Ο Νίκος Θ. Βαρδινογιάννης, γιος του Θόδωρου και ανιψιός του Βαρδή – του «πατριάρχη» της οικογένειας – αποφεύγει συστηματικά την έκθεση στη δημοσιότητα, με τις δημόσιες εμφανίσεις του να μετρώνται στα δάκτυλα.

Η φυσιογνωμία του παραμένει σχεδόν άγνωστη εκτός των στενών οικογενειακών και επιχειρηματικών κύκλων, με την τελευταία του εμφάνιση να καταγράφεται στον γάμο της Χρυσής Βαρδινογιάννη με τον Νικόλαο ΝτεΓκρες, στο πλευρό της μητέρας του, Αναστασίας.

1

Κινείται χρόνια αθόρυβα, όχι όμως επιχειρηματικά όπου με σημείο αναφοράς την εισηγμένη AVE και το family office Tethys με μια σειρά από επιχειρηματικές κινήσεις το όνομά του έρχεται στο προσκήνιο. Όπως και ο στόχος να πετύχει η συνταγή κερδοφορίας για την AVE και να κερδηθεί το «στοίχημα» της στροφής που έκανε από το gaming και τα ηλεκτρονικά σε ένα πολυδιάστατο επιχειρηματικό μοντέλο.

Με δραστηριότητες από εκτείνονται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ και τις πορσελάνες της Ιωνίας μέχρι τις μαρίνες στο Πόρτο Χέλι μέχρι και τη μεγάλη οθόνη. Πίσω από αυτές τις επιχειρηματικές κινήσεις βρίσκεται τόσο ο 48χρονος Νίκος όσο και ο ενός έτους μεγαλύτερους αδελφός του Αίαντας, ο οποίος ωστόσο δεν ασχολείται σε διοικητικό επίπεδο. Τα παιδιά του Θόδωρου, ο οποίος έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή τον Σεπτέμβριο του 1996, έχουν κληρονομήσει τόσο τη συμμετοχή στη Motor Oil όσο και τη βάση της AVE, της εισηγμένης εταιρείας που ίδρυσε ο πατέρας τους το 1982 ως Audiovisual.

«Τροφοδότης» η συμμετοχή στη Motor Oil

Τα δύο ανίψια του «πατριάρχη» του κραταιού επιχειρηματικού Ομίλου, έχουν κληρονομημένη μετοχική συμμετοχή στην Motor Oil μέσω της εταιρείας Doson Investment, που εδρεύει στη Λευκωσία της Κύπρου. Και μέσω αυτής ενισχύουν επιχειρηματικές τους κινήσεις, με επίκεντρο την AVE. Είναι ενδεικτικό ότι το 2014 μέσω της Doson διατηρούσαν ποσοστό 8,78% στη Motor Oil. Έπειτα από μια δεκαετία σταδιακών πωλήσεων μετοχών, που απέφεραν περίπου 74 εκατ. ευρώ – κεφάλαια τα οποία, ως επί το πλείστον, ενίσχυσαν την AVE – το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 4,45%, αξίας περί τα 120 εκατ. ευρώ, όταν η χρηματιστηριακή αξία τηςωAVE είναι σήμερα στα 102,3 εκατ. ευρώ. Ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι το μερίδιό τους στη Motoil φέτος αποφέρει μερίσματα ύψους 6,5 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, η μετοχική σύνθεση της AVE αποτυπώνει ξεκάθαρα τη δομή του οικογενειακού ελέγχου με με την Stoneman του Νίκου Βαρδινογιάννη να κατέχει το 30,45%, τη Charonia Holdings του Αίαντα το 13,98%, την Doson το 29,82%, ενώ ποσοστό 5,16% ανήκει στη μητέρα τους, Αναστασία Βαρδινογιάννη, αλεξανδρινής καταγωγής. Συνολικά, η οικογένεια ελέγχει άνω του 79% της
εισηγμένης, η οποία πλέον αποτελεί τον βασικό τους επιχειρηματικό φορέα.

Στροφή επιχειρηματικού μοντέλου

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του επαναπροσδιορισμού του επιχειρηματικού μοντέλου της AVE, ο Νίκος Βαρδινογιάννης προχώρησε σε αποεπενδύσεις από δραστηριότητες που κρίθηκαν ασύμφορες ή εκτός στρατηγικού πυρήνα. Ανάμεσά τους, η αποχώρηση από τα πάρκα ψυχαγωγίας Allou Fun Park και Kidom, που είχαν αναπτυχθεί από το 2002 στον Ρέντη και μεταβιβάστηκαν στις αρχές του 2021 στη Funtastic Land του Βασίλη Γεωργόπουλου, βασικού μετόχου της AVE. Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η πρόσφατη αποεπένδυση από την Kristelcom Ltd., εταιρεία διανομής συσκευών και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας.

Την ίδια ώρα η εταιρεία επιχειρεί διασπορά δραστηριοτήτων με την ανάπτυξη του τμήματος κλιματισμού. Η AVE έχει αναλάβει μεταξύ άλλων την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Candy στην ελληνική αγορά, καθώς και τη διανομή συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων της Haier.

Η πορεία αυτή δεν είναι άσχετη με την ιστορία της εταιρείας. Η AVE έχει τις ρίζες της στην Audiovisual, που ιδρύθηκε το 1982 από τον Θόδωρο Βαρδινογιάννη, με αντικείμενο τη διανομή κινηματογραφικών ταινιών σε Ελλάδα και Κύπρο. Από τη διανομή κινηματογραφικών ταινιών σε Ελλάδα και Κύπρο. Στην πορεία, η εταιρεία έκανε στροφή στην επιχειρηματική της δραστηριότητα από βιντεοπαιχνίδια, την τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά προϊόντα, μάλιστα η κατηγορία του home entertainment να αποτελεί σήμερα το business unit με τη μεγαλύτερη εισφορά τζίρου στην AVE.

