• City Stories

    Οι παραστάσεις που συνεχίζουν μετά το Πάσχα και αξίζουν

    • NewsRoom
    Αρίστος κριτική


    Επιλέγουμε δώδεκα παραγωγές που σημειώνουν καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία και θα εξακολουθήσουν να παίζονται στις αθηναϊκές σκηνές μέχρι τα τέλη Μαΐου.

    Μολονότι ο κύριος όγκος των θεατρικών παραστάσεων να ολοκλήρωσε τον κύκλο του την Κυριακή των Βαΐων, ωστόσο το χρονικό ορόσημο του Πάσχα στις αρχές του Απριλίου, δίνει τη δυνατότητα σε αρκετές από αυτές να πάρουν ανοιξιάτικη παράταση. Παραγωγές που γνώρισαν μεγάλη επιτυχία από την αρχή της χειμερινής περιόδου ή παραγωγές που ξεκίνησαν στο δεύτερο μισό της, μικρότερης ή μεγαλύτερης κλίμακας – μα με κοινό χαρακτηριστικό ότι ξεχώρισαν μέσα στον πληθωρικό χάρτη της πόλης – μας φτάνουν μέχρι το τέλος Μαΐου.

    Το παιχνίδι της σφαγής

    Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει στο θέατρο της δυστοπίας με την τραγικωμωδία του Ευγένιου Ιονέσκο που σαρκάζει πικρά την ανθρώπινη συμπεριφορά μπροστά στο τέλος. Μια πόλη βρίσκεται στη δίνη μιας ξαφνικής επιδημίας που εξολοθρεύει χωρίς διακρίσεις τους κατοίκους της και ο σκηνοθέτης καταγράφει τα επεισόδια του ολέθρου αντλώντας από το θέατρο της παραδοξότητας, το μπουρλέσκ και την επιθεώρηση. Οργανώνει έτσι ένα εμπνευσμένο πολυθέαμα (ο Σταύρος Γασπαράτος υπογράφει την πρωτότυπη μουσική) που υποστηρίζεται από ένα ασκημένο σύνολο 20 ηθοποιών.

    Πού: Εθνικό Θέατρο, Σκηνή Rex
    Μέχρι: 22 Απριλίου

    Φθινοπωρινή σονάτα

    Η εμβληματική ταινία του Ινγκμαρ Μπέργκμαν που έρχεται σε συνέχεια της πλούσιας σκανδιναβικής δραματουργίας του Ιψεν και του Στρίντμπεργκ μεταφέρεται στη σκηνή από τον Αρη Τρουπάκη, έμπειρο στις θεατροποιήσεις λογοτεχνικών και άλλων μη θεατρικών κειμένων. Το χρονικό της οδυνηρής επανασύνδεσης ανάμεσα σε μια μητέρα και μια κόρη – η πρώτη μια διεθνούς βεληνεκούς πιανίστα και η δεύτερη γυναίκα ενός πάστορα σε μια επαρχιακή πόλη – που προσπαθούν να αναγνωρίσουν τους εαυτούς τους μέσα από τη δυσλειτουργική σχέση τους μπαίνει στο επίκεντρο μιας κλασικότροπης μα προσεγμένης παράστασης. Δίνοντας έμφαση στους χαρακτήρες, η σκηνοθεσία επενδύει στις ψυχολογικές ερμηνείες αποσπώντας μια αξιομνημόνευτη εμφάνιση από τη Δέσποινα Κούρτη στο ρόλο της κόρης. Συμπρωταγωνιστούν η Μπέττυ Αρβανίτη και ο Δημήτρης Ημελλος.

    Πού: Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
    Μέχρι: 22 Απριλίου

    Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας

    Βραβευμένο από την Ένωση Κριτικών Θέατρου της Νέας Υόρκης, το νέο έργο (2013) του Ιρλανδού Κόνορ ΜακΦέρσον – που γνωρίσαμε φέτος από τον υπερεπιτυχημένο «Φάρο» του Θεάτρου Αθηνών – κάνει το ντεμπούτο και στην αθηναϊκή σκηνή από την, εξασκημένη στη μελέτη του ρεαλισμού, Ελένη Σκότη. Εδώ εστιάζει σ’ ένα, τυπικό για τον ΜακΦέρσον, τοπίο: Δουβλίνο, πρόσωπα του περιθωρίου, βία και αλκοόλ. Ήρωας του ένας ματαιωμένος και αποτυχημένος – με κοινωνικούς όρους – 50άρης που κερδίζει τον επιούσιο κάνοντας δουλειές του ποδαριού και αναγκάζεται να συγκατοικεί με το θείο του. Η ζωή του, όμως, αλλάζει όταν διασώζει μια νεαρή πόρνη από τον προαγωγό της… Τα πορτρέτα ηρώων μιας σκληρής καθημερινότητας φωτίζονται με ευαισθησία καθώς προσπαθούν να λυτρωθούν από αυτή όπως ερμηνεύονται από τους Δημήτρη Αλεξανδρή, Ερρίκο Λίτση, Κατερίνα Μαούτσου.

