• What's happening

    Fraport: Απογοητευτική χρονιά το 2017 εξ΄αιτίας και της Ελλάδας!

    Γιώργος Βήλος

    Γιώργος Βήλος. Γενικός διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece


    Σε διαπραγματευτικό μαραθώνιο βρίσκεται η Fraport Greece με την ελληνική Κυβέρνηση προκειμένου, μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου 2017 να έχει αναλάβει και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία προβλέπει η σχετική συμφωνία με την κυβέρνηση, χωρίς ωστόσο να αποκομίζει ούτε ένα ευρώ κέρδος. Όσον αφορά στο φιλόδοξο σχέδιο προσλήψεων που ανακοίνωσε πριν από λίγους μήνες, η ανταπόκριση ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

    Η παραχώρηση των αεροδρομίων συνεχίζει να διχάζει βέβαια τους πολίτες στην Ελλάδα, όπως τονίζεται σε σχετικό δημοσίευμα της Deutche Welle, κυρίως τα συνδικάτα βλέπουν με ιδιαίτερα κριτική διάθεση το ζήτημα, εκφράζοντας φόβους για μελλοντικές περικοπές και απολύσεις. Στον αντίποδα όμως η Fraport ανακοίνωσε το πρώτο κύμα 550 προσλήψεων, στο οποίο, σύμφωνα με ελληνικά μέσα, ανταποκρίθηκαν χιλιάδες ενδιαφερόμενοι.

    Η Fraport φέρεται να έχει ήδη σχέδια για τα αναγκαία έργα υποδομής τα οποία δεν θα της επιτρέψουν, τουλάχιστον κατά την πρώτη χρονιά, να σημειώσει κέρδη στην Ελλάδα. Σε μακροπρόθεσμη βάση βέβαια θεωρείται μια αρκετά προσοδοφόρα επένδυση.

    Γιώργος Βήλος
    Γιώργος Βήλος. Γενικός διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece

    Εν τω μεταξύ, το 2017 δεν αναμένεται να είναι για την Fraport το ίδιο κερδοφόρο όπως η τρέχουσα χρονιά. Τα ανοιχτά μέτωπα της εισηγμένης στον Dax εταιρίας σε εσωτερικό και εξωτερικό, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, είναι πολλά, γράφει η Deutsche Welle.

    Η διαχειρίστρια εταιρία του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης αναμένει για την τρέχουσα χρονιά κέρδη ρεκόρ ύψους 440 εκατομμυρίων ευρώ, όπως ανακοίνωσε χθες ο επικεφαλής της Fraport κ.Στέφαν Σούλτε. Όμως, πρόκειται κυρίως, για έκτακτα κέρδη τα οποία θα εκλείψουν την επόμενη χρονιά. Αυτό που έχει περισσότερο ανάγκη η Fraport, είναι ένα πραγματικό success story ανάπτυξης.

    Από τα εννέα αεροδρόμια που εκμεταλλεύεται η Fraport στο εξωτερικό (Λιουμπλιάνα, Αττάλεια, Λίμα, Μπουργκάς, Βάρνα, Νέο Δελχί, Αγία Πετρούπολη, Ξι Αν και Αθήνα), τα πέντε κατέγραψαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του χρόνου μειωμένο αριθμό επιβατών. Στην Αττάλεια της Τουρκίας και την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας αυτό οφείλεται πρωτίστως στις πολιτικές εξελίξεις στις εν λόγω χώρες. Έχοντας πουλήσει ένα μερίδιο 10% στο Κατάρ, η Fraport παραμένει με 25% μια εκ των βασικών μετόχων και διαχειριστών στην Αγία Πετρούπολη και συνεπώς άμεσα εξαρτημένη εκεί από τις πολιτικές του προέδρου Βλ. Πούτιν. Στη δε Τουρκία το καθεστώς Ερντογάν και η τρομοκρατία κρατούν τους τουρίστες μακριά από τα τουριστικά θέρετρα του Αιγαίου. Μοναδική αχτίδα φωτός η επαναπροσέγγιση Άγκυρας-Μόσχας που οδηγεί σε σταδιακή επιστροφή των ρώσων τουριστών.

    Bilder zu Airtropolis, Buchprojekt von Werner Bartsch, Hamburg
    Το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης

    Μειωμένη επιβατική κίνηση -και δη για πρώτη φορά από το 2009- καταγράφει την τρέχουσα χρονιά και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Γερμανίας, η Φρανκφούρτη. Η αρνητική αυτή εξέλιξη οφείλεται και εδώ στη γεωπολιτική κατάσταση και τον φόβο τρομοκρατικού χτυπήματος, που κρατά μακριά τους Ασιάτες τουρίστες. Ευθύνες αποδίδονται όμως και στο νυν επιχειρηματικό μοντέλο της Lufthansa στη Φρανκφούρτη.

    Ο επικεφαλής της Fraport Στ. Σούλτε στρέφεται τώρα περισσότερο και στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας, οικοδομώντας πλέον ένα δίκτυο low cost αεροπορικών εταιριών και στη Φρανκφούρτη. Μέχρι σήμερα οι χαμηλού κόστους εταιρίες αποφεύγουν το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας λόγω των υψηλών τελών αλλά και του -σχετικά με άλλα αεροδρόμια- μεγάλου χρόνου διεκπεραίωσης πτήσεων. Στη βελτιστοποίηση των σχετικών διαδικασιών αναμένεται να συμβάλει τώρα ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές, η Ryanair. Το ότι η Fraport προσπαθεί να προσελκύσει τους Ιρλανδούς με μια γενναιόδωρη ειδική έκπτωση, έχει εξοργίσει τις υπόλοιπες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη Φρανκφούρτη.

    Το πρόβλημα στη Φρανκφούρτη όμως δεν περιορίζεται μόνον στο ότι έρχονται λιγότεροι επιβάτες, αλλά ότι αυτοί ξοδεύουν και λιγότερα. Στη βάση της, η Fraport εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους τζίρους των λιανέμπορων. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2016 κατέληξαν όμως στα ταμεία της μόλις 3,38 ευρώ ανά επιβάτη, από 3,49 ευρώ πέρσι. Λόγω της υποτίμησης των εγχώριων νομισμάτων τους, τόσο οι Κινέζοι όσο και οι Ρώσοι είναι αρκετά φειδωλοί στις αγορές τους.

    Alexander Zinell. CEO Fraport Greece
    Alexander Zinell. CEO Fraport Greece

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Βασίλης Κατσικιώτης: «Κάποιοι ηθελημένα θέλουν να με αφήσουν απέξω από το ΤΧΣ»

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μυστήριο! Τι γύρευε ο Δημήτρης Κοντομηνάς στο Μέγαρο Μαξίμου;

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Alpha Bank: Πόσο αξιόπιστη ήταν η ελληνική οικονομία το 2016

     



    ΣΧΟΛΙΑ