Βουτιά για Metlen και Εθνική
Αγαπητοί φίλοι, χθες η αγορά για μια ακόμα φορά δεν ήταν καλή.
Ο Γενικός Δείκτης έκλεισε με απώλειες 0,80% στις 1.998 μονάδες κυρίως στον απόηχο της μεγάλης πτώσης της Metlen και τη Εθνικής.
Στη Metlen ήταν απολύτως αναμενομένη η μεγάλη πτώση κατά σχεδόν 6% στα 43 ευρώ.
Μετά την απόφαση της Morgan Stanley Capital International για διαγραφή από τον δείκτη MSCI GREECE που έγινε νωρίς χθες τα ξημερώματα, αναμένουμε εκροές περίπου 7 εκατ. μέτοχων.
Αυτό θα γίνει καθώς τα funds που έχουν τοποθετηθεί στη μετοχή, είναι υποχρεωμένα να πουλήσουν εφόσον αυτή διεγράφη από τον δείκτη.
Το μέγα ερώτημα είναι σε ποια τιμή θα γίνει το ματσάρισμα των μετοχών για τα funds (Millenium και Marshall) που έχουν σορτάρει τη μετοχή.
Προφανώς όσοι έχουν βγει short έχουν συμφέρον να γίνει σε όσον το δυνατόν χαμηλότερες τιμές.
Η μασονία του City
Πάντως, φίλοι αναγνώστες, όπως φάνηκε χθες, η μασονία του City του Λονδίνου είναι το απόλυτο αφεντικό.
Είχε ποντάρει στην έξοδο της Metlen από τον ελληνικό MSCI και αυτό έγινε.
Όμως, κατά την ταπεινή άποψη του Wiseman, το ποτήρι της Metlen μετά τις 25 Νοέμβρη, θα είναι μισογεμάτο.
Όλα τα κακά θα έχουν τιμολογηθεί.
Και το project PROTOS και η αποχώρηση από τον ελληνικό MSCI.
Έχουμε την αίσθηση ότι ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος μετά ετοιμάζεται να κάνει το colpo grosso σε έναν κλάδο τον οποίο ο ίδιος γνωρίζει εξαιρετικά καλά και η επενδυτική κοινότητα θα το λάβει πολύ θετικά υπόψη της.
Έχει βάλει στο μάτι πολύ μεγάλο ευρωπαϊκό αλουμινάδικο.
Οπότε φίλοι αναγνώστες stay tuned.
Η μετοχή μπορεί να ξαναπάει στα πρόσφατα χαμηλά της, το 41.24€, όμως εάν ξαναπάει θα είναι εξαιρετική ευκαιρία για τοποθετήσεις.
Νέα ομάδα
Τώρα όσον αφορά την νέα διοικητική δομή που ανακοίνωσε ο Ευάγγελος Μυτιλιναίος θα έχει ως εξής: Ευάγγελος Μυτιληναίος, Executive Chairman, Χρήστος Γαβαλάς, Group Chief Executive Officer και Φωτεινή Ιωάννου, Group Chief Financial Officer
Ο Ευάγγελος Χρυσάφης θα είναι Εκτελεστικός αντιπρόεδρος της METLEN A.E. και Προέδρος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, ο Νίκος Παπαπέτρου θα είναι Εκτελεστικός διευθυντής του Πυλώνα Renewables & Energy Transition Platform, η Βίβιαν Μπουζάλη Chief Corporate Affairs & Communications Officer και ο Πέτρος Σελέκος Chief Legal Officer.
Η ομάδα ενισχύεται περαιτέρω με τον Δημήτρη Παπαδόπουλο, στη νέα του θέση ως Ανώτερος Εκτελεστικός Σύμβουλος για θέματα Εκτελεστικού Προέδρου και Διοικητικού Συμβουλίου.
Όπως μου λένε η νέα του θέση του Παπαδόπουλου, θεσμοποιεί έναν ρόλο που στην πράξη υπήρχε ήδη, λειτουργώντας ως «σύνδεσμος» μεταξύ του Εκτελεστικού Προέδρου και του ΔΣ αλλά και των εξωτερικών stakeholders που είναι γνωστό στην αγορά ότι γνωρίζει καλά.
Εθνική: Στο -4,4%
Τώρα η επενδυτική κοινότητα αιφνιδιάστηκε από τη χθεσινή μεγάλη πτώση της Εθνικής.
Δεν το περίμενε κανένας.
Η πτώση ξεκίνησε από την αρχή της συνεδρίασης αφού λίγο νωρίτερα είχαν γίνει γνωστά τα αποτελέσματα της τράπεζας.
Τα καθαρά κέρδη του 9μηνου ανήλθαν στα 970 εκατ. ευρώ, από 985 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα, μειωμένα κατά 7,9%.
Στο τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν τα κέρδη 13,3% υποχωρώντας στα 277 εκατ. ευρώ από 320 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η μετοχή να ολοκληρώσει την συνεδρίαση στο -4,40% με σημαντικό όγκο συναλλαγών τα 4,33 εκατ. χαρτιά.
Βέβαια στο τέλος στην τιμή των 12,60 κάποιος προφανώς θεσμικός βγήκε και πώλησε περίπου 2,1 εκατ. χαρτιά ενώ στην συνέχεια μετοχή έκλεισε με αγοραστές που ζητούσαν 724.000 χαρτιά.
Προφανώς αυτός ο θεσμικός που πούλησε έδωσε εντολή στο χρηματιστή του «πέτα τα χαρτιά».
Και εκείνος γκρέμισε την τιμή.
Εάν δεν υπήρχε αυτή η μεγάλη εντολή η μετοχή θα ολοκλήρωνε την συνεδρίαση στα 12,85 ευρώ.
Αρά μην αιφνιδιαστείτε εάν σήμερα ανοίξει ανοδικά.
Ο κ. Μυλωνάς χθες με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 9μήνου, επεσήμανε ότι πλην της οργανικής ανάπτυξης, «η τράπεζα αναζητά συμφέρουσες ευκαιρίες με στόχο την αύξηση της αξίας των μετόχων» και πρόσθεσε: «Αναζητούμε ευκαιρίες, αλλά δεν θα προχωρήσουμε σε μια συναλλαγή για τη συναλλαγή».
Ερωτηθείς για το bancassurance τόνισε: «Να περιμένετε».
Όσο για τον αν κοιτάζει ευκαιρίες στην Κύπρο, δήλωσε: «Ουδέν σχόλιο».
Εξάρχου: Ο deal maker η νέα πορεία της Aktor
Αγαπητοί αναγνώστες, μια εταιρεία που η επενδυτική κοινότητα δεν φαίνεται να έχει καταλάβει το μέγεθος του νέου deal που έκανε, είναι η AKTOR.
