• Top Stories

    Κλωτσιά στην αξιοκρατία τα σχέδια του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου

    • Λώρη Κέζα
    Λώρη Κέζα

    Λώρη Κέζα. Δημοσιογράφος


    Στο υπό κατάρρευση κράτος υπάρχει μια διαδικασία αδιάβλητη όπου όλοι τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης. Κι επειδή είναι αδιάβλητη, επειδή είναι ένας αταξικός διαγωνισμός όπου όλοι έχουν την ίδια μεταχείριση, ο ΣΥΡΙΖΑ ρίχνει μια κλωτσιά και την γκρεμίζει και αυτή. Καταργούνται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις σε 3 χρόνια από τώρα. Οι μαθητές θα γράφονται στα πανεπιστήμια με βάση το βαθμό του απολυτηρίου.

    Θα περιγράψουμε δυο συνθήκες, για να αναρωτηθούμε πώς θα γίνει η βαθμολόγηση.

    Σε ιδιωτικό σχολείο, όπου οι καθηγητές δεν είναι αυστηροί αλλά είναι δίκαιοι, και βάζουν στο μαθητή το βαθμό που αξίζει, πώς θα αντιδράσει ο γονιός, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και πελάτης; Δηλαδή ο κρίσιμος βαθμός μεταξύ 18, 19 και 20 που κρίνει την εισαγωγή ή όχι στην Ιατρική, στο Πολυτεχνείο, στη Νομική, πώς θα καταχωρηθεί στον έλεγχο προόδου χωρίς προστριβές ανάμεσα ανάμεσα στο σχολάρχη, τον πελάτη και τον εκπαιδευτικό; Κι αν σε ένα σχολείο αποφασίσουν να βάζουν τους βαθμούς που πρέπει και δουν μαζική φυγή για το άλλο σχολείο, που δίνει τα εικοσάρια με το κιλό, ποια θα είναι η επόμενη μέρα; Λιγότεροι μαθητές, ίσον λιγότεροι διδάσκοντες, δηλαδή απολύσεις. Αν αυτό δεν εκφραστεί με ειλικρίνεια, δημόσια και άφοβα, θα παραμένει στο πίσω μέρος του μυαλού όλων.

    Άλλη περίπτωση…

    Σε μικρή κοινωνία, όπου οι καθηγητές συναναστρέφονται τους γονείς καθημερινά. Στις κωμοπόλεις οι εκπαιδευτικοί διασταυρώνονται με τους γονείς των μαθητών σε κάθε βήμα. Πώς θα εξηγήσουν λοιπόν την άποψη «το παιδί σου είναι βούρλο, έρχεται πάντα αδιάβαστο, μου χαλάει το μάθημα και δεν ξέρει ούτε το όνομά του να γράψει»; Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να γίνει αρωγός στα σχέδια του καθενός, θα πρέπει να βάλει καλό βαθμό για να μην χρεωθεί το αδιέξοδο των νέων της περιοχής του. Ο μαθηματικός θα βάλει καλό βαθμό σε εκείνον που δεν ξέρει την προπαίδεια και θα το κάνει εν μέρει από ψυχοπονιά κι εν μέρει επειδή το παιδί που θα απορριφθεί στις ανώτατες σπουδές, θα τον καταριέται μέχρι τα βαθιά του γεράματα. Ο κακός μαθητής με τον κακό βαθμό θα περάσει τη ζωή του νομίζοντας ότι έχασε μια ευκαιρία εξαιτίας του αδέκαστου, ανάλγητου, μοχθηρού εκπαιδευτικού. Θα διασταυρώνονται στη μικρή τους πόλη και οι συναντήσεις θα είναι δυσάρεστες για όλους. Βροχή τα εικοσάρια λοιπόν.

    Υπάρχει τρόπος να είναι αδιάβλητη και ακριβοδίκαιη η βαθμολογία μέσα στο σχολείο, εκεί που υπάρχουν συμπάθειες και αντιπάθειες; Όχι. Η μόνη δίκαιη διαδικασία είναι οι εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο κι αυτό επειδή ζούμε σε μια κοινωνία όπου όλοι θεωρούν ότι μπορούν και πρέπει να γίνουν επιστήμονες. Η αυτογνωσία βαθμολογείται με μηδέν.

    Ο υπουργός Παιδείας έχει δίκιο όταν επικρίνει το υπάρχον σύστημα, λέγοντας ότι καθιστά στείρο το μάθημα. Τα παιδιά αποστηθίζουν, κάνουν φροντιστήρια για να μάθουν τον τυφλοσούρτη, χάνουν την κριτική σκέψη τους. Αυτά θα έπρεπε να αποκατασταθούν, μέσα στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Να μην παίρνει άριστα εκείνος που γράφει το μάθημα της Ιστορίας λέξη λέξη από το εγχειρίδιο. Να γίνουν τέτοιες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις ώστε να απαιτείται κάτι παραπάνω από την παπαγαλία. Βεβαίως αυτό είναι δύσκολο σχέδιο ενώ η κλωτσιά τα γκρεμίζει όλα με μια κίνηση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Όλο το παρασκήνιο πίσω από το αντάρτικο των Golden Boys του ΑΔΜΗΕ εναντίον του Σταθακη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ασφαλιστικό «δώρο» Πετρόπουλου στις δικηγορικές εταιρίες – Όλο το παρασκήνιο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Φεύγει για Βρυξέλλες ο Τσακαλώτος: Το κρίσιμο ραντεβού για την αξιολόγηση



    ΣΧΟΛΙΑ