ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οικογένεια Λάτση: Κέρδη 11,1 εκατ. δολαρίων για την Euroholdings κυρίως από την πώληση πλοίου στο πρώτο τρίμηνο
«Όλα πωλούνται, ακόμη και τα δικά σου δημιουργήματα, αρκεί να εξασφαλίσεις το τίμημα που το θεωρείς ότι πρέπει να εισπράξεις. Μπορείς να δημιουργείς συνέχεια και να πουλάς και να κερδίζεις και να δημιουργείς». Την απάντηση αυτή μου την έδωσε ο αείμνηστος Περικλής Παναγόπουλος, όταν τον ρώτησα γιατί πούλησε την εταιρεία κρουαζιεροπλοίων του, Royal Cruise Line στην Norwegian Cruise Line με το ποσό των 250 εκατ. δολαρίων.
Τη συνομιλία μου αυτή με τον Περικλή Παναγόπουλο, τη θυμήθηκα σήμερα διαβάζοντας την είδηση για την πώληση από τον Αριστείδη Πίττα του 51,04% των μετοχών της εισηγμένης εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας EuroHoldings, που πρόσφατα ίδρυσε με 12,90 δολάρια την μετοχή, σε επενδυτικό σχήμα της Μαριάννας Λάτση και του γιου της Πάρη Κασιδόκωστα – Λάτση.
Με άλλα λόγια, η οικογένεια Πίττα, εισέπραξε επίσημα συνολικά το ποσό των 18.546.629.130 δολαρίων, ενώ διατήρησε περίπου το 7,6% των μετοχών της εταιρείας.
Η πλειοψηφία των μετοχών της EuroHoldings Ltd πέρασε από τον έλεγχο της οικογένειας του Αριστείδη Πίττα στην Marla Investments Inc., της οικογένειας Λάτση.
Το συνολικό αντάλλαγμα για τις 1.437.697 μετοχές που πωλήθηκαν ήταν 12,90 δολάρια ανά μετοχή σε μετρητά. Ο αγοραστής συμφώνησε να καταβάλει στους πωλητές ορισμένα ποσά σε μετρητά, καταβλητέα τριμηνιαίως σε οφειλές, με την επιφύλαξη της συνεχιζόμενης απασχόλησης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων M/V «Joanna» και M/V «Aegean Express» της εταιρείας πέραν της ελάχιστης περιόδου απασχόλησής τους βάσει των αντίστοιχων συμβάσεων ναύλωσης τους.
Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, ο Αριστείδης Π. Πίττας και Δρ. Αναστάσιος (Τάσος) Ασλίδης, παραιτήθηκαν από το διοικητικό συμβούλιο. Τις θέσεις τους πήραν οι Γιώργος Μαργαρώνης και Χρήστος Τριανταφυλλίδης.
Η συμφωνία αναφέρει ότι οι εταιρείες Eurobulk Ltd, Eurochart SA και οι θυγατρικές τους θα συνεχίσουν να παρέχουν εκτελεστικές, εμπορικές και τεχνικές υπηρεσίες διαχείρισης στην εταιρεία. Η υπάρχουσα διοικητική ομάδα της εταιρείας θα παραμείνει στη θέση της και μετά την συμφωνία.
Η Seaborne Capital Advisors ενήργησε ως αποκλειστικός οικονομικός σύμβουλος της εταιρείας, η Watson Farley & Williams LLP ενήργησε ως νομικός σύμβουλος του Αγοραστή και η Seward & Kissel LLP ενήργησε ως νομικός σύμβουλος της εταιρείας.
Ο Αριστείδης Ι. Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroHoldings, σχολίασε: «Η στρατηγική μας ανέκαθεν επικεντρώνεται στην επιδίωξη της καλύτερης δυνατής πορείας για την ενίσχυση της αξίας για τους μετόχους. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή η συναλλαγή αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην εξέλιξη της EuroHoldings, καθώς σηματοδοτεί μια νέα αρχή με έναν εξαιρετικά αξιόπιστο και επιτυχημένο επενδυτή ναυτιλίας ως μέτοχο της εταιρείας. Επιπλέον, μέλη της οικογένειας Πίττα διατηρούν μετοχές της εταιρείας, γεγονός που καταδεικνύει την πεποίθησή μας ότι αυτή η στρατηγική απόφαση είναι προς όφελος των μετόχων».