Χθες η μετοχή έκλεισε στα 8,40 ευρώ με πτώση 1%.
Νομίζω ότι σήμερα στις 10:30 μετά τις νέες ανακοινώσεις που θα γίνουν στο συνέδριο για την ενέργεια, άπαντες θα συνειδητοποιήσουν το μέγεθος του νέου deal της εισηγμένης στο LNG.
Σε λίγες ώρες το αφεντικό της AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου θα ανακοινώσει ότι η χρηματοδότηση του νέου σχήματος AKTOR ΔΕΠΑ θα προέλθει από την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC.
Πόσα χρήματα θα βάλει, πόσο LNG θα μπορούν να μεταφέρουν, αν θα αποκτήσει η νέα εταιρεία πλοία ή θα μισθώσει, και γενικότερα όλο το χρηματοδοτικό πρόγραμμα αυτής της μεγάλης «δουλειάς».
Έτσι, «δένει» το deal και αναδεικνύεται για ακόμη μια φορά το μεγάλο ενδιαφέρον των Αμερικανών για μεταφορά του LNG μέσω της Ελλάδας.
Διότι η DFC δεν είναι μια τυχαία αναπτυξιακή τράπεζα, αλλά είναι και η έμπρακτη εκδήλωση του ενδιαφέροντος της Ουάσινγκτον για συγκεκριμένα έργα υποδομών τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην «απόκρουση» της ρωσικής και κινεζικής επιρροής.
Πιθανόν ο Εξάρχου να ανακοινώσει και μια επιπλέον έκπληξη.
Τι κάνει στην Ελλάδα η DFC
Για όσους δεν γνωρίζετε, η DFC δεν είναι καθόλου άγνωστη στην Ελλάδα και κάνει ήδη business στη χώρα μας.
Ο χρηματο-οικονομικός βραχίονας της αμερικανικής κυβέρνησης έχει δώσει ήδη 125 εκατ. δολάρια στην ONEX Elefsis Shipyards & Industries (ONEX), για την «ανάσταση» των ναυπηγείων Ελευσίνας.
Ωστόσο, ο ικανός manager της Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος έχει φέρει την DFC στο μεγάλο έργο που ξεκινά σύντομα, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
Παράλληλα, DFC και Goldair (με ΑΚΤΩΡ και Trade Estate) είναι μαζί και στο σχέδιο αξιοποίησης του στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, ενώ οι Αμερικανοί προτίθενται να χρηματοδοτήσουν και το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ.
Βιοχάλκο-Cener: Ράλι δίχως τέλος
Η μεγάλη έκπληξη βεβαίως της χθεσινής συνεδρίασης ήταν η Βιοχάλκο και η CENER του ομίλου Στασινόπουλου που αποδεικνύονται πραγματικά εξαιρετικές.
Και οι δυο μετοχές μπήκαν στον MSCI small cap.
Οι μετοχές απογειωθήκαν σε νέα υψηλά και έκλεισαν η μεν ΒΙΟΧΑΛΚΟ στα 9,29 ευρώ με κέρδη 5% και η, δε, Cener στα 15,28.
Να σημειωθεί ότι την ημέρα του Rebalancing που θα γίνει στις 24 Νοεμβρίου η Βιοχάλκο θα έχει εισροές περίπου 1,2 εκατ. χαρτιά.
Φίλοι αναγνώστες, η στήλη είναι πολύ happy διότι ο συνεργάτης της μεγαλοεπενδυτής κ. Τίμος Μελισσάρης ήταν ο μόνος που από την αρχή της χρονιάς σας έδωσε στο πιάτο τη μετοχή της ΒΙΟΧΑΛΚΟ.
Ακόμα, μέχρι και trade σας έδωσε όταν στις 10 Οκτωβρίου έγραψε ότι η μετοχή στα επίπεδα των 8.14€ θα διορθώσει, όπερ και αμέσως μετά εγένετο αλλά τόνισε ότι μην ανησυχείτε, η άνοδος θα συνεχιστεί μέχρι και την τιμή στόχο των 9.47€ για φέτος.
Η μετοχή της ΒΙΟΧΑΛΚΟ χθες, μετά την ανακοίνωση του MSCI ότι μπαίνει στον small Cap του έδωσε ρεσιτάλ στα τερματικά.
Ο Wiseman σας εφιστά την προσοχή ότι όπου να ‘ναι πλησιάζει την τιμή στόχο των 9.47€.
Θα σας θυμίσουμε ότι και ο ΑΒΑΞ έπιασε την τιμή στόχο των 2.50€ που είχε δώσει και πήγε και παραπάνω αλλά τώρα παίζει περί τα 2.33€.
Η ΒΙΟΧΑΛΚΟ τα αξίζει τα λεφτά της και μπράβο της.
Autohellas
Πάμε τώρα σε κάτι διαφορετικό.
Όταν οι εισηγμένες ανακοινώνουν τα κέρδη τους, πρέπει να μας λένε όλη την αλήθεια λέγοντάς μας ότι βγάλαμε κέρδη μετά από φόρους τάδε ποσό.
Αυτό που έχει αποκλειστικά και μόνο σημασία είναι τα κέρδη μετά από φόρους αποδιδόμενα στους ιδιοκτήτες της μητρικής.
Δεν μπορεί μια εταιρεία όπως η Autohellas να βγάζει δελτίο Τύπου και να μας τονίζει ότι έβγαλε κέρδη μετά από φόρους 72.6 εκ. ευρώ και να μην συνεχίζει παρουσιάζοντας τα κέρδη της μετά από φόρους αποδιδόμενα στους ιδιοκτήτες της μητρικής.
Όλοι εκθείασαν τα αποτελέσματα της Autohellas.
Δυστυχώς φίλοι αναγνώστες, πρέπει να διαβάζετε πολύ προσεκτικά για να έχετε δικιά σας άποψη.
Ο κύκλος εργασιών της Autohellas αυξήθηκε κατά 5.3%.
Προσέξτε, όμως, της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ κατά 11.7%.
Τα κέρδη προ φόρων έπεσαν κατά 6.8% φίλοι αναγνώστες ενώ της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ αυξήθηκαν κατά 1.8%.
Τέλος, τα κέρδη μετά από φόρους αποδιδόμενα στους ιδιοκτήτες της μητρικής μειώθηκαν κατά 4.5%, από 72.039 εκ ευρώ σε 68.790 εκ ευρώ.
Το χειρότερο από όλα είναι ότι η κερδοφορία του ομίλου της Autohellas υποστηρίχθηκε με 9.7 εκ ευρώ από την είσπραξη μερισμάτων μη ελεγχόμενων συμμετοχών.
