• Winners & Losers

    Winners and Losers

    Κάθε μήνα η δημοσιογραφική ομάδα του mononews.gr θα κρίνει και θα δημοσιεύει ποιοι είναι αυτοί που ξεχώρισαν στις προηγούμενες 30 ημέρες. Που ξεχώρισαν είτε θετικά είτε αρνητικά.

    18 Ιανουαρίου 2020


    To mononews.gr παρουσιάζει κάθε μήνα το προφίλ των κερδισμένων και των χαμένων του μήνα που πέρασε: από την πολιτική, την επιχειρηματική και τη δημοσιογραφική σκηνή.

    Έτσι για τον μήνα Δεκέμβριο η ομάδα του mononews.gr θεωρεί ότι κερδισμένοι και χαμένοι του μήνα είναι οι εξής:

    Κερδισμένοι:

    Βασιλική Λαζαράκου

    Φωκίων Καραβίας

    Δρ Γιάννης Κούστας

    Δημήτρης Βιντζηλαίος

    Γιάννης Αγγελικούσης

    Χαμένοι

    Γιάννης Πλακιωτάκης

     

    Βασιλική Λαζαράκου

    Πρόεδρος Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς

    Η Βασιλική Λαζαράκου έκανε αυτό που δεν τόλμησε κανένας από τους επικεφαλής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς τα προηγούμενα χρόνια: Να καθαιρέσει από το διοικητικό συμβούλιο της Folli Follie έναν εκ των εμπλεκομένων στο σκάνδαλο, τον Τζώρτζη Κουτσολιούτσο. Με μία απόφαση σταθμό τον Δεκέμβριο, στην εκπνοή της χρονιάς, και έπειτα από γραφειοκρατικές διαδικασίες και κωλυσιεργίες 19 μηνών, αποκαταστάθηκε η ισορροπία στην αγορά.

    Η προηγούμενη κυβέρνηση υποτίμησε τα μέγιστα τον απόηχο του σκανδάλου της Folli Follie και το πόσο μεγάλη ζημιά έκανε στην αγορά. Δέκα με 15 θεσμικοί μπαινόβγαιναν στο Χρηματιστήριο, οι συναλλαγές ήταν αστείες σε καθημερινή βάση μόλις μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, και ο διασυρμός της Ελλάδας στα μόνιτορ των ξένων επενδυτών μεγάλος, ίσως και μεγαλύτερος από το αλήστου μνήμης εξάμηνο του Γιάνη στη θέση του υπουργού Οικονομικών.

    Η κυρία Λαζαράκου, αφού τελείωσε με τον εμβληματικό εξακοντισμό του Τζώρτζη Κουτσολιούτσου από την εταιρεία του πονηρού «μπαμπά» του, εισηγείται το πρώτο ουσιαστικό νομοσχέδιο για την λειτουργία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, το οποίο έρχεται στην Βουλή μέσα στο επόμενο δεκαήμερο. Νομοσχέδιο το οποίο κατ’ αρχήν ξεκινάει από τα του οίκου της οδού Κολοκοτρώνη, που θα αποκτήσει επιτέλους εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας. Με άμεση παρέμβαση εντός 10ημέρου από τη στιγμή που θα προκύψει το πρόβλημα. Οι κανόνες του παιχνιδιού γίνονται πια ξεκάθαροι…

    —Στ.Κ.Χ.

    Φωκίων Καραβίας

    CEO Eurobank

    Μια από τις μεγαλύτερες συναλλαγές διαχείρισης καθυστερούμενων οφειλών στην Ελλάδα, ολοκληρώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, με την  doValue να αναλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο Cairo της Eurobank, ύψους 7,4 δις ευρώ, και να αποκτά ταυτόχρονα και  το 80% της FPS, της μονάδας διαχείρισης καθυστερούμενων οφειλών της τράπεζας.

    «Η  Eurobank γίνεται η πρώτη ελληνική τράπεζα που αντιμετωπίζει ριζικά το μείζον ζήτημα της διαχείρισης του αποθέματος μη εξυπηρετούμενων δανείων» δήλωσε χαρακτηριστικά μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο CEO της τράπεζας κ. Φωκίων Καραβίας, συμπληρώνοντας: Πλέον  εστιάζουμε στη χρηματοδότηση της ανάπτυξης της οικονομίας τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλη τη γεωγραφική μας περιοχή, καθώς και  στη διασφάλιση για τους μετόχους μας,  μιας απόδοσης κεφαλαίων κοντά στο 10%.

