• Top Stories

    Άγρια κόντρα Βαρουφάκη-Μαστοράκη για την ταινία του Γαβρά

    • NewsRoom


    Άγρια κόντρα μεταξύ του  Γιάνη Βαρουφάκη και του Νίκου Μαστοράκη, ξέσπασε μετά από σχόλια του σκηνοθέτη για την νέα ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στο Δωμάτιο» που βασίζεται στο βιβλίο του κ. Βαρουφάκη.

    «Βαρετή» και «ανόητη»  χαρακτηρίζει την ταινία ο κ. Μαστοράκης κάνοντας επίθεση στον σκηνοθέτη κ. Γαβρά. Μάλιστα σε ανάρτηση του στα social media  αναφέρεται σε κακές κριτικές (οι οποίες προέρχονται από άτομα που δεν έχουν δει την ταινία ακόμη), βγάζοντας συμπεράσματα από το απόσπασμα του trailer, καθώς η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το Σάββατο 31 Αυγούστου στο Φεστιβάλ Βενετίας.

    Στους ελληνικούς κινηματογράφους η ταινία θα κάνει πρεμιέρα  στης 28 Σεπτεμβρίου, στην τελετή λήξης και απονομής των βραβείων του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας».

    Στα σχόλια του σκηνοθέτη Μαστοράκη «για αφόρητη πλήξη» απάντησε ο Βαρουφάκης μέσω της σελίδας mera25, με μία ανάρτηση που φέρει τον τίτλο  «Ποιος φοβάται τον Γαβρά»:

    «Η πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Κώστα Γαβρά ‘Adults in the Room’, βασισμένη στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη που εξιστορεί το χρονικό της διαπραγμάτευσης του 2015, αποτέλεσε ένα γεγονός που αναμενόμενα ερέθισε το θυμικό της μερίδας των συμπολιτών μας που τω καιρώ εκείνω έκλεινε μαζικά ραντεβού στα τατουατζίδικα για να χτυπήσει σε εμφανή σημεία τις περήφανες ρήσεις ‘Γερούν Γερά’ και ‘Βάστα Σόιμπλε’.

    Άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως το ανάχωμα στο λαϊκισμό και τους ακραίους, συνεννοήθηκαν διαδικτυακά για να καταψηφίσουν μαζικά την ταινία στο IMDB, με απώτερο σκοπό οι υποψήφιοι θεατές να αποθαρρυνθούν από τη χαμηλή βαθμολογία και να αποφύγουν να δουν την ταινία. (Τις υπόλοιπες μέρες ανάβουν καντήλι στο Αόρατο Χέρι που αυτορρυθμίζει την Αγορά).

    Δεν έχει νόημα να τους απαριθμήσουμε έναν-έναν, δε θα μας έφτανε ούτε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Αλλά αξίζει να σταθούμε σε έναν μόνο, που συμβολίζει εμβληματικά ό,τι ερεβώδες σέρνει μαζί του το φαινόμενο.

    Ο Νίκος Μαστοράκης, που το εμβληματικότερο γεγονός της αμφιλεγόμενης καριέρας του ήταν η περίφημη «συνέντευξη»-ανάκριση στο ΚΕΒΟΠ των φοιτητών του Πολυτεχνείου αμέσως μετά την εξέγερση του ’73, (που ο απόηχός της τον οδήγησε εκτός Ελλάδος για αρκετά χρόνια μέχρι να τον επανασυστήσουν στο ελληνικό κοινό Μπερλουσκονικοί ολιγάρχες), αποφάσισε ότι θα θέσει το πνευματικό του ανάστημα στην υπηρεσία αποδόμησης του Γαβρά και της ταινίας του (που όπως και οι υπόλοιποι διαπρύσιοι εχθροί της, δεν την έχει δει καν).

    Ανάμεσα σε εκφράσεις χαμαιτυπείου οι οποίες ωστόσο συνιστούν υποκειμενική προσωπική άποψη (και αισθητική), προχωράει αδίστακτα και στη δημιουργία/αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ταινίας.

    Σύμφωνα με τη Μαστοράκειο αφήγηση, η οποία βασίζεται σε μη κατονομαζόμενα ρεπορτάζ ΜΜΕ, το ποσό που έλαβε η παραγωγή της ταινίας ως επιστροφή σύμφωνα με το νόμο Παππά, ισούται με το σύνολο του προϋπολογισμού της ταινίας, αφήγημα που βλέπουμε να επιστρατεύεται και από πλειάδα πύρινων αρθρογράφων με το σχηματικό ‘με τα λεφτά των φορολογούμενων, ο Γαβράς κι ο Βαρουφάκης κάνουν την προπαγάνδα τους’.