Αυτό όμως που δεν αρέσει καθόλου στην επενδυτική κοινότητα είναι ότι ο καθαρός δανεισμός της Autohellas αυξήθηκε από 710.7 εκ ευρώ που ήταν στο τέλος του 2024, στα 800.8 εκ ευρώ.
Το χειρότερο από όλα είναι ότι κάθε χρόνο, τα τελευταία 5 χρόνια, από το 2021 και μετά, ο καθαρός δανεισμός της Autohellas συνεχώς αυξάνεται.
Το 2021 είχε καθαρό δανεισμό 342 εκ ευρώ και τώρα έχει 800 εκ. ευρώ.
Αυτή την στιγμή που μιλάμε, η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ σε σύγκριση με την Autohellas προσφέρει καλύτερη σχέση απόδοσης με ρίσκο.
Τραμπ – Μητσοτάκης
Παρακολούθησα χθες τις ομιλίες από την P-TEC, τη Σύνοδο της Διατλαντικής Ενεργειακής Συνεργασίας, άκουσα και τις δηλώσεις υπουργών της κυβέρνησης Τραμπ και ομολογουμένως σκέφτηκα πόσο… απομονωμένη είναι η Ελλάδα και πόσο… κακές σχέσεις έχει με τις ΗΠΑ.
Δηλαδή αν είχαμε και καλές σχέσεις τι θα έκανε ο Πλανητάρχης;
Σπαθιά θα κατάπινε για εμάς;
Αυτό το λέω γιατί διάφοροι «ειδήμονες» του διαδικτύου γράφουν για εθνικές και οικονομικές ήττες, και για τον Τραμπ που δεν θέλει να δει στα μάτια του τον Μητσοτάκη, την ίδια στιγμή που εμείς βλέπουμε κάτι εντελώς διαφορετικό.
Διότι όταν ο Αμερικανός υπουργός Περιβάλλοντος, Κρις Ράιτ και ο υπουργός Εσωτερικών, αλλά «τσάρος» της Ενέργειας, Νταγκ Μπέργκαμ, λένε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ενεργειακός κόμβος για το αμερικανικό LNG και μπορεί να εκτοπίσει το ρωσικό αέριο από την Ευρώπη, ε, δεν το λες ακριβώς και απομόνωση.
Μην τρελαθούμε τελείως δηλαδή…
O Παπασταύρου και ο αμερικανικός παράγοντας
Για του λόγου το αληθές σας παραθέτω τα εξής, πέραν της εξαιρετικά επιτυχημένης Συνόδου, η οποία πιστώνεται εξ ολοκλήρου στον Σταύρο Παπασταύρου.
Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, έχουμε την Chevron που μπαίνει στο Αιγαίο, τη συμφωνία της ExxonMobil με Helleniq Energy και Energean για την πρώτη γεώτρηση μετά από 40 χρόνια στην Ελλάδα και στο οικόπεδο 2 στο Αιγαίο.
Και ταυτόχρονα το στρατηγικό deal του Αλέξανδρου Εξάρχου του ομίλου Άκτωρ με την ΔΕΠΑ Εμπορίας με στόχο τη μεταφορά αμερικανικού LNG στην Ευρώπη, την επικείμενη επίσκεψη του Μαρκ Ρούμπιο στην Αθήνα αλλά και τη δουλειά που γίνεται από την Κίμπερλι Γκιλφόιλ για ραντεβού Τραμπ – Μητσοτάκη.
Όπως καταλαβαίνεται όχι μόνο δεν είμαστε σε… πόλεμο με την Ουάσιγκτον, αλλά είναι και εξαιρετικά αναβαθμισμένος ο ρόλος της Ελλάδας, ειδικά στο ενεργειακό κομμάτι.
Η συγκίνηση του Μυτιληναίου και το μήνυμα
Ήταν μια ιστορική βραδιά η χθεσινή για τον όμιλο Μυτιληναίου, τη Metlen της νέας εποχής.
Για πρώτη φορά ο όμιλος θα έχει διαφορετικό πρόεδρο (τον χαλκέντερο Ευάγγελο Μυτιληναίο) και άλλον διευθύνοντα σύμβουλο, τον Χρήστο Γαβαλά, έναν ικανότατο manager που αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος.
Θα σταθώ, όμως, στην πιο συγκινητική στιγμή της ομιλίας του Μυτιληναίου, προς το τέλος της παρουσίασης του εταιρικού μετασχηματισμού.
Ο πρόεδρος του ομίλου ξεκινά να λέει «μίλησα για όλους και για όλα, εκτός από εμένα.
Πολλοί από εσάς που είναι εδώ και όσοι δεν είναι, μόλις άκουσαν για τον ευρύτατο μετασχηματισμό, είχαν μια αγωνία για το ποια θα είναι η δική μου θέση στη νέα τάξη πραγμάτων».
Εκεί ο Μυτιληναίος σταματά να μιλά, δείχνει βαθιά συγκινημένος και για αρκετά δευτερόλεπτα επικρατεί σιωπή. Τότε όλοι χειροκροτούν, με τον πρόεδρο του Ομίλου να επανέρχεται, να πίνει νερό και να λέει: «Ήταν δυνατόν να λείψω;
Ήταν δυνατόν να λείψω;
Δεν ήταν.
Ζητώ την υπομονή σας για μερικά χρόνια ακόμα, να με βλέπετε, να με ακούτε και να έχω τη χαρά και την τιμή…».
Κι εκεί φανερά συγκινημένος ολοκλήρωσε την ομιλία του καταχειροκροτούμενος…
Δείτε το βίντεο στο 49: 44:
Η ΜΕΤΚΑ ετοιμάζει το επόμενο μεγάλο βήμα
Η METLEN δείχνει ότι έχει βάλει τα θεμέλια για μια νέα εποχή στον τομέα των Υποδομών και Παραχωρήσεων.
Με εκρηκτική αύξηση 171% στον κύκλο εργασιών του εννεαμήνου 2025, που έφτασε τα 356 εκατ. ευρώ, ο τομέας αποδεικνύεται πλέον ένας από τους πιο δυναμικούς μοχλούς ανάπτυξης του ομίλου.
Και όλα δείχνουν ότι αυτή είναι μόνο η αρχή.
Η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, αιχμή του δόρατος της METLEN στις κατασκευές, έχει πλέον εδραιώσει τη θέση της στην κορυφή της αγοράς, με ανεκτέλεστο έργο που αγγίζει τα 1,4 δισ. ευρώ και με νέα έργα να «τρέχουν».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η πρόσφατη ανάδειξή της – σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ – ως προσωρινού αναδόχου για την 6η Προβλήτα του ΟΛΘ, έργο ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ, ένα ακόμα βήμα εδραίωσης της ΜΕΤΛΕΝ στα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας.
