Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Euroholdings Ltd. (NASDAQ: EHLD), η οποία πλέον πέρασε πριν λίγα 24ωρα στον έλεγχο της Μαριάννας Λάτση και στον γιο της Πάρη Κασιδόκωστα – Λάτση, γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματά της για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, περίοδο που τη διαχείριση είχε ο Αριστείδης Πίττας.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ιδρύθηκε από την Euroseas Ltd., του Αριστείδη Πίττα, ως η εταιρεία χαρτοφυλακίου τριών θυγατρικών που εισφέρθηκαν από την Euroseas στην Euroholdings από την 1η Ιανουαρίου 2025.

1

Η Euroseas αποσχίστηκε από την Euroholdings στις 17 Μαρτίου 2025, η οποία έκτοτε λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία.

Τα συνολικά καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 2,9 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη στα 11,1 εκατομμύρια δολάρια, ή 3,99 δολάρια κέρδη ανά μετοχή. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 0,9 εκατομμύρια δολάρια ή 0,31 δολάρια ανά μετοχή.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA 1 ανήλθαν σε 0,9 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο 2,1 πλοία ήταν στην κατοχή και λειτουργία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, με μέσο ημερήσιο ναύλο 15.798 δολαρίων.

Το τριμηνιαίο μέρισμα, που ανακοινώθηκε είναι ύψους 0,14 δολαρίων ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2025, πληρωτέο στις 16 Ιουλίου 2025 για τους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο χρηματιστήριο στις 9 Ιουλίου 2025.

Αυτή είναι η πρώτη πληρωμή μερίσματος από τότε που έγινε ανεξάρτητη δημόσια εταιρεία στις 17 Μαρτίου 2025.

Όπως είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, στις 23 Ιουνίου 2025, ορισμένοι μέτοχοι, όλοι συνδεδεμένοι με την οικογένεια Πίττα, πούλησαν το 51,04% των κυκλοφορούντων κοινών μετοχών της εταιρείας στη Marla Investments Inc., μια εταιρεία συνδεδεμένη με την οικογένεια Λάτση.

Μέλη της οικογένειας Πίττα διατήρησαν περίπου το 7,6% των μετοχών της εταιρείας. Δεν εκδόθηκαν μετοχές της εταιρείας κατά τη συναλλαγή.

Σε σχέση με τη συναλλαγή, δύο μέλη του Διοικητικού μας Συμβουλίου παραιτήθηκαν και αντικαταστάθηκαν από δύο μέλη που προτάθηκαν από τους αγοραστές. Η διοίκηση της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων όλων των εκτελεστικών διευθυντών, παρέμεινε στη θέση της.

Η Eurobulk Ltd και οι θυγατρικές της θα συνεχίσουν να παρέχουν εκτελεστικές, εμπορικές και τεχνικές υπηρεσίες διαχείρισης στην εταιρεία.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroholdings, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την έναρξη της πορείας μας ως ανεξάρτητης πλοιοκτήτριας εταιρείας, εστιάζοντας στην αξιοποίηση της αξίας και των συνεισφορών του αρχικού μας στόλου και, παράλληλα, στην εργασία για τη μεγιστοποίηση της αξίας της εταιρείας για τους μετόχους μας. Υπό αυτό το πρίσμα και λόγω του σημαντικού ενδιαφέροντος άλλων ομάδων που αναζητούν διάφορες μορφές συνεργασίας μαζί μας, το διοικητικό μας συμβούλιο ξεκίνησε μια στρατηγική αναθεώρηση των πιθανών επιλογών μας. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε ως κύριο μέτοχο της εταιρείας, την Marla Investments Inc., θυγατρική της οικογένειας Λάτση. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί τους και με την οικογένεια Πίττα, η οποία συνεχίζει ως μέτοχος, για να χαράξουμε τη στρατηγική και την ανάπτυξη της Euroholdings».

Η Αθηνά Αταλιώτη, Οικονομική Διευθύντρια της Euroholdings, σχολίασε: «Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, πουλήσαμε το πλοίο μας, M/V Diamantis P, αμέσως μετά την ολοκλήρωση ορισμένων επισκευών, καταγράφοντας κέρδος 10,23 εκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση. Τα άλλα δύο πλοία μας εκτέλεσαν τις συμβάσεις χρονοναύλωσης τους όπως είχε προγραμματιστεί. Το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε ημερήσια βάση ανά πλοίο, τα πλοία μας κέρδισαν μέσο ναύλο 15.798 δολαρίων, 7,3% υψηλότερο σε σύγκριση με το μέσο ναύλο 14.725 δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024. Τα καθαρά μας έσοδα μειώθηκαν στα 2,9 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με 3,8 εκατομμύρια δολάρια κατά την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, ως αποτέλεσμα της λειτουργίας και των εσόδων από δύο πλοία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με τρία για την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.