    Όσοι έχουν ρίξει μια ελάχιστη ματιά στον εν λόγω νόμο, γνωρίζουν ότι κανένα ‘λεφτό’ κανενός φορολογούμενου δεν πάει σε κανέναν κινηματογραφιστή, αντίθετα τους επιστρέφεται ένα μέρος των χρημάτων που ήδη επενδύσανε οι ίδιοι.

    Δεν τα ξέρει αυτά ο κ. Μαστοράκης; Δύσκολο, γιατί δε χρειάζεται να διαβάσει τα τρισκατάρατα ‘αριστερά ΜΜΕ’ για να πληροφορηθεί την αλήθεια. Ας διαβάσει τη ‘newspaper of record’, του ομίλου που εμβληματικοί δημοσιογράφοι μεταπήδησαν στα κυβερνητικά βουλευτικά έδρανα. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαστοράκης σίγουρα δεν ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί την αλήθεια. Στην πρόσκλησή μας να ακούσει την πραγματικότητα, προτίμησε να μονώσει τον τοίχο του με μπλοκάρισμα.

    Η μάχη γύρω από την ταινία θα αναζωπυρωθεί όταν η ταινία ανοίξει στις αίθουσες για το κοινό. Η αποδόμηση ενός μεγάλου δημιουργού, που τιμήθηκε φέτος στη Βενετία για το σύνολο του έργου του, από τους ίδιους ανθρώπους που του έπλεκαν το εγκώμιο όταν η Υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Μυρσίνη Ζορμπά είχε βιαστικά αναπαράγει την ψευδή είδηση του θανάτου του, ένα πράγμα δείχνει:

    Δεν είναι το ‘Adults in the Room’ το μοναδικό ‘ατόπημα’ που χρεώνουν στο Γαβρά. Το ‘Ζ’ ήταν που τους πόνεσε και τους πονάει ακόμα.»

    Η πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Κώστα Γαβρά «Adults in the Room” αποτέλεσε ένα γεγονός που αναμενόμενα ερέθισε το…

    Posted by ΜέΡΑ25 on Wednesday, September 4, 2019

    Στο μεταξύ  η ανάρτηση του Μαστοράκη που ξεκίνησε τον πόλεμο είναι η εξής:

    «ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΟΥΦΑΚΗ:

    Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΧΑΣΜΟΥΡΙΕΤΑΙ

    Αφόρητη πλήξη έφερε στο φεστιβάλ της Βενετίας ο Γαβράς και το έσχατο low budget πόνημα του με ήρωα έναν ανόητο, φαύλο, μπουφόνο, κάποιον Μπαρουφάκη που ήθελε να γίνει celeb. Η ταινία του Γαβρά (για τον οποίο έχω ακόμη άκρατο θαυμασμό από την εποχή του ‘Ζ’ και μόνο γι’ αυτή την ταινία) σφαγιασθή από τους κριτικούς (σημειώστε, τους μη κομμουνιστές και υστεροαριστερούς) και ίσως κερδίσει το βραβείο (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) της πιο βαρετής και ανόητης ταινίας της χρονιάς.

    Εδώ και χρόνια, κάθε φιλμ του βετεράνου Γαβρά ήταν χειρότερο από το προηγούμενο, φαίνεται όμως ότι έπιασε πάτο με το Μπαρουφακείο εγχείρημα. Ντρέπομαι που, έστω και περιφερειακά, η ταινία αυτή εφάπτεται της Ελλάδας και επειδή μαθαίνω από τα ΜΜΕ ότι το budget της ήταν μόνο 630,000 ευρώ, θυμάμαι ότι αυτό το πόσον ακριβώς εισέπραξε ο Γαβράς από τον άθλιο, τότε, υπουργό Παππά ως το ‘30% του γενικού κόστους’.

    Προτρέπω τους κάλους εισαγγελεύς να ερευνήσουν πώς ακριβώς το ‘γενικό κόστος’ φουσκώθηκε έτσι που να εισπράττει ο Γαβράς τελικά το 100%.

    Με δεδομένο ότι η ταινία δεν προβάλλει τη χώρα, τον πολιτισμό ή τον τουρισμό, γιατί ο Παππάς βιάστηκε να ‘χρηματοδοτήσουμε’ τον Γαβρά, ελάχιστο χρόνο πριν αποχαιρετήσουν οι Συριζαλητές την εξουσία;».

    ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΟΥΦΑΚΗ:Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΧΑΣΜΟΥΡΙΕΤΑΙΑφορητη πληξη εφερε στο φεστιβαλ της Βενετίας ο Γαβρας και το…

    Posted by Nico Mastorakis on Tuesday, September 3, 2019



    ΣΧΟΛΙΑ