Πίσω όμως από τα νούμερα, διαφαίνεται μια στρατηγική με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Η διοίκηση της εταιρείας αποκάλυψε ότι η εισαγωγή της ΜΕΤΚΑ στο χρηματιστήριο βρίσκεται στον σχεδιασμό – όχι για αύριο, αλλά για το σωστό timing.
«Προσβλέπουμε πρώτα στην περαιτέρω ανάπτυξη.
Όταν έρθει η ώρα, πιθανότατα στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027, θα κάνουμε και αυτό το βήμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ευάγγελος Χρυσάφης, πρόεδρος ΔΣ της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και αντιπρόεδρος της METLEN.
ExxonMobil: Τι επιδιώκει ο Τζον Άρντιλ στο Block 2 της Κέρκυρας
Αγαπητοί αναγνώστες, χθες ο wiseman σας έδωσε την είδηση για τη μεγάλη συμφωνία με την ExxonMobil.
Σήμερα θα σας αποκαλύψουμε τα σχέδια των Αμερικανών.
Μετά την απόκτηση από την ExxonMobil του 60% του Block 2, το οποίο βρίσκεται στο βορειοδυτικό Ιόνιο Πέλαγος, γειτονικά της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) της Ιταλίας, όλοι αναρωτιούνται ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του Dr. John Ardill (Τζον Άρντιλ), Αντιπροέδρου της ExxonMobil που καθορίζει την πορεία των ερευνών και των γεωτρήσεων.
Όπως είναι γνωστό, η ExxonMobil αποκτά το 60% της παραχώρησης, η Energean κρατάει το 30% από 75% ως τώρα και η HelleniQ Energy διατηρεί συμμετοχή 10%, από 25% πριν.
Απόφαση για γεώτρηση θα ληφθεί σύντομα, ενώ «τρυπάνι» αναμένεται μέσα στο 2026. Θα είναι η πρώτη υπεράκτια ερευνητική γεώτρηση στην Δυτική Ελλάδα από το 1981, μετά την ανακάλυψη του κοιτάσματος του Κατάκολου.
Τα τελευταία είκοσι χρόνια, οι μόνες υπεράκτιες γεωτρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί είναι στον Πρίνο, από την Energean.
Πώς ερμηνεύτηκε η δήλωση του Αμερικανού τεχνοκράτη
Μετά τις υπογραφές ο κος Άρντιλ δήλωσε πως θα συνεργαστεί στενά με την ελληνική κυβέρνηση και τους εταίρους και πρόσθεσε: «Αυτή η σημαντική ερευνητική συμφωνία ανοίγει τον δρόμο για πιθανές μελλοντικές επενδύσεις σε ερευνητικές γεωτρήσεις στο χρονικό πλαίσιο του 2027».
Αυτή η δήλωσε ερμηνεύτηκε από πολλούς ως προαναγγελία νέων συνεργασιών.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανεξερεύνητη υπεράκτια δομή στη Μεσόγειο, με 2.244 τετραγωνικά χιλιόμετρα δεδομένων τρισδιάστατης (3D) σεισμικής έρευνας, των οποίων η επεξεργασία και ερμηνεία επιβεβαίωσε ότι η δομή «Ασωπός» είναι ο πιο ώριμος στόχος για ερευνητική γεώτρηση.
Το Block 2 βρίσκεται στο Βορειοδυτικό Ιόνιο Πέλαγος, σε περιοχή ιδιαίτερου γεωλογικού ενδιαφέροντος και γειτνιάζει με την ΑΟΖ της Ιταλίας.
Το σχόλιο πολύπειρου παριστάμενου καθηγητή: «Ο έμπειρος Άρντιλ καλοβλέπει συνεργασία με την ΕΝΙ, αφού η ιταλική ΑΟΖ είναι δίπλα, αλλά ενδεχομένως και με τις έρευνες στη θαλάσσια περιοχή της Αλβανίας.
Μήπως πάμε για… τριεθνή;
Τελικά η ExxonMobil είναι σαν το …χρυσό της παλιάς διαφήμισης: μας φέρνει πιο κοντά» κατέληξε.
Οι Αμερικανοί ανοίγουν δεύτερη «λεωφόρο αερίου»
Υπογράφεται σήμερα κατά πάσα βεβαιότητα στο περιθώριο της Ατλαντικής Ενεργειακής Συνεργασίας (P-TEC, Partnership for Transatlantic Energy Cooperation) στο Ζάππειο, η δεύτερη «λεωφόρος αερίου» Βορρά-Νότου, στον Κάθετο Διάδρομο Ελλάδας-Ουκρανίας.
Η εξέλιξη γίνεται με τις ευλογίες (σ.σ. ουσιαστικά με την έντονη προτροπή και σχεδίαση, σας αποκαλύπτει ο wiseman) των Αμερικανών υπερ-υπουργών Κρις Ράιτ και Νταγκ Μπέργκαμ αλλά και του ελληνικής καταγωγής Μάικλ Τζ. Ρίγας, επικεφαλής της General Services Administration (GSA) δηλαδή της Διοίκησης Γενικών Υπηρεσιών της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών η οποία επιβλέπει και υποβοηθάει στη διαχείριση και την υποστήριξη της βασικής λειτουργίας όλων ανεξαιρέτως των ομοσπονδιακών υπηρεσιών.
Με δυο λόγια, οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς από Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Μολδαβία και Ουκρανία φτιάχνουν και παράλληλο δρόμο, τον Route -2 για εξαγωγή αερίου από Αλεξανδρούπολη προς Ρουμανία και κυρίως Ουκρανία.
Γιατί ο Route – 2 έχει τόση σημασία
Η διαδρομή του Route- 2 ξεκινά από τον τερματικό της Αλεξανδρούπολης (στην είσοδο Αμφιτρίτη) προς τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB και στη συνέχεια στον Κάθετο Διάδρομο για ροές προς Βουκουρέστι-Κίεβο.
Στην Ελλάδα τον προετοιμάζει η κα Ρίτα Γκάλλι, η CEO του ΔΕΣΦΑ, η οποία με τον τρόπο αυτό ενισχύει και την προσωπική της θέση τόσο στην κοινοπραξία όσο και στη SNAM, εταιρία από την οποία προέρχεται.
Ο ΔΕΣΦΑ ανήκει στην Κοινοπραξία SENFLUGA να κατέχει το 66% (SNAM το 54% της Senfluga, ENAGAS το 18%, FLUXYS 18%, και DAMCO-Κοπελούζος 10%).
Το υπόλοιπο 34% ανήκει σε ΤΑΙΠΕΔ – Ελληνικό Δημόσιο, ενώ αφεντικό του ΔΕΣΦΑ είναι η κα Ρίτα Γκάλλι της SNAM.