Υπενθυμίζεται ότι η EuroHoldings Ltd ιδρύθηκε στις 20 Μαρτίου 2024 σύμφωνα με τους νόμους της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ. Η εταιρεία ιδρύθηκε από την Euroseas Ltd. (NASDAQ: ESEA) για να λειτουργήσει ως εταιρεία χαρτοφυλακίου τριών από τις θυγατρικές της που διαθέτουν πλοία. Οι μετοχές της EuroHoldings Ltd διανεμήθηκαν στους μετόχους της Euroseas Ltd. στις 17 Μαρτίου 2025.
Η EuroHoldings Ltd διαθέτει στόλο δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τροφοδοσίας με χωρητικότητα φορτίου 40.882 dwt ή 3.171 teu.
Η EuroHoldings Ltd είναι εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά Nasdaq με το σύμβολο «EHLD».
Ποιος είναι ο Αριστείδης Ι. Πίττας
Ο εφοπλιστής Αριστείδης Ι. Πίττας, κατάγεται από το νησί της ναυτοσύνης της Χίου, κουβαλάει όλα τα θετικά πλεονεκτήματα και τις δεξιότητες του Έλληνα ναυτίλου. Άνθρωπος προσηνής και κοινωνικός. Πρόσφατα τον είδαμε να φοράει την φανέλα του Ολυμπιακού στο Αμπουντάμπι στη διάρκεια του Final Four.
Ο Αριστείδης παραμένει σήμερα επικεφαλής δύο εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, της Euroseas και της Eurodry, ενώ υλοποιεί αυτήν την περίοδο ένα πρόγραμμα ναυπήγησης νεότευκτων πλοίων.
Ο Αριστείδης Ι. Πίττας, διαχειρίζεται 22 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 859.390 dwt με την εταιρεία Euroseas, αναμένει να παραλάβει άλλα 2 πλοία, χωρητικότητας 110.400 dwt και 12 πλοία, χωρητικότητας 843.120 dwt, με την Eurodry, ενώ αναμένει να παραλάβει άλλα 2 πλοία, χωρητικότητας 127.000 dwt, .
Ο Αριστείδης Ιωάννη Πίττας είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος της Eurodry από την ίδρυσή της στις 8 Ιανουαρίου 2018, αλλά και της Euroeseas από την ίδρυσή της τον Μάιο του 2005.
Οι δύο ναυτιλιακές εταιρείες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Υπήρξε επίσης ιδρυτής και πρόεδρος της Eurobulk ltd, εταιρείας διαχείρισης πλοίων, από τον Ιανουάριο του 1995 και ιδρυτής και πρόεδρος της Eurochart SA, μιας ναυλομεσιτικής εταιρείας που ειδικεύεται στη ναύλωση, πώληση και αγορά πλοίων, από το 1997.
Από το 2016 είναι επίσης διευθυντής της Arimanios (Cyprus) Ltd, ιδιωτικής εταιρείας επενδύσεων.
Ο Αριστείδης Πίττας ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobulk από τον Ιανουάριο του 1995 έως ότου παραιτήθηκε τον Ιούνιο του 2005 για να γίνει Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas.
Σε προηγούμενο χρόνο κατείχε διάφορες διευθυντικές θέσεις στην Oceanbulk Maritime SA, εταιρεία διαχείρισης πλοίων (1991 -1994), στη Varnima International SA, ναυτιλιακή εταιρεία εκμετάλλευσης δεξαμενόπλοιων (1990 – 1991) και στην Eleusis Shipyards SA (1985 – 1990).