    Συνολικά στη  dovalue  περνάνε  απαιτήσεις ύψους 26 δις ευρώ περίπου, για τις οποίες θα παρέχει και υπηρεσίες διαχείρισης ακινήτων.

    Να σημειωθεί ότι η  doValue, μετά και την προσθήκη της  FPS στις υφιστάμενες επιχειρηματικές της δραστηριότητες στην Ιταλία και την Ισπανία,  καθιερώνεται ως η κορυφαία εταιρία διαχείρισης δανείων και ιδιόκτητων ακινήτων στη Νότια Ευρώπη.

    Της νέας  FPS ηγούνται  ο κ. Θόδωρος Καλαντώνης, ως εκτελεστικός πρόεδρος με CEO τον  κ. Τάσο Πανούση.

    —E.K.

    Δρ Γιάννης Κούστας

    Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Danaos Corporation

    Απόδοση 37,5% μέσα στον Δεκέμβριο πέτυχε η τιμή της μετοχής της Danaos Corporation, με αποτέλεσμα ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας , Δρ. Γιάννης Κούστας, να είναι από τους κερδισμένους του μήνα. Η τιμή της Danaos έκλεισε στο τέλος του 2019 στα 9,05 δολ.,  ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου διαπραγματευόταν στα 6,60 δολ.

    Νωρίτερα, στις 26 Νοεμβρίου, η Danaos ολοκλήρωσε τη διαδικασία προσφοράς στο επενδυτικό κοινό 9,418 εκατ. νέων μετοχών  με τιμή διάθεσης 6 δολ. ανά μετοχή, αντλώντας κεφάλαια ύψους 56,5 εκατ. δολ.

    Όπως προανήγγειλε το ενημερωτικό δελτίο, η Danaos Investment Limited εταιρεία συμφερόντων του κ. Κούστα, αγόρασε μετοχές αξίας 17 εκατ. δολ. Επίσης ενδιαφέρον για την απόκτηση μετοχών εξέφρασε και η Hamburg Commercial Bank AG (formerly HSH Nordbank AG), η οποία κατείχε το 20,4% της Danaos, ενώ  μετοχές αξίας  5 εκατ. δολ. απέκτησε  και ο Γιώργος Οικονόμου ο οποίος έλεγχε ήδη 1.544.401 μετοχές της Danaos (10,04% της εταιρείας).

    Τα καθαρά έσοδα της προσφοράς θα διατεθούν για κεφαλαιουχικές δαπάνες, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών απόκτησης πλοίων και για άλλους γενικούς εταιρικούς σκοπούς. Η Danaos Corporation με έναν στόλο από 60 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 360.147 TEU, ευνοήθηκε επίσης τους τελευταίους μήνες του προηγούμενου χρόνου  από την σημαντική ενίσχυση των ναύλων στο κλάδο των containerships.

    —Λ.Κ.

    Δημήτρης Βιντζηλαίος

    Impala Invest

    Πολύ σύντομα -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις- θα αποτελεί έναν από τους ισχυρούς πόλους της εγχώριας αγοράς τροφίμων. Έχει αποκτήσει ήδη την Λακωνική Τροφίμων από τον πατριάρχη της ελληνικής αλλαντοβιομηχανίας, Παναγιώτη Νίκα, και την «Σερραϊκή – Θρακική Αλλαντοβιομηχανία Α.Ε.», και ετοιμάζεται να αναλάβει και τυπικά τον έλεγχο της Creta Farms. Η πρόταση που κατέθεσε ο Δημήτρης Βιντζηλαίος για τη διάσωση της πολύπαθης κρητικής εταιρείας επικράτησε του fund που ελέγχει την Δωδώνη στο σχετικό διαγωνισμό και έκανε τις πιστώτριες τράπεζες να ανάψουν το «πράσινο φως».

    Βέβαια, αυτό είναι μόνο η αρχή σε μια μακρά και ανηφορική διαδρομή. Η πλήρης επαναφορά της Creta Farms ενέχει υψηλό βαθμό δυσκολίας καθώς η εταιρεία έχει χάσει σημαντικό έδαφος στο διάστημα που ήταν εκτός αγοράς κυρίως από τις «Υφαντής» και «Νίκας». Κάτι που γνωρίζει καλά ο 52χρονος επιχειρηματίας, με μακρά και σημαντική παρουσία στον χώρο των τροφίμων της Βαλκανικής μέσω της Impala Invest. Και για αυτό σύμφωνα με πληροφορίες έχει θέσει ως στόχο την ανάκτηση των μεριδίων και των πωλήσεων σε διάστημα δυο χρόνων από τη στιγμή που θα αναλάβει τα ηνία της εταιρείας.

    Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρεί να πραγματοποιήσει μια εμβληματική εξαγορά στην Ελλάδα. Είχε προσπαθήσει το 2014, σε συνεργασία με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο να αποκτήσει την «Νίκας». Μια συνεργασία που για πολλούς και διάφορους λόγους δεν ευδοκίμησε… Αυτή τη φορά, ωστόσο εμφανίζεται αποφασισμένος να κερδίσει το στοίχημα και να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις.

    —Γ. Μ.

    Γιάννης Αγγελικούσης

    Εφοπλιστής

    Με μία ακόμη κίνηση ισχυροποίησης του στόλου του έκλεισε το 2019 για τον εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, ο οποίος παραμένει στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας.

    Λίγο πριν εκπνεύσει η προηγούμενη χρονιά, προχώρησε σε τρεις νέες παραγγελίες πλοίων συνολικής αξίας 380 εκατ. δολαρίων και ενίσχυσε τη συνεργασία του με τον ιαπωνικό κολοσσό LNG, JERA, μέσω συμφωνίας πολυετούς ναύλωσης.

    Συγκεκριμένα, στις αρχές Δεκεμβρίου, οι ναυτιλιακές Maran Gas Maritime και Maran Tankers, που ανήκουν στον όμιλο Αγγελικούση, υπέγραψαν συμφωνίες με το ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174,000 cbm με ημερομηνίας παράδοσης το πρώτο τρίμηνο του 2022 και δύο τάνκερ VLCC χωρητικότητας 318,000 dwt, τα οποία θα παραδοθούν στην εταιρεία το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

    Σημειώνεται ότι ο κορυφαίος πλοιοκτήτης αναδείχθηκε σε πρωταγωνιστή των νέων παραγγελιών για το 2019, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, πέρυσι έκλεισε συμφωνίες συνολικής αξίας 1,31 δισ. δολαρίων προκειμένου να επεκτείνει το στόλο της Maran Gas με επτά νέα πλοία μεταφοράς LNG.

    Παράλληλα, τον περασμένο μήνα, η Maran Gas έκλεισε συμφωνία 12ετούς διάρκειας με την JERA για τη ναύλωση του χωρητικότητας 174,000-cbm, πλοίου μεταφοράς LNG του στόλου της, το οποίο θα κατασκευαστεί κατά το νέο έτος στο ναυπηγείο DSME.

    —Λ.Μ.

    Γιάννης Πλακιωτάκης

    Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

    Φουρτούνες αντιμετωπίζει τελευταία στο Υπουργείο Ναυτιλίας ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης και δεν αναφερόμαστε στα τραγικά περιστατικά ομηρείας Ελλήνων ναυτικών στις μακρινές θάλασσες  για τα οποία βέβαια ουδεμία ευθύνη φέρει το Υπουργείο Ναυτιλίας.

    Αναφερόμαστε στα  όσα συμβαίνουν η μάλλον δεν  συμβαίνουν σε πιο κοντινές θάλασσες εδώ στο Αιγαίο Πέλαγος το οποίο αναμένει νέα πλοία να σκίζουν τα νερά του, όμως προς το παρόν  αυτά μένουν εκτός δρομολογίων γιατί το Υπουργείο καθυστερεί στην λήψη των αναγκαίων αποφάσεων, με αποτέλεσμα  οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μην μπορούν να ανοίξουν πλάνα εισιτηρίων.

    Ενώ το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έχει γνωμοδοτήσει θετικά για τα νέα αυτά δρομολόγια η απόφαση δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη, για άγνωστους λόγους. Με τις καθυστερήσεις αυτές όμως χάνεται μέρος του πολύ θετικού πολιτικού κεφαλαίου που είχε καταφέρει να χρίσει τα προηγούμενα χρόνια στον ακτοπλοϊκό κλάδο ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός κ. Γιάννης Πλακιωτάκης.

    Πάντως, οι ακτοπλόοι ελπίζουν ότι σύντομα όλα θα βρουν τη σωστή τους ρότα και πάλι στην Ακτή Βασιλειάδη…

    The Usual Suspects

    The people below could make any list of influencers, anytime, which is why we've given them their own.