ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρείες επεμβαίνουν για να καλύψουν το κενό καθώς η Ryanair μειώνει τις πτήσεις προς Ισπανία αυτόν τον χειμώνα.
Η Ryanair έχει μέχρι στιγμής περικόψει σχεδόν δύο εκατομμύρια θέσεις για την Ισπανία το 2025. Οι ταξιδιώτες που σχεδιάζουν διακοπές στις ηλιόλουστες ακτές, τις ζωντανές πόλεις και τα ιστορικά αξιοθέατα της Ισπανίας, ίσως σύντομα παρατηρήσουν λιγότερες διαθέσιμες επιλογές Ryanair στις πλατφόρμες κρατήσεων.
Ο αεροπορικός κολοσσός χαμηλού κόστους περιορίζει τις υπηρεσίες του, περικόπτοντας σχεδόν δύο εκατομμύρια θέσεις και προειδοποιεί για περαιτέρω μειώσεις εάν προχωρήσει η προγραμματισμένη αύξηση των αεροδρομιακών τελών στην Ισπανία.
Ωστόσο, η αποχώρηση της Ryanair δεν κλείνει την πόρτα στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια προς την Ισπανία. Αντίθετα, αφήνει ανοιχτό το πεδίο για τους ανταγωνιστές της, οι οποίοι σπεύδουν να καλύψουν το κενό.
Η Ryanair σε αντιπαράθεση με την ισπανική κυβέρνηση
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Ryanair ανακοίνωσε ότι θα μειώσει το δίκτυό της στην Ισπανία κατά 16% αυτόν τον χειμώνα. Η βάση της στο Σαντιάγο θα κλείσει άμεσα, ενώ οι πτήσεις προς Βίγο και Τενερίφη Βόρεια πρόκειται να ανασταλούν από τον Ιανουάριο του 2026. Μειώσεις θα υπάρξουν και σε δρομολόγια από Αστούριες, Σανταντέρ, Σαραγόσα και Βιτόρια.
Η αεροπορική είχε ήδη κόψει 800.000 θέσεις το καλοκαίρι, πριν προχωρήσει σε άλλη μία περικοπή ενός εκατομμυρίου θέσεων τον Σεπτέμβριο. Ο συνολικός αριθμός θα μπορούσε να φτάσει σχεδόν τα τρία εκατομμύρια το επόμενο έτος, εάν ο κρατικός φορέας διαχείρισης των ισπανικών αεροδρομίων, Aena, προχωρήσει σε αύξηση τελών κατά 6,5%.
«Πρέπει να επιστρέψω στη Μαδρίτη σε δύο εβδομάδες και πιθανότατα θα ανακοινώσω άλλη μία ακύρωση ενός εκατομμυρίου θέσεων για το επόμενο καλοκαίρι», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, στους Financial Times. Η εταιρεία έχει χαρακτηρίσει τις αυξήσεις της Aena «υπερβολικές και μη ανταγωνιστικές».
Η ισπανική πλευρά απαντά
Ισπανοί αξιωματούχοι έχουν απαντήσει στις κατηγορίες. Ο Υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Óscar Puente, απάντησε στο κοινοβούλιο νωρίτερα αυτόν τον μήνα:
«Η Ryanair παραπονιέται για αύξηση τέλους κατά €0,68 ανά εισιτήριο, ενώ η ίδια έχει αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων της κατά 21% φέτος», είπε, υποστηρίζοντας ότι «δεν είναι αλήθεια ότι εγκαταλείπουν τα αεροδρόμια λόγω έλλειψης κερδοφορίας.»
Οι ανταγωνιστές χαμηλού κόστους επεκτείνονται
Καθώς η Ryanair μειώνει τις υπηρεσίες της, άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν σχέδια για να τις αντικαταστήσουν.
Η ισπανική Vueling, που ανήκει στον Όμιλο Διεθνών Αερογραμμών (IAG), στον οποίο ανήκουν επίσης οι British Airways και Iberia, θα διαθέσει σχεδόν 1,5 εκατομμύριο θέσεις προς Ισπανία αυτόν τον χειμώνα. Αυτό περιλαμβάνει αύξηση 15% στις θέσεις από το Σαντιάγο και 11% από την Τενερίφη Βόρεια σε σύγκριση με πέρυσι.
Πάνω από 578.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες από το Σαντιάγο και σχεδόν 900.000 από την Τενερίφη. Ένα επιπλέον αεροσκάφος θα προστεθεί στον στόλο του Σαντιάγο από τα μέσα Δεκεμβρίου. Η αεροπορική θα προσθέσει 28 εβδομαδιαίες πτήσεις προς προορισμούς όπως Βαρκελώνη, Μαγιόρκα και Μάλαγα, ενώ η Τενερίφη Βόρεια θα αποκτήσει 25 επιπλέον εβδομαδιαίες πτήσεις προς Βαλένθια, Αλικάντε και Βαρκελώνη.
Οι Iberia Express και Binter αυξάνουν επίσης τα δρομολόγιά τους, ενώ οι Volotea και Wizz Air κινούνται για να καταλάβουν θέσεις που άφησε κενές η Ryanair.
Η Wizz Air σχεδιάζει να ξεκινήσει 40 νέα δρομολόγια από την Ισπανία μέχρι τον Μάρτιο του 2026. Συνολικά, μόνο οι Vueling, Iberia Express και Binter θα προσθέσουν πάνω από 430.000 επιπλέον θέσεις σε σύγκριση με τον περσινό χειμώνα.
Διαβάστε επίσης:
Sex and drugs and fashion funds: Η μεγάλη δικαστική μάχη της ιδρύτριας του Net-a-Porter
Space Hellas: Σημαντικές διακρίσεις στα BITE Awards 2025,
Όμιλος Lavipharm: Άνοδος 29,4% στα αναπροσαρμοσμένα EBITDA
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ η διαμάχη Τραμπ – Κουκ για την ανεξαρτησία της Fed
- Daily Mail: Η οικογένεια της Μαρίσσας Λαιμού καταφεύγει στα δικαστήρια εναντίον των γιατρών στο Λονδίνο – Καταγγέλλουν αμέλεια
- Αύξηση των εσόδων στο λιμάνι της Πάτρας κατά 11,85%
- Σε τέλμα το Ευρωπαϊκό Μαχητικό FCAS – Αναζητούνται λύσεις ως το τέλος του 2025