    Πού: Θέατρο Επί Κολωνώ
    Μέχρι: 22 Απριλίου

    Ο αδαής και ο παράφρων

    Η παράφορη οντολογική κωμωδία του Τόμας Μπέρνχαρντ, ένας αγωνιώδης ύμνος για την Τέχνη ενέπνευσε την ωραιότερη, μέχρι σήμερα, σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα. Σε ένα ασπρόμαυρο, δαιδαλώδες σύμπαν που σφύζει από θεατρικότητα κατοικεί ο παραλληρηματικός λόγος του Μπέρνχαρντ και οι πολυσύνθετες σκέψεις του για την τέχνη, την επιστήμη, τον θεσμό της οικογένειας και τους ανθρώπους που τις υπηρετούν. Ενα τετραμελής θίασος παραδίδεται ολοκληρωτικά στο κείμενο αν και αξίζει να προκριθεί – εκτός από το Χρήστο Μαλάκη και τον Γιάννη Καπελέρη – το ρεσιτάλ της Ανθής Ευστρατιάδου η οποία υποδύεται μια ντίβα της όπερας σε υπαρξιακή εξάντληση και του ίδιου του Περλέγκα στο ρόλο ενός λαίμαργου Δόκτορα.

    Πού: Θέατρο Πορεία
    Μέχρι: 15 Μαΐου

    Ο φεγγίτης

    Το έργο του πολυβραβευμένου Βρετανού συγγραφέα Ντέιβιντ Χέαρ συνδέει για πρώτη φορά θεατρικά το Δημήτρη Καταλειφό και τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη – ο πρώτος ως πρωταγωνιστής και ο δεύτερος από τη θέση του σκηνοθέτη. Γραμμένο το 1996 παρακολουθεί ένα τρίγωνο έρωτα, εξάρτησης και πάθους ανάμεσα σε δύο άνδρες και μια νεαρή γυναίκα, οι ζωές των οποίων τέμνονται από διαφορετικές γι’ αυτό και συγκρουόμενες κοινωνικές και πολιτικές καταβολές. Καλοστημένο δράμα δωματίου με την Λουκία Μιχαλοπούλου να δίνει ρεσιτάλ στο πλευρό του Δημήτρη Καταλειφού.

    Πού: Θέατρο Εμπορικόν
    Μέχρι: Μέσα Μαΐου

    Ανεμοδαρμένα ύψη

    Η πρώτη εμπειρία στο κλασικό κείμενο για την ομάδα του τολμηρού πειραματισμού «Χώρος» έρχεται μέσα από τη μεταφορά του αριστουργήματος της Εμιλυ Μπροντέ. Ο Σίμος Κακάλας αφηγείται την ιστορία της μανιασμένης εκδίκησης που γεννιέται μετά τον ματαιωμένο έρωτα της Κάθριν και του Χίθκλιφ μέσα από πολλαπλές αφηγηματικές τεχνικές: Κούκλες, θέατρο σκιών, μάσκες (μια φόρμα την οποία η ομάδα έχει μελετήσει σε βάθος για χρόνια) συνηγορούν με την ατμοσφαιρικότητα και το σκοτάδι του γοτθικού μυθιστορήματος και κορυφώνονται σ’ ένα βαθιά συγκινητικό ανέβασμα. Η Δήμητρα Κούζα στο ρόλο της Κάθριν και ο Μιχάλης Βαλάσογλου ως Χίθκλιφ σ’ αυτό το πρώτο μέρος θεατροποίησης του βιβλίου.

    Πού: Θέατρο Χώρος
    Μέχρι: 29 Απριλίου

    Δούλες

    Τιμώντας την 50η επέτειο από το πρώτο ανέβασμα του στο Υπόγειο του Καρόλου Κουν, η Μαριάννα Κάλμπαρη επιστρέφει στο κλασικό του Ζαν Ζενέ και στην ιστορία δύο καταπιεσμένων αδελφών, στο μεγαλοαστικό σπίτι όπου εργάζονται ως υπηρέτριες. Στην προσπάθεια τους να διασκεδάζουν τη μίζερη ζωή τους οργανώνουν καθημερινά το παιχνίδι της υπηρέτριας και της Κυρίας μέχρι που αυτό εκτρέπεται και σχεδιάζουν τη δολοφονία της. Λιτή μα και έμπλεη εύστοχων εικαστικών ιδεών η σκηνοθεσία της Κάλμπαρη προκρίνει την αλληγορία στην αφήγηση του Ζενέ, αναρωτιέται ξεκάθαρα για το δίπολο ελευθερίας και εξουσίας και αποσπά πυρετικές ερμηνείες από την Κωνσταντίνα Τάκαλου και την Κάτια Γέρου. Απολαυστικότατη και η ίδια στο ρόλο της Κυρίας.

    Πού: Θέατρο Τέχνης, Υπόγειο
    Μέχρι: Τέλη Μαΐου

    Διαβάστε τη συνέχεια και μάθετε για περισσότερες παραστάσεις στο www.monopoli.gr

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δύο συναυλίες με ελεύθερη είσοδο για τη Μεγάλη Βδομάδα στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Ορχήστρα Academica Αθηνών ταξιδεύει στην Αττική για 4 δωρεάν συναυλίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Γεωμετρίες» μιας πράσινης Αθήνας: Από τη Στέγη στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο



    ΣΧΟΛΙΑ