Θετικές προοπτικές για τον τομέα των feeder containerships, που αποτελεί και το βασικό πεδίο δραστηριοποίησης της, προβλέπει η ναυτιλιακή Contships του εφοπλιστή Νικόλα Πατέρα.

Η εταιρεία πραγματοποίησε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους σημαντικές κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου της, με πωλήσεις μικρότερης χωρητικότητας πλοίων και παράλληλες αγορές άλλων μεγαλύτερης χωρητικότητας, εξασφαλίζοντας παράλληλα ναυλώσεις για σχεδόν το σύνολο των feeder containerships που κατέχει.

1

Επίσης, προχώρησε σε προπληρωμές μακροπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων και κινήσεις μείωσης του κόστους δανεισμού της, βελτιώνοντας το χρηματοοικονομικό της προφίλ και ενισχύοντας την ευελιξία της για τις επόμενες κινήσεις της.

Μεταξύ άλλων η εταιρεία αναφέρει: «Η αγορά θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2025, λόγω των συνεχιζόμενων αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και της αυξημένης ζήτησης για εναλλακτικές διαδρομές, εκτιμά η εταιρεία.

Αν και τα spot ναύλα για τα containerships έχουν ελαφρώς μειωθεί σε σχέση με τα υψηλά επίπεδα των αρχών του δεύτερου τριμήνου, η αγορά των feeder παραμένει ιστορικά “σφιχτή”, με τα ναύλα για τα πλοία κάτω των 2.000 teu να βρίσκονται κοντά σε πολυετή υψηλά, λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας χωρητικότητας».

Οι περίοδοι ναύλωσης έχουν επιμηκυνθεί και οι ναυλωτές συνεχίζουν να ανανεώνουν τις συμβάσεις τους σε υψηλά επίπεδα.

Eιδικότερα, «ο τομέας των feeder στον οποίο δραστηριοποιείται η Contships, συνεχίζει να επωφελείται από τον ουσιαστικό ρόλο του στη διατήρηση της περιφερειακής συνδεσιμότητας και στη διευκόλυνση του πρώτου και τελευταίου σκέλους της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Κατά συνέπεια, παρά τις προκλήσεις που υπάρχουν, οι προοπτικές για τον συγκεκριμένο τομέα παραμένουν θετικές», τονίζει η εταιρεία.

Η Contships Logistics αποτελεί τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο ιδιοκτήτη πλοίων feeder containerships χωρητικότητας μεταξύ 900 teu και 2.000 teu, παγκοσμίως.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νικόλας Πατέρας, κατέχει έμμεσα το 90,1% των μετοχών της.

Οικονομικά στοιχεία

Τα έσοδα της ναυτιλιακής ανήλθαν στα 97,1 εκατ. δολάρια το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 και τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 12,9 εκατ. δολάρια.

Σε επίπεδο στόλου, η εταιρεία εξασφάλισε μέσο ημερήσιο ναύλο, μετά την αφαίρεση των προμηθειών, ύψους 13.490 δολαρίων για το πρώτο εξάμηνο του 2025. Για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αναμένει μέσο ημερήσιο ναύλο χρονοναύλωσης, ακαθάριστο, περίπου 15.100 δολάρια.

Στις 30 Ιουνίου 2025, ο τραπεζικός δανεισμός της ανερχόταν σε 137,5 εκατομμύρια δολάρια. Την ίδια περίοδο τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν στα 390,2 εκατ. δολάρια και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ανήλθαν σε 85,7 εκατομμύρια δολάρια

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η Contships προπλήρωσε μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ύψους 19,2 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ προχώρησε σε συζητήσεις με όλους τους δανειστές της για την μείωση του κόστους δανεισμού της και την επέκταση της ημερομηνίας λήξης ορισμένων δανείων, αποκτώντας μεγαλύτερη ευελιξία.