Ο Αριστείδης Πίττας είναι κάτοχος πτυχίου Marine Engineering από το Πανεπιστήμιο του Newcastle-Upon-Tyne και συνέχισε τις ανώτατες σπουδές του στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), από όπου πήρε διπλό Master σε Ocean Systems Management και σε Naval Architecture & Marine Engineering.
Η ναυτιλιακή ιστορία της οικογένειας Πίττα
Η οικογένεια Πίττα κατάγεται από την μαρτυρική νήσο Χίο. Γενάρχης της ναυτιλιακής οικογένειας θεωρείται ο Νικόλαος Φ. Πίττας (1837-1913), ο οποίος ασχολήθηκε με τα ατμόπλοια από το 1907.
Ο Νικόλαος Φ. Πίττας και τα πέντε παιδιά του, Γεώργιο (1869-1957), Ιωάννη (1871- 1945), Φραγκούλη (1873-1956), Δημήτριο (1888-1967), και Αριστείδη (1888-1967), οι οποίοι σταδιοδρομησαν επαγγελματικά στη θάλασσα και στα ναυτικά γραφεία, ίδρυσαν την ναυτιλιακή εταιρεία “Νικόλαος Φ. Πίττα και Υιοί” η οποία απέκτησε και διαχειρίστηκε δέκα ατμόπλοια μέχρι την έναρξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.
Το 1913 η εταιρεία ονομάστηκε “Αδελφοί Γεωργίου Ν. Πίττα και Σία” και τα τέσσερα ατμόπλοια που κατείχε, απωλέσθηκαν κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου.
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο τα αδέλφια, Αριστείδης και Δημήτριος, μαζί με την Μ. Ευσταθίου, απέκτησαν το 1947 το φορτηγό πλοίο “Μαρινέλλα”.
Το 1960, τα αδέλφια Νικόλαος και Ιωάννης Πίττας, γιοι του Αριστείδη, σε συνεργασία με τον Ισίδωρο και Δημήτριο Καρούση, δημιούργησαν την ναυτιλιακή εταιρεία Chios Navigation Co Ltd.
Το 1991, τα αδέλφια, Αριστείδης και Νίκος, παιδιά του Ιωάννη Πίττα, μαζί με τον ξάδερφο τους, Αριστείδη Πίττα του Παντελή Πίττα και τον Πέτρο Παππά, συνεργάστηκαν στην ναυτιλιακή εταιρεία Oceanbulk Maritime S.A.
To 1995, τα αδέλφια, Αριστείδης, Νίκος και Μανώλης, παιδιά του Ιωάννη δημιούργησαν την ναυτιλιακή εταιρεία Eurobulk Ltd.
Στη συνέχεια ίδρυσαν τις ναυτιλιακές εταιρείες, Euroseas και Eurodry, οι οποίες είναι εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
O Αριστείδης Π. Πίττας
Ο Αριστείδης Π. Πίττας είναι μέλος του διοικητικού μας συμβουλίου από την ίδρυσή μας στις 5 Μαΐου 2005 και Αντιπρόεδρός μας από την 1η Σεπτεμβρίου 2005.
Ο Αριστείδης Ι. Πίττας διετέλεσε μέτοχος σε πάνω από 70 ποντοπόρα πλοία τα τελευταία 20 χρόνια. Από τον Φεβρουάριο του 1989, είναι Αντιπρόεδρος της Oceanbulk Maritime SA, μιας εταιρείας διαχείρισης πλοίων.
Από τον Νοέμβριο του 1987 έως τον Φεβρουάριο του 1989, εργαζόταν στο τμήμα εφοδιασμού της Drytank SA, μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Από τον Νοέμβριο του 1981 έως τον Ιούνιο του 1985, εργαζόταν στην Trust Marine Enterprises, μια χρηματιστηριακή εταιρεία, ως μεσίτης S?P.
