Η μετάβαση σε βιώσιμες μεταφορές αποκτά νέα δυναμική στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς η ΔΕΗ αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στον εξηλεκτρισμό του οδικού δικτύου Ελλάδας και Ρουμανίας. Μέσω του φιλόδοξου έργου «East Europe Electric Route» (Blue Route 3E), που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο ενεργειακός όμιλος θέτει τις βάσεις για ένα εκτεταμένο και αξιόπιστο δίκτυο ταχυφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T).

Με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ΔΕΗ επεκτείνει τις υποδομές φόρτισης υψηλής ισχύος, καθιστώντας Ελλάδα και Ρουμανία πρωταγωνίστριες στο ηλεκτρικό μέλλον των μεταφορών.

1

Το έργο Blue Route 3E προβλέπει την εγκατάσταση και λειτουργία 28 σημείων ταχυφόρτισης ισχύος 150 kW και 32 σημείων υπερταχυφόρτισης 350 kW σε 29 τοποθεσίες σε Ελλάδα και Ρουμανία. Οι σταθμοί αυτοί θα είναι δημόσια προσβάσιμοι και θα εξυπηρετούν τόσο ελαφρά (LDV) όσο και βαρέα (HDV) ηλεκτρικά οχήματα, προσφέροντας λύσεις για την καθημερινή μετακίνηση αλλά και για τη βαριά οδική μεταφορά.

Η ελληνική πλευρά του έργου, υλοποιείται από τη ΔΕΗ blue και περιλαμβάνει την εγκατάσταση 16 σημείων ταχυφόρτισης 150 kW σε 10 περιοχές της χώρας. Το έργο αξιοποιεί κονδύλια από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) της Ε.Ε., επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της ΔΕΗ στην ενεργειακή μετάβαση μέσω καινοτόμων και πράσινων υποδομών.

Η «East Europe Electric Route», ή αλλιώς Blue Route 3E, δεν είναι απλώς μια επένδυση σε φορτιστές. Πρόκειται για έναν διασυνοριακό ηλεκτρικό διάδρομο, που στοχεύει στη δραστική αποανθρακοποίηση των μεταφορών σε δύο στρατηγικά κράτη-μέλη της Ε.Ε. και ενισχύει τη συνοχή της Ευρώπης σε επίπεδο πράσινων υποδομών. Εντάσσεται στους ευρύτερους στόχους της Ε.Ε. για κλιματική ουδετερότητα και μηδενική ρύπανση έως το 2050, παρέχοντας τις τεχνικές προϋποθέσεις για ευρεία υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης από πολίτες και επιχειρήσεις.

Η νέα αυτή χρηματοδότηση έρχεται να προστεθεί στην προηγούμενη ευρωπαϊκή στήριξη που είχε εξασφαλίσει η ΔΕΗ μέσω του έργου «Electrifying South East Europe Road Transport» (ESEERT), το οποίο βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο και περιλαμβάνει 34 σημεία ταχυφόρτισης σε 13 περιοχές της Ελλάδας. Η συνδυασμένη ανάπτυξη των δύο έργων οδηγεί σε ταχεία εξάπλωση του δικτύου ταχυφόρτισης, μειώνοντας το άγχος αυτονομίας των οδηγών και ενισχύοντας την ελκυστικότητα της ηλεκτροκίνησης.

Ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ blue, Μιλτιάδης Μπαμπίλης, σημείωσε ότι το έργο ενισχύει τις υποδομές του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, ενώ η στρατηγική τοποθέτηση των υπερταχυφορτιστών διευκολύνει τα μεγάλα ταξίδια με ηλεκτρικό όχημα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «ο Όμιλος ΔΕΗ συνεχίζει απρόσκοπτα το ταξίδι του προς την πράσινη κινητικότητα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προτύπων για μία κλιματικά ουδέτερη ήπειρο».

Σήμερα, η ΔΕΗ διαθέτει πάνω από 2.800 σημεία φόρτισης μέσω του brand ΔΕΗ blue, και συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυο σε πόλεις, τουριστικές περιοχές και κύριους οδικούς άξονες, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων και στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των μεταφορών.

Η ισχυρή παρουσία της ΔΕΗ σε Ελλάδα και Ρουμανία, ενισχύει τη θέση των δύο χωρών ως πυλώνων της ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η επιλογή αυτών των δύο αγορών για την ανάπτυξη κοινού δικτύου υποδομών εντάσσεται σε έναν ευρύτερο γεωοικονομικό σχεδιασμό, που επιδιώκει τη μετατροπή της περιοχής σε ηλεκτρικό διάδρομο υψηλής ταχύτητας και χαμηλών εκπομπών.

Διαβάστε επίσης:

PayPal: Έρχονται συναλλαγές σε πάνω από 100 κατηγορίες κρυπτονομισμάτων

Temu: «Χαστούκι» από την ΕΕ για επικίνδυνα προϊόντα στην κινεζική ηλεκτρονική πλατφόρμα

Blink Charging Hellas: Ξεπέρασε τα 100 σημεία φόρτισης σε 65 καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα