• Business

    Αισιοδοξία, αλλά και επιφυλακτικότητα για την ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Αισιοδοξία για μία ανάκαμψη μεγάλης διάρκειας στην αγορά του ξηρού φορτίου εκφράζουν αναλυτές και πλοιοκτήτες, βλέποντας τα θετικά σημάδια να πληθαίνουν από την αρχή του χρόνου, αν και δε λείπουν οι πιο επιφυλακτικοί αναλυτές που προειδοποιούν πως τα πράγματα ίσως να μην είναι τόσο ρόδινα όσο φαίνονται.

    Ήδη ο δείκτης Baltic Dry Index έχει σπάσει το φράγμα των 1.000 μονάδων, ενώ οι ανεβασμένες τιμές των ναύλων στην αγορά οδηγούν σε αύξηση των πωλήσεων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς οι εφοπλιστές βλέπουν ευκαιρίες για επικερδείς συναλλαγές στην αγορά αυτή.

    Σύμφωνα με report της Intermodal, από τις αρχές του 2017 καταγράφονται κατά μέσο όρο 36 συμφωνίες πώλησης μεταχειρισμένων πλοίων κάθε εβδομάδα, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούν σε πλοία ξηρού φορτίου. Ο αναλυτής της Intermodal Γ. Παναγόπουλος στέκεται μάλιστα στην κατηγορία των capesizes, παρατηρώντας ότι “έχει καταστεί εμφανές πως οι πιθανοί αγοραστές μπορούν να αποκτήσουν ένα capesize σε σχετικά καλά επίπεδα συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, όταν ο δείκτης Baltic Capesize βρισκόταν στα ίδια επίπεδα”.

    Ο ίδιος αναλυτής επισημαίνει πως στο κύριο φορτίο για πλοία κατηγορίας capesize, το σιδηρομετάλλευμα, καταγράφεται φέτος μία εντυπωσιακή αύξηση της τιμής του σε σχέση με το πολύ κακό 2016, η οποία κινείται πλέον σε διπλάσια επίπεδα από αυτά του Δεκεμβρίου του 2014, φτάνοντας τα 90 δολάρια ανά τόνο, κυρίως χάρη στην αυξημένη ζήτηση από την Κίνα.

    Η ανάκαμψη αυτή του σιδηρομεταλλεύματος έχει ανεβάσει με τη σειρά της τις τιμές ναύλωσης capesizes, που πλέον ξεπερνούν τα 12.000 δολάρια ημερησίως – όμως θα έχει διάρκεια αυτή η ανάκαμψη; Σύμφωνα με τον Γ. Παναγόπουλο, υπάρχουν ενδείξεις για αναστροφή της ανοδικής τάσης της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος, καθώς από τις 7 Μαρτίου αυτή κινείται πτωτικά και εκφράζονται ανησυχίες από ορισμένους αναλυτές ότι η τιμή μπορεί μέχρι το τέλος του έτους να επιστρέψει στα επίπεδα των 50 δολαρίων ανά τόνο. “Για να συνοψίσουμε, η αγορά του ξηρού παρακολουθεί μία θετική τάση στην αγορά, όμως οι αναλυτές είναι προετοιμασμένοι για τα χειρότερα”, υπογραμμίζει.

    Τι γίνεται όμως με τα νεότευκτα πλοία; Εδώ φαίνεται να υπάρχει μία στασιμότητα, με τις παραγγελίες για νέα πλοία να είναι περιορισμένες ακόμα και στην ακμάζουσα αγορά του ξηρού φορτίου, καθώς, όπως επισημαίνει η Intermodal, “κάποια ανασφάλεια και επιφυλακτικότητα παραμένει από πέρυσι, έστω και αν η αγορά έχει ανακάμψει”. Έτσι, οι τιμές των νεότευκτων πλοίων παραμένουν στα ίδια σχετικά χαμηλά επίπεδα.

    Αξίζει να προσέχουμε τη δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων ξηρού, ειδικά καθώς οι τιμές ναύλωσης συνεχίζουν να αυξάνονται, αφού οι πλοιοκτήτες που επιθυμούν ένα νεότευκτο πλοίο ξηρού φορτίου μπορούν ακόμα να αποκτήσουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση με τη βοήθεια των ναυπηγείων, επομένως μπορούμε να αναμένουμε μία περαιτέρω αύξηση”, τονίζει η Intermodal.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κίνηση-ματ από J. Fredriksen: Εξαγόρασε το στόλο ελληνικής ναυτιλιακής για 364 εκατ. δολ.!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αγγελική Φράγκου: Απίστευτες οι εκτιμήσεις των αναλυτών για τη Navios

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες



    ΣΧΟΛΙΑ