ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αργή εκκίνηση, μετά από μια δυνατή χρονιά, έκανε η αγορά μπίρας το 2025, με το πρώτο εξάμηνο να κινείται πτωτικά σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κάτω από 5%, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Ο καιρός που παρέμεινε κρύος μέχρι και τον Απρίλιο, το φετινό Πάσχα που έπεσε αργά αλλά και το συνολικό οικονομικό περιβάλλον με την αγοραστική δύναμη να είναι πιεσμένη επηρέασαν αρνητικά τη ζήτηση κυρίως στην αγορά Horeca και όχι στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
«Ως Αργεντινός, ξέρω από δύσκολες συνθήκες. Ωστόσο θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι και θα πάμε καλά τους επόμενους μήνες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο νέος CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Sebastian Sanchez, στην πρώτη επίσημη εμφάνισή του μετά την ανάληψη των καθηκόντων τον περασμένο Απρίλιο αντικαθιστώντας τον Αλέξανδρο Δανιηλίδη, στο τιμόνι της εν Ελλάδι θυγατρικής της Heineken.
Σε δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση της μελέτης για το κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα το 2024, ο νέος επικεφαλής της είπε πώς η πελατοκεντρική στρατηγική και η ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις συνθήκες είναι το κλειδί της ανάπτυξης. «Το να βάλεις τον καταναλωτή και τις ανάγκες του στο επίκεντρο και να βρίσκεσαι στο σωστό σημείο με το σωστό προϊόν και στην κατάλληλη τιμή» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, ο οποίος κατάγεται από την Αργεντινή, κατείχε τα τελευταία τέσσερα χρόνια τη θέση του γενικού διευθυντή στη Ηeineken Παναμά με πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς βελτίωσε σημαντικά τις επιδόσεις της εταιρίας στην τοπική αγορά, κατατάσσοντάς τη στην πρώτη θέση.
Ενώ αναφορικά με τις νέες αναταράξεις στο γεωπολιτικό περιβάλλον και τις επιπτώσεις είπε ότι δεν είναι εύκολο να γίνουν προβλέψεις τονίζοντας ωστόσο ότι οι δυσκολίες μπορούν να ξεπερνιούνται και σε περιόδους κρίση. Εφερε δε ως παράδειγμα την αγορά της Αργεντινής και τη μεγάλη κρίση του 2000 όπου η κατανάλωση μπίρας αυξήθηκε κατά 10%.
Παρά τη συγκρατημένη εικόνα στο ξεκίνημα του έτους, η κατανάλωση εντός του σπιτιού εμφανίζεται ανθεκτική, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ, η οποία συνεχίζει να αναπτύσσεται και να καταγράφει θετικά πρόσημα, εν αντιθέσει με άλλες κατηγορίες που παραμένουν στάσιμες. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, πρόκειται για ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο τμήμα αγοράς ενώ ανοδικά κινούνται και καινοτόμα προίόντα όπως η μπίρα Αλφα με θαλασσινό αλάτι.
Σταθερή παραμένει και η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, χωρίς σχέδια για νέες αυξήσεις το 2025. Όπως επισημάνθηκε, στόχος είναι η διατήρηση της αξίας για τον καταναλωτή, μέσα από στοχευμένες δράσεις σε όλη την αλυσίδα κόστους και ευελιξία προσαρμογής στη ζήτηση. Η τελευταία ανατίμηση πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2024, σε χαμηλά επίπεδα κάτω του 3% ενώ φέτος έγιναν αντίστοιχες αυξήσεις μόνο στις γυάλινες φιάλες. «Δεν έχουμε πλάνο για ανατιμήσεις, Πρέπει να είμαστε κοντά στον καταναλωτή κι έτοιμοι να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας ανάλογα με τις ανάγκες» τόνισε ο CEO της εταιρείας.
Συνεχίζεται η «χρυσή» συμφωνία με τη Bacardi
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην περσινή χρήση, όπου ήταν μια πολύ δυνατή χρονιά για την εν Ελλάδι θυγατρικη της Heineken με τις πωλήσεις να φτάνουν μια ανάσα από τα 500 εκατ. ευρώ, ο επικεφαλής της είπε ότι δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη οι καταστάσεις. Σημείωσε δε απαντώντας σε σχετικό ερώτημα η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είπε πώς η συμφωνία για τη διανομή του Bacardi θα συνεχιστεί. H Aθηναϊκή Ζυθοποιία από τον Απρίλιο του 2021 αποτελεί τον επίσημο διανομέα του χαρτοφυλακίου των premium προϊόντων της Bacardi Greece στην ελληνική αγορά. Διανέμοντας μεταξύ άλλων τα δημοφιλή αλκοολούχα σήματα όπως το ρούμι Bacardi, το βερμούτ και τους αφρώδεις οίνους Martini, το τζίν Bombay Sapphire, την βότκα Grey Goose, το σκωτσέζικο ουίσκι Dewar’s και την τεκίλα Patron.
Επενδύσεις 65 εκατ. ευρώ στην τριετία
Η εταιρεία συνεχίζει την υλοποίηση του τριετούς επενδυτικού προγράμματος ύψους 65 εκατ. ευρώ. Με έμφαση στη βελτιστοποίηση της παραγωγής και σε αυτοματισμούς ενώ το 50% αφορά πράσινες επενδύσεις. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει συνάψει virtual PPA από τη μητρική ενώ στην Πάτρα το 30% της θερμικής ενέργειας παράγεται από ΑΠΕ.
Στα 763 εκατ. ευρώ η συνολική προστιθέμενη αξία το 2024
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε η εταιρεία το 2024 ανήλθε στα 763 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2021. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας, αναδεικνύοντας την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ως μία από τις σημαντικότερες βιομηχανικές παρουσίες στην Ελλάδα. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η πολλαπλασιαστική της επίδραση στην οικονομία, καθώς για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 4,9 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.
Η συνολική συμβολή στα δημόσια έσοδα για το 2024 ανήλθε στα €764 εκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους. Τέλος, στο μέτωπο της απασχόλησης, η εταιρεία επηρεάζει άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 40% συγκριτικά με το 2021, ενώ περίπου 14.000 νοικοκυριά επωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από τη δραστηριότητά της.
Διαβάστε επίσης
Οι άγνωστες μπίζνες του Ν. Θ. Βαρδινογιάννη: Από τον «Καποδίστρια» στις πορσελάνες Ιωνίας
Η στρατηγική του Νίκου Βαρδινογιάννη πίσω από Bazaar και Yalco – Το νέο στοίχημα της AVE
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