Η νέα οδός αερίου, συνδέει λειτουργικά την Ελλάδα με την Ουκρανία και ενισχύει τον ρόλο της χώρας μας ως κόμβου LNG και διαμετακόμισης.
Έρχονται διαγωνισμοί για να γεμίσει ο αγωγός
Αναμένεται και η τυπική έγκριση των Ρυθμιστών (και της ‘δικής μας’ ΡΑΑΕΥ) , ώστε να χρησιμοποιηθεί μία μόνιμη «λωρίδα» στον Κάθετο Διάδρομο, πέρα από τον Route -1.
Μετά τις εγκρίσεις, θα γίνουν ως το τέλος του έτους ή στις αρχές του 2026, οι δημοπρασίες χωρητικότητας για τη «δεύτερη ενεργειακή λεωφόρο» από Ελλάδα προς Ουκρανία.
Ο στόχος των Αμερικανών είναι η υποκατάσταση 12-15 δις κ.μ. (bcm) ρωσικού αερίου που σήμερα τροφοδοτεί 8 χώρες σε Ανατολική Ευρώπη και Βαλκάνια, με αμερικανικό που θα διακινείται από τους ελληνικούς σταθμούς ΥΦΑ.
Πρόκειται για σύνθετο γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό σχέδιο, έμπνευση του διπλωμάτη και φίλου της στήλης Τζέφρι Πάιατ ήδη από το 2015 (!) που θα ανακοινωθεί σήμερα, στο περιθώριο της P-TEC.
Με αργούς ρυθμούς η βασική λεωφόρος (Route-1) του Κάθετου Διαδρόμου
Κάθε αρχή και δύσκολη και γι’ αυτό μόλις τον Οκτώβριο φέτος, άρχισε να γεμίζει ο Route-1.
Καρποφόρησε δημοπρασία έξι μηνών έως τον Απρίλιο του 2026 πάλι με σφοδρή αμερικανική πίεση, για να καλύψει ενεργειακές ανάγκες της Ουκρανίας.
Στη δημοπρασία μέσω Trans-Balkan δεσμεύτηκαν για τον Νοέμβριο 6.320.000 kWh/ημέρα από τρεις χρήστες, εκ των οποίων ο βασικός ήταν η ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Ο στόχος της χώρας μας είναι έως το 2028 να αντλούνται τα 3,5 bcm του σημερινού ρωσικού αερίου από άλλες πηγές, κάτι που ούτε εύκολο είναι ούτε απλό.
Για το λόγο αυτό, οι συμφωνίες για LNG που συνάπτονται στο περιθώριο της Συνόδου του Ζαππείου, είναι καθοριστικές για το μέλλον.
Πέρασε από το ΚΣΝΜ το σχολείο του Κωστέα Γείτονα στο Ελληνικό
Ανοίγει οριστικά ο δρόμος για την κατασκευή του ιδιωτικού σχολείου Κωστέα-Γείτονα στο Ελληνικό.
Χθες το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων ενέκρινε τις μελέτες για το σχολικό συγκρότημα της Costeas Geitonas School, το οποίο είχε προηγουμένως περάσει και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Το ΚΣΝΜ έκανε δεκτή και την πρόταση για την ανάδειξη των αρχαίων που βρέθηκαν στην περιοχή που θα κτιστεί το σχολείο, και το οποίο βρίσκεται κοντά στο ιστορικό κτίριο «Παγόδα», εξ’ ου και η υποχρέωση να πάρει έγκριση.
Το νέο σχολείο Κωστέα–Γείτονα θα υποδεχθεί τους πρώτους 1.500–1.700 μαθητές τον Σεπτέμβριο του 2028.
Η Lamda και το CGS, που πλέον ανήκει στον διεθνή εκπαιδευτικό όμιλο Inspired Group, έχουν υπογράψει από πέρυσι την οριστική συμφωνία μακροχρόνιας μίσθωσης της έκτασης, διάρκειας 30 ετών, με δυνατότητα παράτασης για ακόμη 30 χρόνια.
Βρέντζος (ΑΕΜ): Έχει επενδυθεί το 70% των αντληθέντων κεφαλαίων
Αποκαλυπτικός για το μέλλον και τα σχέδια της Alter Ego Media, ήταν χθες ο διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Βρέντζος.
Οι αναφορές του στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στο πως επιδρά στον κλάδο των media δείχνει ότι ο όμιλος θέλει να επενδύσει περαιτέρω στον τομέα αυτό.
«Η Alter Ego Media δεν φοβάται τις αλλαγές, τις αξιοποιεί στρατηγικά», είπε ο κ. Βρέντζος.
Αναφορικά με τις επενδύσεις της εταιρείας, ο κ. Βρέντζος ανέφερε ότι το 70% των αντληθέντων κεφαλαίων από τη χρηματιστηριακή εισαγωγή έχει ήδη επενδυθεί, ενώ ο Όμιλος προχωρά σε νέα projects και συμμετοχή σε κινηματογραφικές παραγωγές.
Στόχος είναι η ολοκλήρωση των επενδύσεων έως το πρώτο τρίμηνο του 2026, ώστε η εταιρεία να εστιάσει στη συνέχιση του επενδυτικού της πλάνου με άξονες την καινοτομία, τη συνεργασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Big deal της Αλίκης Παληού με τη Repsol
Περιζήτητα είναι τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών οι οποίοι κλείνουν σε χρόνο – ρεκόρ σημαντικά συμβόλαια. Κάτι ανάλογο έκανε και η Αλίκη Παληού με την εταιρεία Performance Shipping η οποία πριν από ένα μήνα είχε αποκτήσει τα πρώτα της suezmax δεξαμενόπλοια.
Η ναυτιλιακή έκλεισε επικερδείς ναυλώσεις τριετούς διάρκειας με τη Repsol, τη μεγάλη ισπανική πετρελαϊκή εταιρεία, ύψους 36.500 δολαρίων την ημέρα!!!
Η συμφωνία για τα δύο πλοία Eco Bel Air και Eco Beverly Hills (και τα δύο ναυπηγημένα το 2019, χωρητικότητας 157.300 dwt) αυξάνει το ανεκτέλεστο ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων της εισηγμένης στις ΗΠΑ εταιρείας κατά τουλάχιστον 78 εκατ. δολάρια.
Αυτό προστίθεται στα 21,4 εκατ. δολάρια από μακροχρόνια συνεργασία που εξασφάλισε νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα με την αμερικανική ενεργειακή εταιρεία ExxonMobil για ένα από τα LR2 δεξαμενόπλοιά της, το P Long Beach (105.400 dwt, ναυπηγημένο το 2013).
