• Πολιτική

    Γεωργιάδης: Ο ΣΥΡΙΖΑ λαϊκίζει με το Turkaegean – Η αλήθεια για τη διαδικασία και την πρώτη νίκη της Ελλάδας

    • NewsRoom
    Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης

    Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης


    Απάντηση στον Αλέξη Χαρίτση έδωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης, σχετικά με την ολοσέλιδη διαφημιστική καταχώρηση που έκανε η Τουρκία στους New York Times, με το σήμα «Turkaegean».

    Σε μια μακροσκελή ανάρτηση στο Twitter στην οποία εξηγεί τις κινήσεις που έχει κάνει η κυβέρνηση προκειμένου να σταματήσει την χρήση του σήματος «Turkaegean» από την Τουρκία αλλά και τις δυνατότητες και τους περιορισμούς από το δίκαιο των Εμπορικών Σημάτων προχώρησε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

    Μάλιστα ο κ. Γεωργιάδης τονίζει ότι η Ελλάδα έχει ήδη μια πρώτη νίκη στη συγκεκριμένη αντιδικία με την Τουρκία ξεκαθαρίζοντας ότι «η διαδικασία είναι περίπλοκη και έχουμε δρόμο».

    Αναλυτικά, ο κ. Γεωργιάδης γράφει:

    «Χθες, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, @alexischaritsis  ανέβασε μία ανάρτηση στην οποία με κατηγορεί για μία διαφήμιση του Τουρκικού Οργανισμού Τουρισμού, με το “Tourkaegean” στους NYT.

    Επειδή, αν και δεν όφειλα, έχω αναλάβει αυτό το θέμα, καλό είναι να ξεκαθαρίσουμε πού βρισκόμαστε και ποια βήματα έπονται.

    Υπενθυμίζω ότι το ζήτημα προέκυψε όταν ο Τουρκικός Οργανισμός Τουρισμού κατοχύρωσε το Σήμα αυτό ως Εμπορικό Σήμα, τον Αύγουστο του 2021, στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας (ΕUIPO).

    Όταν το θέμα έγινε γνωστό, κινηθήκαμε νομικά, με μεγάλη προσοχή. Το θέμα νομικά δεν είναι καθόλου εύκολο, αλλά με γνωμοδοτήσεις καθηγητών και μία εμπεριστατωμένη αίτηση ακυρότητας, έχουμε βάσιμη αισιοδοξία.

    Η αίτηση Ακυρότητος μας κατατέθηκε στις 15/2/2023 και είχαμε μία μικρή πρώτη νίκη, καθώς κρίθηκε παραδεκτή, οπότε έχει αρχίσει πλέον η αντιδικία.

    25/04/2023 λήγει η προθεσμία που έχει η Τουρκική πλευρά για να καταθέσει τις παρατηρήσεις της (observations) επί του δικού μας υπομνήματος και των σχετικών που το συνοδεύουν. Διαδικαστικά, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν επέκταση της προθεσμίας αυτής. Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία είναι περίπλοκη και έχουμε δρόμο.

    Αναφορικά με τις ΗΠΑ, το αίτημά τους για κατοχύρωση αυτού του Σήματος προσέκρουσε αρχικά σε τυπικούς λόγους, όμως η Τουρκική πλευρά επανήλθε, με σκοπό την ουσιαστική κατοχύρωσή του.

    Στις 9 Αυγούστου 2022 υπεβλήθη η ανακοπή κατά του σήματος Turkaegean από τον ΕΟΤ και στις ΗΠΑ με δικές μας οδηγίες.

    Στις 7 Φεβρουαρίου απάντησε η Τουρκική πλευρά. Στις 12 Φεβρουαρίου είχαμε υποβολή αναθεωρημένης ανακοπής.

    Ενώ στις 7 Μαρτίου υπεβλήθη η Τουρκική απάντηση επί της ανακοπής μας.

    Το τουρκικό Σήμα ισχύει μέχρι να ακυρωθεί και στις ΗΠΑ, καθώς οι νομικές ενέργειες δεν έχουν αναστέλλουσα δύναμη.

    Οι ανωτέρω νομικές ενέργειες στοχεύουν στην ακύρωση της κατοχύρωσης του Τurkaegean ως Εμπορικού Σήματος για λογαριασμό της Τουρκίας και όχι γενικά κατά της χρήσης του ως όρου. Εφόσον κερδίσουμε στο τέλος τις υποθέσεις αυτές και πάλι η Τουρκία θα μπορεί να το χρησιμοποιεί και εμείς, εάν θέλουμε, θα πρέπει να κάνουμε νέα δικαστήρια για να τους εμποδίζουμε τότε, με όπλο τις αποφάσεις αυτές. Το να απαγορεύσουμε γενικώς το τί θα γράψουν σε μία διαφήμιση εκ των προτέρων, προφανώς δεν γίνεται και μήν λέμε στον κόσμο ψέματα.

    Αυτή είναι η δυνατότητα που δίνει το δίκαιο των Εμπορικών Σημάτων.

    Δηλαδή ο Τουρκικός Οργανισμός ακόμη και μετά τη θετική (όπως βάσιμα πιστεύουμε) έκβαση των δύο παραλλήλων νομικών διαδικασιών, θα μπορεί να χρησιμοποιεί το Turkaegean ή όποιον άλλο προκλητικό όρο, χωρίς να αποτελεί όμως αυτό κατοχυρωμένο Εμπορικό Σήμα τους, όποτε μετά θα μπορούμε να παρεμβαίνουμε. Κοινώς, μην υποσχόμαστε πράγματα που νομικά δεν στέκουν και μην ασκούμε κριτική, ρίχνοντας ασταμάτητο νερό στον μύλο του λαϊκισμού και σε αυτό το θέμα.

    Κανείς δεν χαίρεται με όλο αυτό. Σίγουρα όχι εγώ, αλλά οι Τούρκοι εάν θέλουν να μας προκαλούν, πάντα θα βρίσκουν έναν τρόπο να το κάνουν.

    Η όποια αντίδραση μας σε αυτού του τύπου τις προκλήσεις, σε κάθε περίπτωση, δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά άπτεται της Εξωτερικής μας Πολιτικής.

    Τέλος, όσον αφορά στην ΕΔΕ για την αβλεψία του περσινού Αυγούστου, απεδείχθη ότι καμμία υπηρεσία μας και κανένας υπάλληλός μας δεν είχε ευθύνη γι’ αυτό το ζήτημα.

    Υγ: είναι χαρακτηριστικό ότι την ανάρτηση του κ. Χαρίτση την υιοθέτησαν ασμένως @DimokratiaGr και η «Ελεύθερη Ώρα» με ειρωνίες ότι δεν έκανα τίποτε για αυτό το θέμα, ενώ η αλήθεια είναι ότι έχω προσωπικά εργαστεί πολύ για να το αντιμετωπίσω. Δεν χρειάζομαι μαθήματα Πατριωτισμού από κανέναν και δε νομίζω ότι αυτού του τύπου η Αντιπολίτευση προσθέτει κάτι στον Σύριζα».

    Δείτε την ανάρτηση: 

    Η ανάρτηση του Αλέξη Χαρίτση με αφορμή την διαφήμιση του Τουρκικού Οργανισμού Τουρισμού με το συγκεκριμένο logo στους New York Times.

    Διαβάστε επίσης:

    JP Morgan: Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και επενδυτική βαθμίδα έως το 2024

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Θετικό αφήγημα για καθαρές λύσεις με έμφαση στην οικονομία στο δρόμο προς την αυτοδυναμία



    ΣΧΟΛΙΑ