Από την παλιά της δραστηριότητα έχουν διατηρηθεί δικαιώματα ταινιών, με πιο πρόσφατη την παρουσία της ως συμπαραγωγού στο φιλόδοξο κινηματογραφικό project «Καποδίστριας» του  Γιάννη Σμαραγδή, που θα κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες την πρωτοχρονιά του 2026.

Ωστόσο βασική επιδίωξη και το επόμενο στοίχημα για να αποδώσει κέρδη στους μετόχους και δη στον βασικό μέτοχο η εταιρεία, είναι τόσο η ανάπτυξη του σήματος Carrefour, που διαχειρίζεται η θυγατρική όσο και η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος με επίκεντρο τη Horeca οπου μέσω των θυγατρικών, συγγενών αλλά και συνεργαζόμενων εταιρειών θα αποτελεί βασικό τροφοδότη, μεγεθύνοντας έτσι το οικονομικό της αποτύπωμα. Στην κατεύθυνση αυτή «κουμπώνει» η συμφωνία με τον Γιώργο Βερούκα για το 40% της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Bazaar με την πελατεία του ομίλου (σ.σ. δραστηριοποιείται και στη χονδρική) να διευρύνει το πελατολόγιο της AVE, αλλά και η εξαγορά από το family Tethys, του 49% της Yalco. Από τον εξοπλισμό κουζίνας και τις ηλεκτρικές συσκευές, μέχρι τον κλιματισμό, το επαγγελματικό audio, τα πορσελάνινα της ΙΩΝΙΑ και τα σκεύη FEST, η AVE χτίζει σταδιακά ένα χαρτοφυλάκιο με στόχο να καλύπτει τις ανάγκες ενός ξενοδοχείου ή ενός καταστήματος εστίασης τόσο στη φάση της κατασκευής ή ανακαίνισης όσο και στη φάση της καθημερινής λειτουργίας.

Οι επενδύσεις στον αγροδιατροφικό τομέα

Και φυσικά ο τομέας της παραγωγής δεν είναι εκτός κάδρου. Το ενδιαφέρον του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη για τον αγροδιατροφικό τομέα αποτυπώθηκε έμπρακτα ήδη από το 2023, με την είσοδο της Tethys στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Πάρου – κίνηση που κατέστη εφικτή χάρη στο θεσμικό πλαίσιο του νόμου 4673/2020, ο οποίος επέτρεψε για πρώτη φορά τη συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών σε αγροτικούς συνεταιρισμούς. Ο Συνεταιρισμός επανασυστήθηκε ως Paros Farming Community (PFC), σηματοδοτώντας την υιοθέτηση μιας πιο εξωστρεφούς και αναπτυξιακής στρατηγικής, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών και των προϊόντων του νησιού.

Η συνολική επένδυση ύψους 7 εκατ. ευρώ στοχεύει στην αναβάθμιση του οινοποιητικού και τυροκομικού εξοπλισμού, καθώς και τη δημιουργία επισκέψιμων εγκαταστάσεων στο οινοποιείο. Σημείο αναφοράς της νέας ταυτότητας αποτελεί η ετικέτα Seiradi, η οποία αποκτά όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στην αγορά, με στόχο η παραγωγή να ξεπεράσει τις 300.000 φιάλες ετησίως.

Στο χαρτοφυλάκιο και ο τουρισμός

Ισχυρή παρουσία καταγράφει ο Νίκος Βαρδινογιάννης και στον τομέα του τουρισμού, μέσα από το επενδυτικό του σχήμα που δραστηριοποιείται με στρατηγικές τοποθετήσεις σε υποδομές φιλοξενίας υψηλού επιπέδου.

Στην Τήνο, ο επιχειρηματίας έχει μερίδιο συμμετοχής στο πρώτο πολυτελές θέρετρο του νησιού, αποτέλεσμα της συνεργασίας της Tethys με την TConstructions. Το ξενοδοχείο, το οποίο λειτουργεί υπό τη διαχείριση της Tresor Hospitality, αναπτύχθηκε στην παραλία Βουρνή και εκτείνεται σε έκταση 20.000 τ.μ.. Διαθέτει 77 δωμάτια και σουίτες εκ των οποίων πολλές διαθέτουν ιδιωτική πισίνα, spa, εστιατόρια, bars, συνεδριακή αίθουσα, γυμναστήριο και παρεκκλήσι, προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες φιλοξενίας.

O επιχειρηματίας έχει τοποθετηθεί και στην τουριστική αγορά της Πάρου, στο Μοναστήρι, όπου διατηρεί το Monastiri Beach Bar & Restaurant, ενώ στο χαρτοφυλάκιο της Tethys ανήκουν δύο μαρίνες σε Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη, επένδυση που ξεκίνησε να υλοποιείται το 2017. Στόχος, μάλιστα, είναι στη μαρίνα της Ερμιόνης ενώ υπάρχει σχεδιασμός για την ανάπτυξη ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, διευρύνοντας περαιτέρω την παρουσία του στον τουρισμό.

Διαβάστε επίσης:

British Airways: Αναστέλει τις πτήσεις σε Κατάρ και Ντουμπάι μετά την επίθεση των ΗΠΑ στο Ιράν

Αυτές είναι οι 16 κυρίες της ναυτιλίας που διαχειρίζονται πάνω από 700 πλοία

Ά. Γεωργιάδης: 4+1 μεταρρυθμίσεις για καλύτερες παροχές υγείας