Όπως αναφέρει το Tradewinds, το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο εσόδων από τα 12 aframax, LR2 και suezmax πλοία που διαθέτει η Performance αυξήθηκε στα 335 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία έχει ήδη καλύψει το 70% των διαθέσιμων ημερών του στόλου της για το 2026 και το 57% για το 2027.
Υψηλές τιμές στις ναυλώσεις
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, οι ναύλοι για τριετείς ναυλώσεις σύγχρονων suezmax πλοίων βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδό τους εδώ και περίπου 11 μήνες.
Τα δύο πλοία σήμερα λειτουργούν από την εισηγμένη στις ΗΠΑ Top Ships, σε ναύλωση με την εμπορική εταιρεία Trafigura.
Ωστόσο, η Performance τα αγόρασε από τον χρηματοοικονομικό τους ιδιοκτήτη, τη Navigare, η οποία αναμένεται να τα παραδώσει στις αρχές του 2026, όταν θα ξεκινήσει η νέα τους ναύλωση με τη Repsol.
Ο ημερήσιος ναύλος των 36.500 δολαρίων που συμφωνήθηκε με τη Repsol για τις τριετείς ναυλώσεις είναι ελαφρώς υψηλότερος από τον μέσο όρο των 36.250 δολαρίων που, σύμφωνα με την Clarksons, αποφέρουν σήμερα παρόμοια ενεργειακά αποδοτικά πλοία με scrubbers.
Κέρδη – ρεκόρ για την Dorian LPG του Χατζηπατέρα
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις αποδείχθηκαν άκρως ευνοϊκές για τη Dorian LPG της οικογένειας Χατζηπατέρα, καθώς η εταιρεία κατέγραψε τα υψηλότερα κέρδη των τελευταίων έξι τριμήνων.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή, που δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς υγραερίου, είδε τα καθαρά της κέρδη να εκτινάσσονται στα 55,4 εκατ. δολάρια για το διάστημα Ιουλίου–Σεπτεμβρίου 2025 -περίοδο που για την Dorian είναι το δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2026 -, έναντι μόλις 9,4 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η άνοδος αυτή αποτέλεσμα μίας σειράς παραγόντων.
Η έκρηξη των θαλάσσιων εξαγωγών LPG από τη Μέση Ανατολή και τις Ηνωμένες Πολιτείες – σε συνδυασμό με την τάση των Κινέζων και άλλων αγοραστών να αναζητούν προμηθευτές εκτός των περιοχών που επηρεάζονται από δασμούς – δημιούργησε ένα ιδιαίτερα ευνοϊκό περιβάλλον για τις ναυλαγορές.
Αύξηση 45% στη χρονοναύλωση
Η θετική πορεία αποτυπώθηκε και στο ισοδύναμο χρονοναύλωσης της ναυτιλιακής που ανήλθε στα 53.725 δολάρια ημερησίως το τρίτο τρίμηνο, αυξημένο κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Τα πρόσφατα αποτελέσματα φέρνουν την εταιρεία ξανά κοντά στα ιστορικά υψηλά επίπεδα κερδοφορίας του οικονομικού έτους 2024, όταν τα ετήσια καθαρά κέρδη είχαν φτάσει τα 307,5 εκατ. δολάρια.
Οι μέτοχοι της Dorian έχουν επίσης λόγους να χαμογελούν, καθώς μετά την έκρηξη των κερδών η εταιρεία ανακοίνωσε νέα αύξηση μερίσματος στα 0,65 δολάρια ανά μετοχή (περίπου 27,8 εκατ. δολάρια συνολικά), έναντι 0,60 δολαρίων που είχε διανείμει το προηγούμενο τρίμηνο.
Η Dorian LPG διαθέτει στόλο με 27 μοντέρνα VLGC.
Εταιρεία real estate από την οικογένεια Γιαννίδη της Vitex
Στη σύσταση της εταιρείας Ρ26, με μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ, προχωρά η οικογένεια Γιαννίδη που έχει την γνωστή εταιρεία χρωμάτων Vitex.
Η εταιρεία με έδρα τον Ασπρόπυργο, θα δραστηριοποιείται στην εκμίσθωση και διαχείριση ιδιόκτητων ή μισθωμένων ακινήτων που δεν προορίζονται για κατοικία.
Και προφανώς πρόκειται για μια εταιρεία real estate που θα ασχοληθεί με θέματα ακινήτων της Vitex.
Πρόεδρος ορίστηκε ο Γιάννης Γιαννίδης, αναπληρωτής πρόεδρος ο Νίκος Γιαννίδης και μέλη ο Αρμόδιος Γιαννίδης που είναι σήμερα επικεφαλής της Vitex και η Μαντλέν Μαρρτέν που ασχολείται με τα νομικά της εταιρείας χρωμάτων.
Στον Πιερ ο Ρουμάνος «τσάρος»
Μια ακόμα επίσκεψη θα έχει στο γραφείο του ο Κυριάκος Πιερρακάκης σήμερα το πρωί.
Για την ακρίβεια μια από τις δεκάδες που πραγματοποιεί καθημερινά, με τις περισσότερες να μην βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Αυτή τη φορά η συνάντηση θα είναι άκρως θεσμική και επίσημη, καθώς στη χώρα μας θα βρεθεί ο Ρουμάνος Υπουργός Οικονομικών Αλεξάντρου Ναζάρε.
Μάλιστα, μετά τη συνάντησή τους θα προχωρήσουν και σε σύντομες δηλώσεις, πριν ο Πιερ μεταβεί στη Βουλή για να μιλήσει επί του νέου φορολογικού νομοσχεδίου.
Ο Δήμας πληρώνει 700 χιλιάρικα στα ΕΛΤΑ
Μετά από όλα όσα έχουν γίνει με τα ΕΛΤΑ, η αλήθεια είναι ότι είμαι ιδιαίτερα καχύποπτος με ό,τι βγαίνει στη δημοσιότητα.
Όμως, μια απόφαση με χθεσινή ημερομηνία που βρήκα στη Διαύγεια, που κίνησε την περιέργεια.
Πρόκειται για απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, με την οποία εγκρίνεται η καταβολή 698.876,83 ευρώ προς τα ΕΛΤΑ «για την ολοσχερή εξόφληση (κεφάλαιο και τόκοι), στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε.», λόγω μη πληρωμής τιμολογίων για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρασχέθηκαν και παρελήφθησαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με την με αριθμ. 2619/2024 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και το με αριθμ. ΚΥΠΤΡΕ1581/2024 Πρακτικό Γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. (Γραφείου Νομικού Συμβούλου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών)».
