• AUTO

    F1 Σιγκαπούρη: Η Ιφιγένεια και τα λάστιχα!


    Αναλύοντας με κρύο μυαλό το GP Σιγκαπούρης εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό ο αγώνας κρίθηκε το Σάββατο και όχι την Κυριακή.

    Στις κατατακτήριες δοκιμές κάθε ομάδα είχε ένα στόχο. Η Mercedes έβαλε σα στόχο να εξοικονομήσει ένα σετ ελαστικών μέσης γόμας. Για να το κάνει αυτό χρησιμοποίησε ένα σετ μαλακής γόμας παραπάνω στο Q1, οπότε είχε μόνο ένα στο Q3.

    Αν είχαν δυο σετ φρέσκιας μαλακής γόμας στο Q3 ίσως ο Ράσελ είχε πάρει την pole, την έχασε για 70 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αν ο Βρετανός εκκινούσε 1ος δύσκολα θα έχανε καθώς το μονοθέσιό του είχε εφάμιλλο ή και ταχύτερο ρυθμό από τη Ferrari.


    Η δεύτερη θέση του Ράσελ στην εκκίνηση έδωσε στη Ferrari τη δυνατότητα να θυσιάσει την «Ιφιγένεια». Ο Λεκλέρκ έχασε στιγμιαία το πίσω μέρος στην έξοδο της 17 στον κρίσιμο γύρο του Q3 στις δοκιμές. Έχασε 2-3 δέκατα εκεί και την pole για 79 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

    Στην εκκίνηση η Ferrari επέλεξε να του βάλει μαλακή γόμα, ενώ οι δυο πρώτοι εκκινούσαν με μέση γόμα, ο Ράσελ από την «ακάθαρτη» πλευρά. Ο Λεκλέρκ εκμεταλλευόμενος την καλύτερη πρόσφυση της μαλακής γόμας, έστριψε δεύτερος, προσπερνώντας το Ράσελ. Μετά αντί να κάνει στην άκρη ο Σάινθ για να αξιοποιήσει πλήρως την ταχύτητα της μαλακής γόμας ο Λεκλέρκ, έγινε το αντίθετο.

    Η Ferrari είχε διαλέξει ως Νο1 οδηγό τον Ισπανό σ’ αυτό τον αγώνα. Υποχρέωσε λοιπόν το Λεκλέρκ να βραδύνει αναίτια ώστε ν’ ανοίξει διαφορά ο Σάινθ (3 sec ζητούσαν) και να μην κινδυνεύει από το ισχυρό στη Σιγκαπούρη undercut (προσπέρασμα μπαίνοντας νωρίτερα στα πιτ) ο Ισπανός.


    Όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 20στο γύρο λόγω της σύγκρουσης του Σάρτζαντ μπήκαν όσοι είχαν μέση ή μαλακή γόμα ν’ αλλάξουν λάστιχα. Ο Λεκλέρκ που μπήκε πίσω από το Σάινθ καθυστέρησε να βγει γιατί έμπαινε ο Χάμιλτον, οπότε έχασε την 2η θέση από το Ράσελ και την 3η από το Νόρις.

    Στον 43ο γύρο η εγκατάλειψη του Οκόν από κιβώτιο οδήγησε σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Στη Mercedes αφού είχαν κάβα ένα σετ φρέσκιας μέσης γόμας αποφάσισαν να ρισκάρουν: Αλλαγή για το Ράσελ που ήταν 2ος και για το Χάμιλτον που ήταν 5ος.

    Βγαίνοντας ο Ράσελ ήταν 16 sec πίσω από το Σάινθ που είχε φθαρμένη σκληρή γόμα και απέμεναν 14 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας.


    Ήταν ξεκάθαρο πως είχε κάνει λάθος! Θα έπρεπε να δώσει μάχη για να φτάσει εκεί που ήταν, στη 2η θέση προτού διεκδικήσει κάτι παραπάνω. Μια μάχη που έδωσε με συγκλονιστικό τρόπο, όλοι μας απολαύσαμε 4 κορυφαίους οδηγούς (Σάινθ, Νόρις, Ράσελ, Χάμιλτον) να μονομαχούν για τη νίκη στους τελευταίους γύρους.

    Μια μάχη που έχασε καθώς η ακραία πίεση τον οδήγησε σε λάθος, χτύπησε στον τοίχο. Μια μάχη που κέρδισε ο Χάμιλτον, χάρη στο ρίσκο, από 5ος βρέθηκε στο τελευταίο σκαλί του βάθρου. Αν τον είχε αφήσει ο Ράσελ να περάσει ίσως ήταν και 2ος.


    Την ίδια στιγμή με την ύστερη γνώση μπορεί να πει κανείς πως αν οι κόκκινοι είχαν αβαντάρει το Λεκλέρκ στην αρχή του αγώνα να εξαντλήσει την δυναμική της μαλακής γόμας, πιθανόν να είχαν κάνει το 1-2.

    Επιλογή όμως της Ferrari ήταν να σιγουρέψει τη νίκη και όχι τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών. Εξ’ ου και θυσίασαν το ένα μονοθέσιο για να παίξει άμυνα έναντι του άλλου.

    Εξ’ ου και προέτρεπαν το Σάινθ να πηγαίνει αργά και να μην φτιάχνει διαφορά – η οποία θα μπορούσε να εξανεμιστεί από το αυτοκίνητο ασφαλείας – αλλά να διαχειρίζεται τα ελαστικά του, προστατεύοντας τη δυναμική τους. Οι κόκκινοι κατάφεραν μ’ αυτό τον τρόπο να σπάσουν το φετινό σερί 14 νικών της Red Bull, σ’ έναν αγώνα που δεν θα ξεχαστεί εύκολα.


    Στη Red Bull τα έκαναν όλα λάθος, πράγμα πρωτόγνωρο γι’ αυτούς: Λάθος σετάρισμα στις δοκιμές, λάθος στρατηγική στον αγώνα καθώς εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα και λάθος αντίδραση στις ευκαιρίες που έθεσε η διπλή παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας κανονικού και εικονικού.

    Παραταύτα ο Φερστάπεν που εκκινούσε 11ος κατάφερε να τερματίσει 5ος και να πάρει τους 10 βαθμούς. Άλλους 4 πήρε ο Πέρεζ που τερμάτισε 8ος ενώ εκκινούσε 13ος. Ο Μεξικάνος βρέθηκε τελευταίος μετά την αλλαγή ελαστικών.

    Η συγκομιδή των 14 βαθμών με δυο μονοθέσια στη δεκάδα ήταν η χειρότερη για την Αυστριακή ομάδα από το Τούρκικο GP του 2020. Η Ferrari είχε να κερδίσει αγώνα από πέρυσι στην Αυστρία.

     

    Διαβάστε επίσης:

    Ίδρυμα Μποδοσάκη & CHANEL ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προώθηση της ισότητας των φύλων

    Jeep Avenger με θερμικό κινητήρα!

    Oppenheimer: Νέο ρεκόρ καθώς ξεπερνά τα 900 εκατομμύρια δολάρια στο box office



    ΣΧΟΛΙΑ