Από τον Σεπτέμβριο του 1979 έως τον Νοέμβριο του 1981, εργάστηκε στην Gourdomichalis Maritime SA στο τμήμα λειτουργίας και είσπραξης εμπορευμάτων. Ο κ. Πίττας είναι πτυχιούχος Οικονομικών από την ΑΣΟΕΕ.
Οι δύο εισηγμένες
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas Ltd., του Αριστείδη Πίττα, είχε συνολικά καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 56,3 εκατομμύρια δολάρια. Τα καθαρά κέρδη στα 36,9 εκατομμύρια δολάρια ή 5,31 δολάρια και 5,29 δολάρια κέρδη ανά μετοχή, αντίστοιχα. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ανήλθαν σε 26,2 εκατομμύρια δολάρια ή 3,76 δολάρια ανά μετοχή.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA 1 ανήλθαν σε 37,1 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο 23,71 πλοία ήταν στην κατοχή και λειτουργία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, με μέσο ημερήσιο ναύλο 27.563 δολαρίων.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,65 δολαρίων ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2025, πληρωτέο στις 16 Ιουλίου 2025.
Στις 17 Μαρτίου 2025, η εταιρεία ολοκλήρωσε την απόσχιση εταιρείας, που περιείχαν τα δύο παλαιότερα πλοία της, το M/V Aegean Express και το M/V Joanna, μαζί με τα έσοδα από την προηγούμενη πώληση του πλοίου M/V Diamantis P, στην Euroholdings Ltd.
Από τις 18 Μαρτίου 2025, η Euroholdings Ltd. λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία. Στις 29 Μαΐου 2025, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία για την πώληση του M/V Marcos V, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 6.350 teu που κατασκευάστηκε το 2005, σε μη συνδεδεμένο τρίτο μέρος, έναντι 50 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί στον αγοραστή τον Οκτώβριο του 2025. Η εταιρεία αναμένεται να αναγνωρίσει κέρδος από την πώληση άνω των 8,50 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,20 δολαρίων ανά μετοχή.
Μέχρι τις 18 Ιουνίου 2025, η εταιρεία είχε επαναγοράσει 463.074 κοινές μετοχές στην ελεύθερη αγορά για συνολικά περίπου 10,5 εκατομμύρια δολάρια, από την έναρξη του σχεδίου επαναγοράς μετοχών μας ύψους έως και 20 εκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2022.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε:
«Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, οι αγορές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν περαιτέρω ενίσχυση, με τα μικρότερα όσο και τα μεγαλύτερα τμήματα feeder να καταγράφουν αξιοσημείωτες αυξήσεις τιμών. Αυτή η θετική δυναμική συνεχίστηκε και στο δεύτερο τρίμηνο, με ιδιαίτερα ισχυρά κέρδη στο μικρότερο τμήμα feeder. Η ισχύς της αγοράς αντικατοπτρίζεται επίσης στην αγορά S&P μεταχειρισμένων πλοίων, όπου η ζήτηση για υπάρχουσα χωρητικότητα παραμένει σταθερή παρά τη συνεχιζόμενη παράδοση νεότευκτων πλοίων. Αντανακλώντας αυτή τη δυναμική, ολοκληρώσαμε με επιτυχία την πώληση ενός από τα ενδιάμεσα πλοία μας, του M/V Marcos V, σε μη συνδεδεμένο τρίτο μέρος. Η ισχύς της αγοράς αντικατοπτρίζεται περαιτέρω στη δραστηριότητα ναύλωσης, με αποτέλεσμα σχεδόν 100% κάλυψη ναύλων για το 2025 και άνω του 65% για το 2026».
Επίσης, η άλλη ναυτιλιακή εταιρεία EuroDry, του Αριστείδη Πίττα, είχε έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους που διαμορφώθηκαν στα 9,2 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, κατέγραψε ζημία που αποδίδεται στους μετόχους ύψους, 3,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,35 δολάρια ζημία ανά μετοχή.