Με απλά λόγια ο Δήμας καλείται να πληρώσει περίπου 700 χιλιάρικα στα ΕΛΤΑ διότι προφανώς τα προηγούμενα χρόνια το υπουργείο Υποδομών δεν πλήρωνε τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, πήγαν στα δικαστήρια και τα ΕΛΤΑ δικαιώθηκαν.
«Τζαμπατζής» το Δημόσιο, χρωστά εκατομμύρια στα Ταχυδρομεία
Αθάνατο ελληνικό κράτος και διαχρονικό βέβαια.
Ενώ εδώ και χρόνια τα ΕΛΤΑ βουλιάζουν και τα λεφτά που δίνονται είναι σα να πέφτουν σε βαρέλι δίχως πάτο, κάποια υπουργεία, όπως το Υποδομών, και κάποιες υπηρεσίες χρωστάνε εκατομμύρια στα Ταχυδρομεία.
Έψαξα λίγο τον τελευταίο ισολογισμό των ΕΛΤΑ και στις αξιώσεις των ΕΛΤΑ κατά τρίτων βρήκα απίστευτα πράγματα.
Ονόματα δεν αναφέρονται αλλά είναι του πόσο τζαμπατζής είναι το ελληνικό δημόσιο που υποτίθεται ότι θέλει να εξυγιάνει τα Ταχυδρομεία.
Συγκεκριμένα τα ΕΛΤΑ έχουν καταθέσει αγωγή κατά Δημόσιου Οργανισμού (δεν κατονομάζεται) για ποσό 6,5 εκατ. ευρώ το οποίο τους οφείλει για διακίνηση αλληλογραφίας.
Έστελναν τα γράμματά τους δηλαδή και δεν πλήρωναν ποτέ.
Η αγωγή έχει γίνει δεκτή από το Διοικητικό Εφετείο αλλά… ω του θαύματος, ο καθολικός διάδοχος του Δημοσίου, ο ΕΦΚΑ κατέθεσε αίτηση αναίρεσης και πήγε στο ΣτΕ.
Η υπόθεση πρέπει να εκδικάστηκε στις 3 Νοεμβρίου αλλά η Νομική Υπηρεσία των ΕΛΤΑ εκτιμούσε ότι θα απορριπτόταν και το ποσό θα εισπραχθεί έντοκα από το 2015!
Επίσης άλλο υπουργείο χρωστά στα ΕΛΤΑ 5,034 εκατ. ευρώ για τα έτη 2007-2013, ασκήθηκε αγωγή η οποία εν μέρει έγινε δεκτή για ποσό 2,8 εκατ. ευρώ και κατά της απόφασης ασκήθηκαν δύο αναιρέσεις που θα εκδικαστούν στις 24 Νοεμβρίου.
Επίσης, για οφειλή 541 χι. ευρώ για τα έτη 2013-2014 ασκήθηκε αγωγή.
Αντιλαμβάνεστε τι έχουμε εδώ;
Τα ΕΛΤΑ κλείνουν υποκαταστήματα για να μην κλείσουν εντελώς και το Δημόσιο (άραγε και τα κόμματα;) τους χρωστάνε εκατομμύρια!!!
Πήρε ανάσα η κυβέρνηση…
Ήταν μια καλή ημέρα η χθεσινή για την κυβέρνηση αφού το διατλαντικό συνέδριο και τα deal στον ενεργειακό τομέα έφεραν χαμόγελα στον ΚΜ και τους υπουργούς, έπειτα από μια περίοδο εσωστρέφειας και αφόρητης γκρίνιας.
Το έβλεπε κανείς στις δημόσιες παρουσίες των υπουργών, αλλά και στο μήνυμα του πρωθυπουργού.
Εμφανής η προσπάθεια -και η αγωνία- να βγουν από το τούνελ των τελευταίων μηνών.
Και ειδικά από τη συζήτηση για τα ΕΛΤΑ που τις προηγούμενες ημέρες «πλήγωσε» την κυβέρνηση.
«Κάναμε ένα βήμα μπρος, βγάλαμε το κεφάλι από το νερό που πνιγόμασταν», έλεγε κυβερνητικός βουλευτής χθες στη Βουλή.
Αλλά ο Γεωργαντάς «κάρφωσε» Αυγενάκη
Κι εκεί που ο πνιγμένος πιάστηκε από τα μαλλιά του για να σωθεί, να ‘σου ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, και νυν αντιπρόεδρος της Βουλή, να την βυθίσει ξανά.
Διότι πρώην υπουργός ήταν, κάτι θα ήξερε για τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Η κατάθεσή του χθες στην Εξεταστική ήταν ένα μεγαλοπρεπές «άδειασμα» στον διάδοχό του στο υπουργείο, Λευτέρη Αυγενάκη, αλλά και μια ξεκάθαρη στήριξη σε Σημανδράκο και Τυχεροπούλου τους οποίους ο Αυγενάκης είχε αποδομήσει πλήρως.
Και νομίζω ότι έρχεται μεγάλο… beef μεταξύ Γεωργαντά και Αυγενάκη.
Διαβάζοντας την κατάθεση του πρώτου, εφόσον μπορεί να τα αποδείξει όλα αυτά, διακρίνω ένα ξεκάθαρο «κατηγορώ» κατά του κρητικού βουλευτή.
Ο Γεωργαντάς είπε ότι επί υπουργίας του η μετάβαση του ΟΣΔΕ στο gov.gr είχε υλοποιηθεί, επομένως και οι αιτήσεις των αγροτών θα ήταν απολύτως διαφανείς, χωρίς να απαιτείται τεχνικός σύμβουλος.
Αλλά ήρθε ο Αυγενάκης και εγκατέλειψε τη μεταρρύθμιση αυτή.
Ο κ. Γεωργαντάς ανάφερε ότι μερίδα των ΚΥΔ υπονόμευσε τη μετάβαση στο gov και μετά από ερώτηση του ΠΑΣΟΚ τόνισε ότι σίγουρα δεν άρεσε στον τεχνικό σύμβουλο η μετάβαση αυτή.
Ποιος είναι ο τεχνικός σύμβουλος;
Μα φυσικά την Νeuropublic της Ρόζας Γαργαλάκου.
Επίσης ο πρώην υπουργός υποστήριξε ότι το 2022 είχαν δεσμευθεί 2.021 ΑΦΜ, τα οποία συνδέονταν με ύποπτες αιτήσεις και παράνομες επιδοτήσεις.
Οι δικαιούχοι κλήθηκαν να προσκομίσουν στοιχεία, αλλά τελικά μόνο 91 προσκόμισαν.
Όταν αυτός έφυγε… αίφνης πληρώθηκαν τα δεσμευμένα ΑΦΜ…
Η… άκλαυτη συνέντευξη του Σαμαρά
Το γεγονός ότι ο Αντώνης Σαμαράς δίνει συνέντευξη, την πρώτη μετά το τραγικό γεγονός του θανάτου της κόρης του, είναι σημαντικό.