Τα συνολικά ημερήσια λειτουργικά έξοδα των πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών διαχείρισης, των γενικών και διοικητικών εξόδων, αλλά εξαιρουμένων των εξόδων δεξαμενισμού, ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 8.511 δολάρια ανά πλοίο την ημέρα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 7.492 δολάρια ανά πλοίο την ημέρα για το ίδιο τρίμηνο του περασμένου έτους. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στα υψηλότερα γενικά και διοικητικά έξοδα ανά πλοίο, ως αποτέλεσμα του κόστους απόσχισης και του κόστους που σχετίζεται με το γεγονός ότι η εταιρεία είναι δημόσια και στα λιγότερα πλοία που είχαμε στην κατοχή μας κατά την περίοδο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 0,9 εκατομμύρια δολάρια έναντι 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, αντανακλώντας τον χαμηλότερο αριθμό πλοίων που λειτουργήσαμε κατά την περίοδο και το κόστος επισκευής του M/V Diamantis P.»

Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, η εταιρεία ανέφερε συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 2,9 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιπροσωπεύουν μείωση 24,9% σε σχέση με τα συνολικά καθαρά έσοδα των 3,8 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η οποία ήταν αποτέλεσμα της μείωσης του μέσου αριθμού πλοίων που λειτουργούσαν κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Κατά μέσο όρο, 2,1 πλοία ήταν στην κατοχή και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, με μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ναύλο 15.798 δολαρίων την ημέρα, σε σύγκριση με 3,0 πλοία την ίδια περίοδο του 2024, με μέσο όρο 14.725 δολάρια την ημέρα.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, τα έξοδα ταξιδιού ανήλθαν σε 0,03 εκατομμύρια δολάρια και αφορούν κυρίως έξοδα που πραγματοποιήθηκαν σε ένα από τα πλοία κατά την έναρξη επισκευών εν πλω, σε σύγκριση με 0,1 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.

Τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου μειώθηκαν σε 1,1 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2025 από 1,6 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του 2024. Η μείωση οφείλεται κυρίως στη μείωση του μέσου αριθμού πλοίων που ανήκουν και λειτουργούν κατά την περίοδο, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από το κόστος επισκευής του M/V Diamantis P.

Οι αμοιβές διαχείρισης συνδεδεμένων μερών για την περίοδο ανήλθαν σε 0,2 εκατομμύρια δολάρια για τα πρώτα τρίμηνα του 2025 και του 2024. Τα γενικά και διοικητικά έξοδα ανήλθαν σε 0,3 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 0,2 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο του 2024. Τα αυξημένα γενικά και διοικητικά έξοδα αντικατοπτρίζουν κυρίως έξοδα που σχετίζονται με την απόσχιση. Το πρώτο τρίμηνο του 2025, ένα από τα πλοία ολοκλήρωσε την ενδιάμεση επιθεώρησή του με συνολικό κόστος 0,3 εκατομμύρια δολάρια. Το πρώτο τρίμηνο του 2024, κανένα από τα πλοία δεν είχε δεξαμενιστεί.

Στις 10 Ιανουαρίου 2025, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία για την πώληση του M/V Diamantis P, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 2.008 teu, κατασκευασμένου το 1998, έναντι περίπου 13,15 εκατομμυρίων δολαρίων, με αποτέλεσμα να έχει η εταιρεία κέρδος από την πώληση ύψους 10,23 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα έξοδα τόκων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν μηδενικά. Οι τόκοι και τα άλλα έξοδα χρηματοδότησης για το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 0,07 εκατομμύρια δολάρια.

Η εταιρεία ανέφερε καθαρά κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ύψους 11,1 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 0,9 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 1,7 εκατομμύρια δολάρια που επιτεύχθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Τα κέρδη ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 3,99 δολάρια, υπολογιζόμενα με βάση 2.780.855 μετοχών, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή ύψους 0,54 δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2024, υπολογιζόμενα με βάση 2.780.855 μετοχών.

Εξαιρώντας την επίδραση στα κέρδη του τριμήνου από το καθαρό κέρδος από την πώληση του πλοίου, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025 θα ήταν 0,31 δολάρια ανά μετοχή σε σύγκριση με τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη των 0,54 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024.

Η εταιρεία διαθέτει στόλο από 2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Feeder με συνολική μεταφορική ικανότητα 3.171 TEU.

Διαβάστε επίσης:

Οικογένεια Λάτση: Αγόρασε το 51,04% της εισηγμένης στο Nasdaq EuroHoldings του Αριστείδη Πίττα με 12,90 δολάρια ανά μετοχή 

Αριστείδης Πίττας: H ιστορία της ναυτιλιακής οικογένειας που πούλησε στην Μαριάννα Λάτση

Νέα φορολογικά κίνητρα για τα family offices – Όλες οι αλλαγές στις εταιρείες διαχείρισης περιουσίας όπως η Latsco της οικογένειας Λάτση