Αναδιάρθρωση του στόλου

Το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2025, η εταιρεία ολοκλήρωσε την πώληση έξι πλοίων feeder containerships: M/V Contship Air, Contship Leo, Contship Med, Contship Win, Contship Fun και Contship Gem, τα οποία παραδόθηκαν στους νέους ιδιοκτήτες τους. Τα συνολικά έσοδα από τις πωλήσεις, προ προμηθειών και εξόδων πώλησης, ανήλθαν σε 50,2 εκατομμύρια δολάρια.

Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα η Contships υπέγραψε τρείς επιπλέον συμφωνίες πώλησης για τα πλοία M/V Contship Sun, Contship Key και Contship Lex. Οι πωλήσεις των δύο πρώτων ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο, αποφέροντας συνολικά έσοδα 17,9 εκατομμυρίων δολαρίων (προ προμηθειών και εξόδων). Το Contship Lex αναμένεται να παραδοθεί στους νέους ιδιοκτήτες τον Σεπτέμβριο 2025, με αναμενόμενα έσοδα 10,7 εκατ. δολαρίων.

Παράλληλα, κατά το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, η ναυτιλιακή προχώρησε στην εξαγορά δύο πλοίων χωρητικότητας 2.000 teu και τριών πλοίων χωρητικότητας 1.300, συνολικού κόστους, συμπεριλαμβανομένων των προκαταρκτικών εξόδων, 71,9 εκατ. δολαρίων. Η συναλλαγή χρηματοδοτήθηκε από ταμειακά διαθέσιμα και τα πλοία παραμένουν ελεύθερα βαρών.

Η παράδοση τους πραγματοποιήθηκε τον Μάιο και τον Ιούνιο 2025.

Στις 30 Ιουνίου ο στόλος της Contships αριθμούσε 41 feeder containerships, ενώ με την ολοκλήρωση των πρόσφατων πωλήσεων θα αποτελείται από 38 feeder.

Συμβάσεις Χρονοναύλωσης

Πρόσφατα η ναυτιλιακή ολοκλήρωση τις παρακάτω συμφωνίες ναύλωσης:

➢ Το Contship Vow ναυλώθηκε στην Unifeeder με ναύλο $15.950/ημέρα για περίοδο 12-14 μηνών.
➢ Το Contship New ναυλώθηκε στην MSC με ναύλο $15.000/ημέρα για περίοδο 23-24 μηνών.
➢ Η CMA CGM άσκησε την option παράτασης της ναύλωσης του Contship Uno με ναύλο $13.500/ημέρα, για επιπλέον 3-6 μήνες.

Όσον αφορά τα πλοία που παρέλαβε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, είχαν σε ισχύ τις ακόλουθες χρονοναυλώσεις:

➢ Το Contship Max II ναυλωμένο στην King Ocean με ναύλο $11.000/ημέρα για υπολειπόμενη διάρκεια 9-12 μηνών.
➢ Το Contship Rex II ναυλωμένο στην CMA CGM με ναύλο $13.500/ημέρα για υπολειπόμενη διάρκεια 8-9 μηνών.
➢ Το Contship Eve II ναυλωμένο στην CFS με ναύλο $17.650/ημέρα για υπολειπόμενη διάρκεια 8-10 μηνών.
➢ Το Contship Pep II ναυλωμένο στην COSCO με ναύλο $23.600/ημέρα για υπολειπόμενη διάρκεια 22-24 μηνών.
➢ Το Contship Ana II ναυλωμένο στην MSC με ναύλο $23.500/ημέρα για υπολειπόμενη διάρκεια 22-24 μηνών.

Από την 1η Ιουλίου 2025, τα εξασφαλισμένα έσοδα από συμβάσεις της εταιρείας ανέρχονταν στα 227 εκατ. δολάρια, με βάση την τελευταία ημερομηνία επιστροφής κάθε πλοίου από τη ναύλωση.

Διαβάστε επίσης 

Πέτρος Παππάς (Star Bulk): Πούλησε εννέα πλοία, επαναγόρασε 3,3 εκατ. μετοχές και δίνει μέρισμα 0,05 δολάρια

Η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη πούλησε VLCC έναντι 119 εκατ. δολαρίων

Κοντέινερ: Αυξήθηκαν οι εισαγωγές στις ΗΠΑ – Μειώθηκαν οι εξαγωγές το πρώτο εξάμηνο