Στις αλλαγές που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου αναφορικά με τον τρόπο που οι πολίτες θα κλείνουν ραντεβού στα νοσοκομεία αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, μιλώντας στην ΕΡΤNews.

Ο κ. Θεμιστοκλέους τόνισε ότι πραγματοποιούνται δύο βασικές παρεμβάσεις: το σύστημα γίνεται πιο φιλικό προς τον πολίτη και παρέχεται αυξημένος αριθμός διαθέσιμων ραντεβού. Συγκεκριμένα, προγραμματίζεται να διατεθούν περισσότερα από 1.000.000 επιπλέον ραντεβού, σε σχέση με σήμερα.

1

Ενιαία πλατφόρμα και απλοποίηση της διαδικασίας

Ο υφυπουργός ανέφερε πως πλέον όλα τα ραντεβού θα ενσωματωθούν σε μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού, είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά, καλώντας στο 1566.

Όπως εξήγησε: «Θα ισχύει ό,τι συνέβαινε και στην περίπτωση των ραντεβού για εμβολιασμό. Ο πολίτης θα εισάγει την ειδικότητα που αναζητά, π.χ. ενδοκρινολόγο, και την περιοχή του, και το σύστημα θα του εμφανίζει όλα τα διαθέσιμα ραντεβού σε κοντινά νοσοκομεία, όπως για παράδειγμα στον Ευαγγελισμό ή στο Γεννηματά. Ο πολίτης θα επιλέγει το ραντεβού που τον εξυπηρετεί».

Το σύστημα συνδέεται με τον ΑΜΚΑ του πολίτη για λόγους ασφάλειας και αποφυγής φαινομένων κατάχρησης ή διπλών κρατήσεων.

Ψυχρά περιστατικά και μείωση αναμονών στα χειρουργεία

Ο κ. Θεμιστοκλέους αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα δωρεάν απογευματινών χειρουργείων, το οποίο ήδη υλοποιείται με θετικά αποτελέσματα, επισημαίνοντας πως υπάρχει σημαντική μείωση των χρόνων αναμονής για χειρουργικές επεμβάσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ασθενείς περίμεναν ακόμα και 3-4 χρόνια για ένα απλό χειρουργείο, κάτι που πλέον έχει αλλάξει.

Όπως σημείωσε, στο εξής θα υπάρχει πλήρης διαφάνεια: «Ο ασθενής θα μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο την αναμονή για κάθε κλινική σε κάθε νοσοκομείο».

Αξιολόγηση νοσοκομείων και ικανοποίηση ασθενών

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των νοσοκομείων, ο υφυπουργός υπογράμμισε πως έχουν ήδη απαντήσει πάνω από 11.000 ασθενείς στα σχετικά ερωτηματολόγια.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία:

  • Το 92% των ασθενών δήλωσε πως βρήκε την ειδικότητα που χρειαζόταν.
  • Το 75% χαρακτήρισε την εμπειρία νοσηλείας ως καλή ή πολύ καλή.
  • Το 50% των εισαχθέντων περίμενε λιγότερο από μία ώρα στα επείγοντα.

Επισημάνθηκε πως όπου υπάρχουν παρατηρήσεις, π.χ. για ζητήματα καθαριότητας, δίνονται συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια στους διοικητές για βελτιώσεις. Η αξιολόγηση συνδέεται με την παραμονή ή απομάκρυνση των διοικητών, ανάλογα με τις επιδόσεις τους.

Ο υφυπουργός κάλεσε τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία αξιολόγησης: «Όσοι νοσηλεύονται λαμβάνουν SMS πέντε ημέρες μετά την έξοδο από το νοσοκομείο. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου διαρκεί μόλις 5 λεπτά και βοηθάει στη βελτίωση των υπηρεσιών».

Απολογισμός καλοκαιριού

Ο κ. Θεμιστοκλέους χαρακτήρισε σαφώς βελτιωμένη την εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας το φετινό καλοκαίρι, ειδικά σε τουριστικές περιοχές και νησιά. Όπως ανέφερε:

Υπήρξαν περισσότεροι γιατροί και νοσηλευτές σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.

Το ΕΚΑΒ ενίσχυσε σημαντικά τις βάρδιες και την παρουσία του, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Χαλκιδική, όπου οι βάσεις αυξήθηκαν από 3 σε 7, μειώνοντας τον χρόνο απόκρισης από 1 ώρα σε 15 λεπτά.

Αυξήθηκαν τα ασθενοφόρα και οι μηχανές, ενώ σημειώθηκε πρόοδος και στις αεροδιακομιδές, με τη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, του Βελέντζειου Ιδρύματος και της Εθνικής Τράπεζας.

«Αναγνωρίζουμε ότι το σύστημα υγείας έχει ακόμη προβλήματα, αλλά κάθε μέρα εργαζόμαστε για να είμαστε καλύτεροι και να εξυπηρετούμε περισσότερους ασθενείς», κατέληξε ο υφυπουργός.

 

Διαβάστε επίσης 

ΚΥΣΕΑ: Σε εξέλιξη η συνεδρίαση υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Στο επίκεντρο εξοπλιστικά, μεταναστευτικό και γεωπολιτικές εξελίξεις

Τσίπρας: Οι κεντροαριστεροί του δείχνουν την εξώπορτα και τον καλούν να παραμείνει απλώς βουλευτής – Τι λέει η νέα δημοσκόπηση της GPO 

Επίσημο δείπνο στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ προς τιμήν του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου – Τα ισχυρά μηνύματα και η παρουσία Γκιλφόιλ