• Top Stories

    Μπουρλότο στις συγκοινωνίες: Μνημόνιο και Υπερταμείο διχάζουν τους συνδικαλιστές – Αγανακτισμένοι πολίτες

    • NewsRoom
    mpourloto


    Σε απεργιακές κινητοποιήσεις θα προβούν από σήμερα Τρίτη 15 Νοεμβρίου τα σωματεία του μετρό και τραμ, έχοντας ως κύριο αίτημα αφενός την διατήρηση των θέσεων εργασίας και αφετέρου τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

    Οι εργαζόμενοι του μετρό και τραμ, παρέμειναν σταθεροί στην απόφαση τους να πραγματοποιήσουν στάση εργασίας, διαχωρίζοντας έτσι την θέση τους από τους συνδικαλιστές των άλλων κλάδων (Ηλεκτροδηγών μετρό και τραμ, εργαζομένων ΗΣΑΠ, Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας Μετρό) που αποφάσισαν να αναστείλουν τις προγραμματισμένες στάσεις εργασίας.

    Τι προβλέπει το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ:

    Σε πρώτη φάση, προβλέπεται η λειτουργική συγχώνευση των τμημάτων προμηθειών και του ανθρώπινου δυναμικού (HR) της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, (η σχετική διαδικασία με βάση το μνημόνιο έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί τον περασμένο Ιούνιο), με στόχο οι δύο συγκοινωνιακές εταιρείες να περιοριστούν στο μεταφορικό τους έργο και οι λειτουργίες να αποκτήσουν ένα ομιλικό χαρακτήρα. Οι δανειστές ζητούν να επισπευθούν οι διαδικασίες ώστε να αρχίσει να υλοποιείται η προσπάθεια για μείωση του λειτουργικού κόστους και να αντιμετωπιστούν οι μαύρες τρύπες των συγκοινωνιακών φορέων.

    Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστές θεωρούν ότι οι αλλαγές αυτές αποτελούν προάγγελο απώλειας θέσεων εργασίας, άποψη η ο οποία και ενισχύεται από την ένταξη των συγκοινωνιακών φορέων στο νέο Υπερταμείο της ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ με σκοπό την ιδιωτικοποίησή τους.

    Η κυβέρνηση αλλά και Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών έχουν εναποθέσει τις ελπίδες του στο ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τις αρχές του χρόνου στα λεωφορεία. Θεωρείται ως πολιορκητικός κλοιός κατά της εισιτηριοδιαφυγής που έχει εκτιναχθεί στα ύψη και υπολογίζεται σε ετήσια βάση ότι υπερβαίνει τα 40 εκατομμύρια ευρώ.

    Σημειώνουμε, πως το σχέδιο της αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ, ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια, επικαιροποιήθηκε πριν ένα χρόνο αλλά παρά τις μνημονιακές δεσμεύσεις ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ξεχάστε όσα ξέρατε! Ο Σπίρτζης “παγιδεύει” τους παραβάτες των ΜΜΜ – Hλεκτρονικός έλεγχος στα εισιτήρια έως τον Ιούνιο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μπαίνουν οι μπάρες στο Μετρό της Αθήνας. Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πορείες και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας με αφορμή την επίσκεψη Ομπάμα



    ΣΧΟΛΙΑ