Μετά από σχεδόν δύο χρόνια ταραχών και γενικής ανασφάλειας, τα πλοία δύο εκ των μεγαλύτερων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο πλέουν και πάλι μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.

Αυτό θεωρείται ένα ουσιαστικό βήμα προς την αποκατάσταση μιας από τις πιο σημαντικές συντομεύσεις του θαλάσσιου δρόμου του παγκόσμιου εμπορίου.

1

Την περασμένη Τρίτη, το CMA CGM Jacques Saade, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, διέσχισε τη διώρυγα στο ταξίδι του από το Μαρόκο στη Μαλαισία.

Με μήκος 400 μέτρα και δυνατότητα μεταφοράς 23.000 εμπορευματοκιβωτίων, ο γίγαντας που κινείται με LNG είναι το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποίησε τη διαδρομή του Σουέζ τα τελευταία δύο χρόνια.

Το CMA CGM Adonis, με χωρητικότητα άνω των 15.500 TEU, πραγματοποίησε επίσης διέλευση βόρεια.

Οι διελεύσεις αυτές έρχονται λίγες μέρες αφότου το υπό σημαία Σιγκαπούρης, χωρητικότητας 6.500 TEU Maersk Sebarok έπλευσε βόρεια, αφού πέρασε με επιτυχία από το στενό Bab el-Mandeb, σηματοδοτώντας το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk που επέστρεψε στη διαδρομή εδώ και σχεδόν δύο. χρόνια. Το πλοίο ταξιδεύει από το λιμάνι του Ομάν προς τις Ηνωμένες Πολιτείες Salalah.

«Η επιστροφή των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών είναι αποτέλεσμα των εντατικών προσπαθειών μάρκετινγκ της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ κατά την τελευταία περίοδο», δήλωσε ο Ναύαρχος Οσάμα Ραμπί, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αρχής.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Οκτώβριο του 2023, οι δυνάμεις των Χούθι έχουν στοχεύσει περισσότερα από 100 εμπορικά πλοία, βυθίζοντας τέσσερα, καταλαμβάνοντας ένα και σκοτώνοντας οκτώ ναυτικούς.

Η κυκλοφορία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μειώθηκε έκτοτε κατά περίπου 60%, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες αναζητούσαν ασφαλέστερες, αλλά πολύ μεγαλύτερες-διαδρομές.

Οι συνθήκες άρχισαν να βελτιώνονται μετά την έναρξη ισχύος μιας εύθραυστης εκμεταλλεύσεως στη Γάζα στις 10 Οκτωβρίου, καθώς δεν αναφέρονται νέες επιθέσεις έκτοτε, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αρχίσει να επανεκτιμούν τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία πριν από την κρίση διαχειριζόταν περίπου το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και παραμένει η ταχύτερη σύνδεση μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Διαβάστε επίσης:

Έκρηξη ναυπηγήσεων από τους Έλληνες εφοπλιστές που έφτασαν τα 727 πλοία

Κινέζοι και Τούρκοι πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων

Xclusiv: Επιταχύνθηκε η γήρανση των φορτηγών πλοίων με το 28% του στόλου να είναι ήδη 16 ετών