ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι όγκοι στα εννέα μεγαλύτερα λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 1,7% σε ετήσια βάση, στα 16,9 εκατομμύρια TEU.
Οι όγκοι εισαγωγών αυξήθηκαν κατά 4,3%, επηρεασμένοι από την προφόρτωση εν αναμονή αυξήσεων των δασμών, ενώ οι όγκοι εξαγωγών μειώθηκαν κατά 4,2%», δήλωσε ο Niels Rasmussen, επικεφαλής αναλυτής ναυτιλίας στην BIMCO.
Το Εργαστήριο Προϋπολογισμού στο Γέιλ ανέφερε ότι ο πραγματικός δασμολογικός συντελεστής των ΗΠΑ ήταν 2,4% τον Ιανουάριο του 2025, προτού οι επακόλουθες αυξήσεις των δασμών τον αυξήσουν σε 3,7% τον Φεβρουάριο, 8,9% τον Μάρτιο και 26,0% τον Απρίλιο μετά την ανακοίνωση της «Ημέρας Απελευθέρωσης».
Αργότερα, οι μειώσεις και οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή μείωσαν τον πραγματικό δασμολογικό συντελεστή εισαγωγών σε 21,1% τον Μάιο και 15,7% τον Ιούνιο.
«Η αύξηση του όγκου εισαγωγών κατά το πρώτο εξάμηνο αντανακλούσε τις αλλαγές στους δασμολογικούς συντελεστές, με τη χρήση τελωνειακών αποθηκών και αποθηκών ελεύθερων ζωνών να επιτρέπει σε ορισμένους εισαγωγείς να αποφεύγουν τους υψηλότερους δασμούς. Ο όγκος εισαγωγών αυξήθηκε κατά 10,0% σε ετήσια βάση τους πρώτους τέσσερις μήνες, αλλά μειώθηκε κατά 6,2% τον Μάιο και τον Ιούνιο», πρόσθεσε .
Τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ επωφελήθηκαν περισσότερο από την προφόρτωση στις αρχές του έτους και σημείωσαν αύξηση 14,4% στον όγκο εισαγωγών σε ετήσια βάση κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες. Ωστόσο, τα λιμάνια υπέστησαν επίσης το μεγαλύτερο μέρος της επακόλουθης διόρθωσης του όγκου, καθώς οι όγκοι μειώθηκαν κατά 9,2% σε ετήσια βάση τον Μάιο και τον Ιούνιο μαζί.
Παρά τα κέρδη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, ο συνολικός όγκος εισαγωγών παρέμεινε κάτω από τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2021 και του 2022, όταν οι όγκοι κορυφώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID.
Παρόλο που μόνο η Κίνα και ο Καναδάς εφάρμοσαν δασμούς σε απάντηση στις ενέργειες των ΗΠΑ, ο όγκος εξαγωγών από τα εννέα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ μειώθηκε κατά 4,2% σε ετήσια βάση κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Αυτή η μείωση αποτελεί μέρος μιας συνεχιζόμενης τάσης, καθώς ο όγκος των εξαγωγών μειώνεται κάθε χρόνο από το 2018, εκτός από μια αύξηση 7,4% στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Συνεπώς, ο όγκος των εξαγωγών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 ήταν 12,5% χαμηλότερος από ό,τι το 2018.
«Παρά ορισμένες νέες εμπορικές συμφωνίες, ο μέσος πραγματικός δασμολογικός συντελεστής των ΗΠΑ την 1η Αυγούστου εκτιμάται στο 17,6%, περίπου δύο ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερος από ό,τι τον Ιούνιο, όταν οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 5,8% σε ετήσια βάση.
Ταυτόχρονα, οι μέσες τιμές spot ναύλων από τη Σαγκάη προς τις ΗΠΑ (SCFI) έχουν μειωθεί πάνω από 60% από τις αρχές Ιουνίου, γεγονός που υποδηλώνει επίσης συνεχιζόμενη αδυναμία των εισαγωγών κατά το τρίτο τρίμηνο, η οποία θα μπορούσε να επεκταθεί και στο υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο Ν.Rasmussen.
Διαβάστε επίσης
Η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη πούλησε VLCC έναντι 119 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δήμος Αθηναίων: Σε αυξημένη επιφυλακή, λόγω πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς – Κλείνει ο Λυκαβηττός από τα μεσάνυχτα
- Ξεκινούν οι διαδικασίες αποκόλλησης του προσαραγμένου πλοίου στα Νέα Στύρα
- Χαμάς: Το σχέδιο Νετανιάχου ισοδυναμεί με πραξικόπημα στις διαπραγματεύσεις
- Λίβανος: Το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε την αμερικανική πρόταση για αφοπλισμό της Χεζμπολάχ
