ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για ένα ζοφερό μέλλον κάνει λόγο η Nissan, προειδοποιώντας για περαιτέρω απώλειες, καθώς αντιμετωπίζει δυσκολίες στην υλοποίηση ενός δαπανηρού σχεδίου ανάκαμψης, ενώ παράλληλα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις των δασμών του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, στις εισαγωγές αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, η αυτοκινητοβιομηχανία προέβλεψε λειτουργικές ζημίες 180 δισεκατομμυρίων γιεν (1,2 δισεκατομμύρια δολάρια) για το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους που λήγει τον Μάρτιο του 2026, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία.
Ωστόσο, δεν ανέφερε στοιχεία για ολόκληρο το έτος, αν και οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα αναφέρει ζημίες 234 δισεκατομμυρίων γιεν για το έτος.
Πιο αναλυτικά, καταγράφηκε ζημία 79 δισεκατομμυρίων γιεν κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου που έληξε στις 30 Ιουνίου, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών για περίπου 119 δισεκατομμύρια γιεν και την πρόβλεψη της ίδιας της αυτοκινητοβιομηχανίας για ζημία 200 δισεκατομμυρίων γιεν.
Η Nissan εγκατέλειψε επίσης τις αρχικές προβλέψεις του Μάϊου, αφού κατέγραψε καθαρή ζημία 671 δισεκατομμυρίων γιεν το προηγούμενο έτος – μία από τις μεγαλύτερες σε βάθος 25ετίας.
Περικοπές 20.000 θέσεων εργασίας
Να σημειωθεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στα αρχικά στάδια ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης, υπό την ηγεσία του Διευθύνοντος Συμβούλου Ιβάν Εσπινόζα (Ivan Espinosa), το οποίο θα οδηγήσει την αυτοκινητοβιομηχανία στην περικοπή 20.000 θέσεων εργασίας και στη μείωση των μονάδων παραγωγής από 17 σε 10.
Αυτό περιλαμβάνει τη μεταφορά της παραγωγής από το εργοστάσιο της Civac στο συγκρότημα Aguascalientes στο Μεξικό μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους, ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η αναδιάρθρωσή της θα οδηγήσει επίσης στο τέλος της παραγωγής στο κύριο εργοστάσιό της στην Οπάμα έως τον Μάρτιο του 2028, με την παραγωγή να πρόκειται να μεταφερθεί στο Κιούσου.
Η απόφαση αποτελεί σημαντική κίνηση δεδομένης της σημαντικής θέσης που κατέχει το συγκεκριμένο εργοστάσιο στην ιστορία της Nissan και του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζει στην τοπική οικονομία, ως εργοδότης περίπου 2.400 εργαζομένων.
Ο Espinosa είχε δηλώσει ότι δεν θα υπάρξει καμία άλλη συγχώνευση ή μείωση των μονάδων παραγωγής οχημάτων στην Ιαπωνία.
Συνολικά, η Nissan επιδιώκει να μειώσει την ετήσια παραγωγή σε 2,5 εκατομμύρια μονάδες από 3,5 εκατομμύρια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα από τους δασμούς του Τραμπ, παρά το γεγονός ότι η Ιαπωνία κατέληξε σε συμφωνία που θα προβλέπει δασμό 15% στα αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ – σημαντικά χαμηλότερο από το 25% που επιβάλλεται σε άλλα κράτη.
Ωστόσο, παρότι η καλύτερη από την αναμενόμενη συμφωνία παρέχει στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάποια σταθερότητα, δεν αρκεί για να απαλλάξει τη Nissan από τα οικονομικά της προβλήματα, σημειώνει το Bloomberg.
Διαβάστε επίσης:
Kering (Gucci): Βουτιά 25% στις πωλήσεις το β’ τρίμηνο – Έρχεται ο νέος CEO από την Renault
Morgan Stanley: Εξέδωσε τα πρώτα panda ponds αξίας 240 εκατ. ευρώ στην Κίνα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καρολάιν Λεβίτ: Ο Τραμπ θα υπογράψει απόψε το νέο διάταγμα για την επιβολή δασμών που θα τεθούν σε ισχύ την Παρασκευή
- Τραμπ: Θέλει 200 εκατ. ευρώ από δωρητές για νέα αίθουσα δεξιώσεων στον Λευκό Οίκο
- Kering: Με δώρο 20 εκατ. ευρώ θα υποδεχθεί τον νέο CEO, Λούκα ντε Μέο – Ο νέος μισθός και τα μπόνους έως και 300%
- Συρία: Με χρηματοδότηση του Κατάρ αυξάνονται οι εισαγωγές φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν μέσω της Τουρκίας