Όπως και ότι ετοιμάζει νέο κόμμα, έχει εντείνει την κριτική του στην κυβέρνηση και δείχνει αποφασισμένος για όλα.
Είναι επιτυχία και του ΑΝΤ1 που εξασφάλισε τη συνέντευξη η οποία δόθηκε σε μια… πανελληνίως άγνωστη δημοσιογράφο, την Ιρένα Αργύρη η οποία παίρνει συνεντεύξεις για κάποιο IRIS TV, το οποίο εγώ αγνοώ παντελώς.
Μαθαίνω, δε, ότι ήταν προσωπική επιλογή του Σαμαρά η συγκεκριμένη δημοσιογράφος, οπότε θα ξέρει καλύτερα γιατί έδωσε συνέντευξη σε αυτήν κι όχι σε κάποιον έμπειρο (η) πολιτικό συντάκτη.
Όμως, το να μεταδοθεί η συνέντευξη στις 3 το μεσημέρι της Κυριακής, πραγματικό μου προκαλεί εντύπωση.
Εξασφάλισαν τη συνέντευξη για να την «θάψουν» βάζοντάς την το μεσημέρι που όλος ο κόσμος τρώει έξω ή κάνει βόλτες;
Άσε που εκείνη την ώρα παίζει και ο Ολυμπιακός ποδόσφαιρο με την Κηφισιά, οπότε… άκλαυτη θα πάει η δημόσια παρέμβαση του πικραμένου πρώην πρωθυπουργού.
Ο εφοπλιστής Κώστας Δελαπόρτας στο My Story
Τον δυναμικό εφοπλιστή δεύτερης γενιάς, Κώστα Δελαπόρτα, φιλοξενεί αυτό το Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το My Story με την Μάριον Μιχελιδάκη.
Ο Δελαπόρτας υποδέχεται την δημοσιογράφο του mononews στο πολυτελές σκάφος του, το δεύτερο γραφείο του, όπως ο ίδιος λέει.
Αφηγείται την ιστορία της ζωής του, πώς ο μέντορας και πατέρας του, Διονύσης Δελαπόρτας ίδρυσε την Meadway Shipping, πως ο ίδιος έφτιαξε τη δική του εταιρεία, την DryDel Shipping, η οποία το 2024 αναδείχθηκε ναυτιλιακή εταιρεία της χρονιάς στον τομέα του Ξηρού φορτίου από τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards.
Μιλάει για τα πρώτα του βήματα από μαθητής δίπλα στον πατέρα του, μέχρι την εμπειρία με τα πρώτα μικρά βαπόρια και την δική του προσωπική πια σφραγίδα με έναν στόλο νεότευκτων πλοίων με μέσο όρο ηλικίας τα 4 έτη.
Αεικίνητος και εξωστρεφής μιλάει για το όραμα και το σχεδιασμό της DryDel για την επόμενη 5ετία καθώς και για τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που δημιουργούν οι γεωπολιτικές εξελίξεις.
Δεν παραλείπει να αναφερθεί στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία προτάσσοντας την έλλειψη Ελληνικού πληρώματος αλλά και στη στελέχωση προσωπικού στα γραφεία.
Αναφέρεται στην ισορροπία που βρίσκει με αυτούς τους επαγγελματικούς ρυθμούς χωρίς ωράριο, με την προσωπική και οικογενειακή ζωή.
Στήριγμα του η σύζυγος του Χρύσα μαζί από νεαρή ηλικία έχει μάθει να διαχειρίζεται κ εκείνη την πίεση της ναυτιλίας .
Έχει δύο μικρά παιδιά, τα προετοιμάζει να διαδεχθούν και να ακολουθήσει η τρίτη γενιά.
Μας εξιστορεί ποιο αποδείχτηκε το πιο τυχερό του πλοίο παρά τους κακούς οιωνούς.
Μη χάσετε τη συνέντευξη του Κώστα Δελαπόρτα, το Σάββατο στις 12 το μεσημέρι με την Μάριον Μιχελιδάκη.
«Τα Αδημοσίευτα» του Νίκου Χασαπόπουλου
Αγαπητοί αναγνώστες, μπορεί κάποιοι να περιμένουν με ανυπομονησία την… Ιθάκη του Αλέξη Τσίπρα για να μάθουν τη δική του αλήθεια, αλλά εγώ σήμερα θα σας συστήσω ένα νέο βιβλίο που είμαι σίγουρος ότι θα κάνει πάταγο.
Είναι του Νίκου Χασαπόπουλου, του δημοσιογράφου του mononews, υπεύθυνου για την επιτυχημένη γειτονική μου στήλη, το Room 301.
Δεν χρειάζονται πολλές συστάσεις αφού ο Χασαπόπουλος είναι η ζωντανή ιστορία του πολιτικού ρεπορτάζ στη χώρα με πάνω από 50 χρόνια επιτυχιών στον δημοσιογραφικό χώρο.
Η νέα του συγγραφική προσπάθεια, ωστόσο, είναι σίγουρο ότι θα συζητηθεί αφού από τον τίτλο καταλαβαίνει κανείς ότι θα διαβάσουμε ιστορίες και γεγονότα που δεν γνωρίζουμε.
«Τα Αδημοσίευτα» είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου του Νίκου Χασαπόπουλου, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα στο κοινό λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα.
Και μαθαίνω ότι περιέχει συγκλονιστικές αφηγήσεις γεγονότων από έναν άνθρωπο που βίωσε και κατέγραψε αυτά τα γεγονότα.
Αδημοσίευτες ιστορίες και ζωντανές μαρτυρίες που είμαι σίγουρος ότι θα αφήσουν έκπληκτους πολλούς και θα… ενοχλήσουν περισσότερους.
Ειδικά εκείνους που θέλουν να μην φωτίζονται οι αλήθειες, κάτι που ο Νίκος Χασαπόπουλος κάνει με ιδιαίτερη επιτυχία.
Θα περιμένουμε με ενδιαφέρον το βιβλίου του συντρόφου Νίκου.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΕ: Οι εισβολές drones στον εναέριο χώρο μας αποτελούν μέρος του υβριδικού πολέμου κατά της Ευρώπης
- Εlon Musk: Γιόρτασε το πακέτο αμοιβής του 1 τρισ. δολαρίων – Το όραμά του και ο χορός με τα ρομπότ (video)
- Jensen Huang (Nvidia): Δεν υπάρχουν σχέδια αποστολής τσιπ τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα
- Κύπρος: Βρισκόμαστε υπό υπαρξιακή απειλή από την Τουρκία