ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι σε τράπεζες και Βιοχάλκο, ποια funds αγοράζουν με μανία ΓΕΚ και Qualco, τι ψάχνει o Σταθόπουλος στα sports, οι νέες business του Νίκα Junior και του Κοτταρίδη, ο πατριώτης Λασκαρίδης, η Κίμπερλι στο ΣΕΦ και τα μαύρα σύννεφα στο ΜΜ
Η Wood & Company και το δίδυμο των Jakub Caithaml και Peter Palovic στη νέα τους έκθεση για την Aegean Airlines (14/11/2025) αναβαθμίζουν την εταιρεία δίνοντας σύσταση “Buy” (αγορά) και αυξάνοντας παράλληλα την τιμή στόχο στα 16 ευρώ από 14,5 ευρώ, με βάση την καλύτερη του αναμενομένου επίδοση της εταιρείας κατά τη θερινή περίοδο. Η μετοχή διαπραγματεύεται στα 13,80 ευρώ, δημιουργώντας περιθώριο ανόδου άνω του 15%, καθώς το ισχυρό καλοκαίρι οδήγησε σε σημαντική αναθεώρηση των εκτιμήσεων του οίκου για το 2025.
Η WOOD ανέβασε κατά 8% την πρόβλεψή της για το EBIT του 2025, αναγνωρίζοντας ότι οι αποδόσεις, οι πληρότητες και τα έσοδα ανά διαθέσιμη θέση της Aegean το καλοκαίρι του 2025 ξεπέρασαν τις αρχικές προσδοκίες. Η εταιρεία επωφελήθηκε από μια τουριστική περίοδο με υψηλή ζήτηση, πιο εκτεταμένη χρονικά σε σχέση με τα προ πανδημίας πρότυπα, καθώς και από το διατηρούμενα ισχυρό momentum προς την Ελλάδα.
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι παρά τις προσδοκώμενες πιέσεις στα περιθώρια το 2026, λόγω περισσότερων παροπλισμένων αεροσκαφών και της πλήρους κατάργησης των δωρεάν δικαιωμάτων CO₂, η Aegean παραμένει μια από τις υγιέστερες εταιρείες του ευρωπαϊκού κλάδου.
Σταθερή κερδοφορία και υψηλές ταμειακές ροές
Το report αναδεικνύει ότι η Aegean διαθέτει καθαρή ταμειακή θέση 379 εκατ. ευρώ στο τέλος του γ’ τριμήνου 2025, ενώ αναμένεται να παράξει περίπου 200 εκατ. ευρώ καθαρές λειτουργικές ταμειακές ροές το 2025. Επίσης, εμφανίζει κερδοφορία και αποδόσεις σημαντικά υψηλότερες από τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών Full-Service Carriers και επωφελείται από τις χαμηλότερες τιμές καυσίμων και την ευνοϊκή πορεία του δολαρίου.
Η WOOD τονίζει ακόμη ότι η αναγκαστική αναδιάρθρωση του δικτύου μέσα στο καλοκαίρι, λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, μπορεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τις αποδόσεις των δρομολογίων την επόμενη υψηλή περίοδο του 2026.
Οι προκλήσεις με κινητήρες, CO₂ και κόστος
Παρά το θετικό outlook, ο οίκος παραθέτει μια σειρά από κινδύνους που πρέπει να παρακολουθούνται, όπως i) η κορύφωση των παροπλισμένων αεροσκαφών με κινητήρες Pratt & Whitney GTF, που θα αγγίξουν τα 12-14 μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ii) η πλήρης κατάργηση των δωρεάν δικαιωμάτων CO₂ από το 2026, με σημαντικό αντίκτυπο στο λειτουργικό κόστος, iii) η υποχρεωτική χρήση SAF, το οποίο είναι ακριβότερο από το συμβατικό καύσιμο και iv) η πιθανότητα πίεσης στις αποδόσεις, εφόσον αυξηθεί η χωρητικότητα των ανταγωνιστών.
Το report σημειώνει ότι μόνο το 2024 η Aegean δαπάνησε 57 εκατ. ευρώ για δικαιώματα CO₂, ενώ το α’ εξάμηνο του 2025 οι δαπάνες ήταν ήδη 50% υψηλότερες από το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
Στην επόμενη τριετία η εταιρεία θα παραλάβει επτά A321neo LR/XLR, ανοίγοντας το δρόμο για στρατηγική επέκταση σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Στο report ξεχωρίζει η προγραμματισμένη έναρξη των δρομολογίων προς την Ινδία από τον Μάρτιο του 2026, η οποία θα ενισχύσει τη διεθνοποίηση του δικτύου και τα έσοδα premium.
Παρότι οι νέες γραμμές απαιτούν χρόνο για να ωριμάσουν, οι αναλυτές βλέπουν θετικά τη δυνατότητα της Aegean να αυξήσει την εμβέλειά της και να ενισχύσει τη δομή των yields. Η WOOD διατηρεί σταθερή τη μεθοδολογία αποτίμησης, βασισμένη σε EV/EBITDA και P/E για την περίοδο 2025-2027. Με βάση τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις και το ισχυρό ταμειακό προφίλ, ο οίκος καταλήγει σε τιμή στόχο 16 ευρώ ανά μετοχή, τη μεγαλύτερη των τελευταίων ετών στη δική του κάλυψη. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η Aegean διαθέτει πλέον όλα τα χαρακτηριστικά που δικαιολογούν premium αποτίμηση έναντι των ευρωπαϊκών ανταγωνιστών της, ήτοι, απόδοση, ταμειακή ισχύ, σύγχρονο στόλο και θεμελιώδη στήριξη από την ισχυρή ζήτηση για ταξίδια στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης:
Μήνυση Πιερρακάκη για παραπλανητική διαφήμιση στο Facebook με deepfake
Τα Public μεταμορφώνουν την Black Friday σε Merry Friday – Με ho-ho-hot deals για όλους!
Αναγνωστόπουλος: «Κάπως ακριβότερο» το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι λόγω πληθωρισμού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η ΕΤΜΕ επιλέγει τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας – Salamis Shipyards για την μεταλλική κατασκευή της πλωτής εξέδρας θαλάσσιας επιτήρησης USSPS
- Ποιος πληρώνει τα ελλείμματα του ΕΛΥΚΩ;
- Βουλγαρία: Αναστολή των βρετανικών κυρώσεων σε διυλιστήρια της Lukoil – Αναμένεται παρόμοια απόφαση από τις ΗΠΑ
- ΟΝΥΞ Τουριστική: Πούλησε 230.000 μετοχές με μέση τιμή τα 2.20 ευρώ