ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μόδα: Αισιοδοξία στην Cucinelli, απαισιοδοξία για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και το παραπάτημα της Prada
Η lululemon δεν είναι απλώς ένα ακόμη brand αθλητικών ειδών, αλλά ένας διεθνής παίκτης του premium athleisure, με προϊόντα υψηλής τιμής και πιστό κοινό. Γνωστή κυρίως για τα ακριβά κολάν της, η καναδική εταιρεία έχει εξελιχθεί από εξειδικευμένο yoga wear σε brand αναφοράς για το υβριδικό ντύσιμο.
Σε μια περίοδο που αλλάζει διοικητική ηγεσία και αναζητά νέες πηγές ανάπτυξης εκτός ΗΠΑ, η lululemon στρέφεται προς την Ευρώπη και βάζει την Ελλάδα στο πλάνο της για το 2026.
Η δυναμική της ευρωπαϊκής αγοράς athleisure εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τη στρατηγική στροφή της lululemon. Το 2024, η αγορά στην Ευρώπη εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στα 92,2 δισ. δολάρια, με προβλέψεις που την ανεβάζουν στα 154,4 δισ. δολάρια έως το 2030 και μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 9,1% την περίοδο 2025-2030 (σύμφωνα με εκτιμήσεις της Grand View Research).
Πρόκειται για μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες ένδυσης στην περιοχή, με το premium athleisure, στο οποίο εντάσσεται η lululemon, να συγκεντρώνει ολοένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον από καταναλωτές με υψηλότερη αγοραστική δύναμη.
Επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά
Στο πλαίσιο αυτό, η lululemon ανακοίνωσε χθες την επέκταση της διεθνούς παρουσίας της το 2026 με είσοδο σε έξι νέες αγορές, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, μέσω του μοντέλου franchising. Η ελληνική αγορά εντάσσεται σε ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό άνοιγμα που περιλαμβάνει επίσης την Αυστρία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία, με συνεργάτη την Arion Retail Group, ενώ παράλληλα η εταιρεία επεκτείνεται και στην Ινδία μέσω της συνεργασίας της με την Tata CLiQ.
Ανοιχτά τα χαρτιά για τον ρυθμό ανάπτυξης στην Ελλάδα
Η ανακοίνωση της επέκτασης, ωστόσο, αφήνει ανοιχτές κρίσιμες λεπτομέρειες για την ελληνική αγορά. Η lululemon δεν έχει δώσει ακόμη συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα των πρώτων φυσικών καταστημάτων ούτε πληροφορίες για τον αριθμό και τις τοποθεσίες τους, περιοριζόμενη στη γενική αναφορά ότι η παρουσία της στην Ελλάδα θα ξεκινήσει εντός του 2026. Το ίδιο ισχύει και για το εύρος της αρχικής ανάπτυξης, στοιχείο που παραπέμπει σε προσεκτική, σταδιακή είσοδο, στο πλαίσιο του μοντέλου franchising που ακολουθεί διεθνώς.
Ποια είναι η Arion Retail Group που θα αναπτύξει το brand
Την ανάπτυξη της lululemon στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αναλαμβάνει η Arion Retail Group, όμιλος με εμπειρία στη διαχείριση και ανάπτυξη διεθνών premium brands μέσω franchising. Η Arion αποτελεί μακροχρόνιο συνεργάτη της lululemon στο Ισραήλ και έχει επιλεγεί ως βασικός εταίρος για το νέο ευρωπαϊκό άνοιγμα, επιλογή που υποδηλώνει έμφαση στη γνώση των τοπικών αγορών και στη σταδιακή, ελεγχόμενη επέκταση.
Στο πλαίσιο αυτό, η Arion Retail Group προχώρησε πρόσφατα και στη σύσταση της Arion Retail Group Greece, σηματοδοτώντας την έναρξη της οργανωμένης παρουσίας της στην ελληνική αγορά και την προετοιμασία για την ανάπτυξη του δικτύου της lululemon στη χώρα.
Από το yoga wear στο premium athleisure
Η lululemon ιδρύθηκε το 1998 στο Βανκούβερ του Καναδά από τον Chip Wilson και ξεκίνησε ως μικρό brand εξειδικευμένων ρούχων για yoga. Πολύ γρήγορα, όμως, κατάφερε να διαμορφώσει ένα δικό της premium athleisure segment, με προϊόντα που συνδυάζουν τεχνική απόδοση και καθημερινό στυλ, και να αναπτυχθεί σε διεθνή κλίμακα. Η εμπορική της επιτυχία βασίζεται σε υψηλές τιμές , ιδιαίτερα στα κολάν που έγιναν σήμα κατατεθέν, και σε ένα πιστό καταναλωτικό κοινό που εκτιμά την ποιότητα, την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα.
Καθώς εξελίχθηκε από yoga wear σε σημείο αναφοράς του athleisure, η lululemon έχτισε ισχυρή παρουσία στη Βόρεια Αμερική, ενώ τα τελευταία χρόνια ενισχύει σταδιακά το αποτύπωμά της σε Ευρώπη και Ασία, διευρύνοντας τη γκάμα των προϊόντων της σε κατηγορίες όπως tops, outerwear και υποδήματα και επιδιώκοντας υψηλά περιθώρια κέρδους μέσα από ένα μοντέλο που δίνει έμφαση τόσο στο direct-to-consumer όσο και στο στρατηγικό franchising σε επιλεγμένες αγορές.
Σήμερα η lululemon έχει παρουσία σε περισσότερες από 30 αγορές παγκοσμίως, με ισχυρό αποτύπωμα στη Βόρεια Αμερική, την EMEA, την Ασία-Ειρηνικό και την Κίνα, ενώ το πρόσφατο άνοιγμα στην Ιταλία και οι είσοδοι σε Δανία, Τουρκία και Βέλγιο μέσω franchising επιβεβαιώνουν τη στρατηγική σταδιακής ευρωπαϊκής επέκτασης.
Το αν και πώς η lululemon θα καταφέρει να αποκτήσει κρίσιμη μάζα στην ελληνική αγορά θα εξαρτηθεί από τον ρυθμό ανάπτυξης του δικτύου και την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού σε ένα καθαρά premium athleisure concept. Σε κάθε περίπτωση, η είσοδός της προσθέτει έναν νέο παίκτη υψηλών απαιτήσεων σε μια αγορά που ωριμάζει και ανεβάζει τον πήχη στον ανταγωνισμό.
Διαβάστε επίσης
Προς ρεκόρ πωλήσεων τα Sephora στην Ελλάδα – Τα «χρυσά» μερίσματα στη μητρική
Tα Jackaroo πάνε Γερμανία – Τα επόμενα στοιχήματα Μαντζουράνη – Vivartia
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κάθετος διάδρομος: Ενέκριναν και επίσημα τις Διαδρομές 2 και 3 οι ρυθμιστικές αρχές
- Κωνσταντίνος Αργυρός για Γκιλφόιλ: «Έχω γνωρίσει έναν άνθρωπο που αγαπάει τη χωρά μου και θέλει να βοηθήσει»
- Πιερρακάκης: Στη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών και διοικητών Κεντρικών Τραπεζών της G7
- ΑΔΜΗΕ: Η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής έσβησε τα φουγάρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη