• Business

    Μαργαρώνης: Οι εφοπλιστές καθορίζουν το αν θα υπάρξει κύμα παραγγελιών, όχι τα ναυπηγεία

    Συμεών Παληός Diana

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Santa Barbara” της Diana Shipping είναι χωρητικότητας 179.426-dwt και κατασκευής του έτους 2015


    Το αν θα υπάρξει ένα νέο “κύμα” παραγγελιών νεότευκτων πλοίων ξηρού φορτίου δεν θα καθοριστεί από τις προσφορές των ναυπηγείων, αλλά από το κλίμα που επικρατεί μεταξύ των εφοπλιστών, τόνισε ο πρόεδρος της ναυτιλιακής Diana Shipping (συμφερόντων του Συμεών Παληού), Τάσος Μαργαρώνης, στη διάρκεια του conference call με τους αναλυτές για το τρίτο τρίμηνο του 2017.

    Όπως εξήγησε ο κ. Μαργαρώνης, η αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων ξηρού φορτίου που καταγράφεται πιθανόν να αποδίδεται σε αισιοδοξία για τις μελλοντικές τιμές, και όχι στην επιθετική πολιτική των ναυπηγείων για να προσελκύσουν πελατεία.

    Τα ναυπηγεία ήταν πιο επιθετικά περίπου πριν από 12-18 μήνες. Τώρα, με τις τιμές να έχουν ανέβει, τα περισσότερα ναυπηγεία δεν είναι έτοιμα να κατασκευάσουν πλοία κάτω του κόστους”, επεσήμανε ο πρόεδρος της Diana Shipping, εκτιμώντας πως οι τιμές για κατασκευές νεότευκτων ενδέχεται να κινηθούν ελαφρώς ανοδικά.

    Και πρόσθεσε: “Ο καθοριστικός παράγοντας για το τι θα δούμε στα επόμενα τρίμηνα θα είναι το τι πιστεύουν οι εφοπλιστές για τα μελλοντικά έσοδα από τα πλοία που παραγγέλνουν. Κάποιοι αναμφίβολα θα αποφασίσουν να παραγγείλουν περισσότερα από ένα-δυο πλοία για να έχουν τη δυνατότητα μεταξύ της παραγγελίας και της παραλαβής τους να “κλειδώσουν” ένα κέρδος από οποιαδήποτε άνοδο στις τιμές”.

    Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική ναυτιλιακή κατέγραψε στο γ’ τρίμηνο 2017 καθαρές απώλειες που ανέρχονται στα 24,5 εκατομμύρια δολάρια, ενώ για την ίδια περίοδο το 2016 οι ζημίες της άγγιξαν τα 78,3 εκατομμύρια δολάρια.

    Στα νούμερα για το τρίτο τρίμηνο του 2017 περιλαμβάνεται και μία ζημιά απομείωσης ύψους 8,3 εκατομμυρίων δολαρίων και αφορά το bulkerMelite (χωρητικότητας 76.000-dwt και κατασκευής 2004) το οποίο πουλήθηκε για scrap τον Οκτώβρη έπειτα από την ανεπανόρθωτη ζημιά που είχε υποστεί ύστερα από την προσάραξη του σε ξέρα στην Ινδονησία τον Ιούλιο.

    Το ισοδύναμο των ημερήσιων χρονοναυλώσεων ήταν στα 8.947 δολάρια και τα λειτουργικά κόστη στα 4.837 δολάρια. Την ίδια περίοδο το 2016, το ισοδύναμο των ημερήσιων χρονοναυλώσεων ήταν στα 5.914 δολάρια και τα λειτουργικά κόστη στα 5.014 δολάρια.

    Όσον αφορά τα κέρδη από της χρονοναυλώσεις, αυτά ανήλθαν στα 43,9 εκατομμύρια δολάρια, ποσό σαφώς υψηλότερο από τα 27,1 εκατομμύρια δολάρια του 2016. Μεγάλο ρόλο στη συγκεκριμένη διαφορά έπαιξε το γεγονός πως ο στόλος της εταιρείας που διαχειρίζεται ο κ. Παληός αυξήθηκε από τα 46 πλοία (για το 2016) στα 51.

    Τα κόστη του ταξιδιού ήταν στα 2.47 εκατομμύρια δολάρια ενώ το 2016 ήταν στα 2.12 εκατομμύρια δολάρια. Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων είχαν μία αύξηση της τάξεως του 1.5 εκατομμυρίου δολαρίου συγκριτικά με το 2016, φτάνοντας στα 22.69 εκατ. δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Cosco Shipping Energy: Επτά νεότευκτα αξίας 470 εκατ. δολαρίων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Γ. Οικονόμου – Α. Πολέμης: «Τιτανομαχία» αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Πούτιν: Θέλει να «εθνικοποιήσει» τη γραμμή της Αρκτικής



    ΣΧΟΛΙΑ