Η προσαρμοσμένη καθαρή ζημία που αποδίδεται στους μετόχους για το τρίμηνο διαμορφώθηκε είναι στα 5,7 εκατομμύρια δολάρια, ή 2,07 δολάρια ζημία ανά μετοχή.
Κατά μέσο όρο 12,8 πλοία ήταν στην ιδιοκτησία της εταιρείας και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, με μέσο ισοδύναμο ναύλο χρονοναύλωσης 7.167 δολάρια την ημέρα.
Μέχρι σήμερα, περίπου 5,3 εκατομμύρια δολάρια αξιοποιήθηκαν για την επαναγορά 334.674 μετοχών της.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα είπε:
«Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, αντιμετωπίσαμε αρκετά χαμηλές αγορές ναύλωσης, τις χαμηλότερες από τις πρώτες ημέρες της πανδημίας COVID, και παρόλο που η αγορά ανέκαμψε λίγο τον Απρίλιο και τον Μάιο, η ανάκαμψη δεν ήταν αρκετή για να επαναφέρει τα περισσότερα πλοία στην κερδοφορία και, επιπλέον, άρχισε να εξασθενεί μέχρι τα τέλη Μαΐου και τις αρχές Ιουνίου ενόψει των τάσεων της σεζόν και της αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε από τις διακυμάνσεις στο μέτωπο των δασμών. Καθώς η EuroDry είναι πλήρως εκτεθειμένη στις βραχυπρόθεσμες αγορές ναύλωσης, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι είχαμε ένα μάλλον κακό οικονομικό αποτέλεσμα για το τρίμηνο.
Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν ασταθείς, που επηρεάζονται από τις συνεχιζόμενες συγκρούσεις στην Ουκρανία και τη Γάζα που έχουν ωθήσει σημαντικά έργα ανασυγκρότησης στο μέλλον. Έχουμε αποφύγει να δεσμεύσουμε τα πλοία μας σε ναυλώσεις μεγαλύτερης διάρκειας σε μη κερδοφόρα επίπεδα και ακολουθούμε την αγορά επιδιώκοντας βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις για να επωφεληθούμε, ενδεχομένως, από οποιαδήποτε αντιστροφή των τάσεων. Το βιβλίο παραγγελιών, ως ποσοστό του στόλου, αν και έχει αυξηθεί ελαφρώς, παραμένει χαμηλό σε σχέση με τα ιστορικά δεδομένα, προσφέροντας την πιθανότητα μια ουσιαστική αύξηση της ζήτησης να μεταφραστεί γρήγορα σε καλύτερες τιμές. Ταυτόχρονα, προσπαθούμε να βελτιστοποιήσουμε τις σταδιακές επενδύσεις στα πλοία Panamax, ειδικά κατά την εποχή των δεξαμενισμών. Η πώληση του M/V Tasos ήταν αποτέλεσμα ανάλυσης κόστους/οφέλους. Όπως πάντα, αναζητούμε συνεχώς νέες ευκαιρίες για επενδύσεις, κυρίως, σε συνδυασμό με την ανανέωση του στόλου μας».
Διαβάστε επίσης
Αύξηση των Ελλήνων ναυτικών και της γυναικείας απασχόλησης στα πλοία
Icon Energy (Ισμήνη Παναγιωτίδη): Πρόσθεσε στον στόλο της το M/V Charlie
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τι συμβαίνει με Eurobank, Optima και Credia, τα σχέδια και οι φήμες σε ΓΕΚ, Aktor, ΑΒΑΞ, ποιοι «μαύρισαν» τον Τόλη τον Α’, το νέο σκάνδαλο στις Σπέτσες και πόσο κόστισε το πάρτι Κούστα
- Buy, Hold or Sell: Άμεση ανάλυση για OPTIMA, Aegean, IDEAL, Fourlis
- Προθεσμία 18 ημερών για την έκπτωση φόρου έως και 4% – Κλείνει το Taxis για τις φετινές φορολογικές δηλώσεις
- Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με ξενοδοχειακά ακίνητα και τη Βίλα Πρινιωτάκη στην Παλλήνη
