Η Αλβανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγοράς γνωστοποίησε ότι ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα για αθέμιτες πρακτικές στην αγορά διεθνών θαλάσσιων επιβατικών μεταφορών που λειτουργεί μέσω των λιμένων του Δυρραχίου και της Αυλώνας.

Η Αρχή διερευνά καταγγελίες για έλλειψη ανταγωνισμού και εφαρμογή σταθερών τιμολογίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

1

Η έρευνα ξεκίνησε μετά από καταγγελία που υποβλήθηκε τον περασμένο Ιούνιο, στην οποία αναφέρεται ότι μόνο μία εταιρεία εκμετάλλευσης λειτουργεί επί του παρόντος στο λιμάνι της Αυλώνας, σε σύγκριση με τις τρεις που λειτουργούσαν προηγουμένως εκεί. Σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε υψηλές τιμές στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων.

Η Αρχή Ανταγωνισμού ανέπτυξε αρχικά μια διαδικασία παρακολούθησης της αγοράς στα λιμάνια του Δυρραχίου και της Αυλώνας.

Η παρακολούθηση αυτή επεκτάθηκε ώστε να περιλαμβάνει τις ναυτιλιακές εταιρείες Ventouris Ferries, μέσω του Λιμενικού Οργανισμού Duni, την Adria Ferries και την Euro Ferries.

Ταυτόχρονα, ζητήθηκαν δεδομένα και πληροφορίες από την Λιμενική Αρχή του Δυρραχίου, την Λιμενική Αρχή της Αυλώνας και το Υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας.

Η ανάλυση της αγοράς έδειξε ότι μόνο η Adria Ferries εκμεταλλεύεται ένα μόνο πλοίο στη γραμμή Δυρράχιο-Ανκόνα-Δυρράχιο, κατέχοντας το 100% του μεριδίου αγοράς σε αυτήν τη διαδρομή και χωρίς άμεσους ανταγωνιστές.

Παρόμοια κατάσταση παρατηρείται και στη γραμμή Αυλώνα-Μπρίντιζι-Αυλώνα, όπου λειτουργεί μόνο μία εταιρεία, η οποία εξακολουθεί να έχει πλήρη έλεγχο της αγοράς.

Εν τω μεταξύ, στη γραμμή Δυρράχιο-Μπάρι-Δυρράχιο (όπου δραστηριοποιείται μια άλλη ιταλική εταιρεία, η GNV), η Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato) διαπίστωσε ότι οι μεταφορείς εφαρμόζουν ναύλους πολύ κοντά στη μέγιστη τιμή κατά την υψηλή περίοδο, με ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους.

Επιπλέον, οι μεταφορείς αυξάνουν και μειώνουν τις τιμές με τον ίδιο ρυθμό και σχεδόν ταυτόχρονα, γεγονός που ενισχύει τις υποψίες για συντονισμένη συμπεριφορά, σύμφωνα με την Αρχή.

Δεδομένης της υψηλής συγκέντρωσης της αγοράς στις γραμμές Δυρράχιο-Ανκόνα-Δυρράχιο και Αυλώνα-Μπρίντιζι-Αυλώνα, καθώς και της συμπεριφοράς των φορέων εκμετάλλευσης που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Δυρράχιο-Μπάρι-Δυρράχιο, η Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού πιστεύει ότι υπάρχει εύλογη υποψία ότι οι ενέργειες των εταιρειών ενδέχεται να συνιστούν εμπόδιο, περιορισμό ή στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με την Αρχή, η συμπεριφορά των φορέων εκμετάλλευσης και των ναυτιλιακών πρακτορείων Adria Ferries, που εκπροσωπούν την AF Agency Spa, Duni Shpk που εκπροσωπούν την Ventouris Ferries και Ionnian Island Shpk που εκπροσωπούν την European Seaways, οι οποίοι πωλούν εισιτήρια σε ιταλικά λιμάνια σε σχεδόν πανομοιότυπες τιμές και κοντά στο μέγιστο όριο που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας, ενδέχεται να συνιστά συντονισμένη συμπεριφορά κατά παράβαση του νόμου.

Η προκαταρκτική έρευνα θα καλύψει την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως τις 30 Ιουνίου 2025 και θα έχει ως στόχο να επαληθεύσει εάν οι φορείς εκμετάλλευσης έχουν παραβιάσει τα άρθρα 4 και 9 του νόμου αριθ. 9121 της 28ης Ιουλίου 2013, «Περί προστασίας του ανταγωνισμού».

Διαβάστε επίσης:

Δήμος Πειραιά: Αυξήθηκαν τα ανταποδοτικά τέλη κατά 12% στις οικίες και κατά 18% στα καταστήματα

Κινέζοι και Τούρκοι πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων

Xclusiv: Επιταχύνθηκε η γήρανση των φορτηγών πλοίων με το 28% του στόλου να είναι ήδη 16 ετών