο μικροσκόπιο της NHTSA για τις χειρολαβές έκτακτης ανάγκης του Model 3
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Αμερικανίδα αυτοκράτειρα του lifestyle μπαίνει στο μετοχικό σχήμα της Σουόνσι
- Από τον Αρκτικό Κύκλο στο Αιγαίο: το νορβηγικό υπόδειγμα εθνικής στρατηγικής
- Τέλος χρόνου για όσους δικαιούνται επιστροφή ενοικίου – Ποιες τροποποιητικές δηλώσεις θα κάνει δεκτές η ΑΑΔΕ
- Οι 25 πλουσιότερες οικογένειες του πλανήτη ελέγχουν 2,9 τρισ. δολ. – To ακριβό «εισιτήριο» και τα new entries