• The Mononews Lab

    Το οικονομικότερο crossover της αγοράς!

    • NewsRoom

    Ένα οικογενειακό SUV, με κόστος χρήσης χαμηλότερο ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης.

    Καταναλώνοντας φυσικό αέριο, το SEAT Arona 1.0 TGI CNG διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του πρωταθλητή στον τομέα της οικονομίας. Καθώς είναι το μοναδικό crossover με δεξαμενές CNG αλλά και τεπόζιτο βενζίνης, προσφέρει τη δυνατότητα εντυπωσιακά χαμηλού κόστους κατανάλωσης χωρίς να αγχώνεσαι αν θα βρεις φυσικό αέριο σύντομα.

    Το φυσικό αέριο έχει την κορυφαία σχέση θερμογόνου δύναμης/ευρώ ανάμεσα στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στην αγορά:  Βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο (LPG), φυσικό αέριο. Με τιμή στα 0,83 ευρώ/kg είναι ασυναγώνιστο ειδικά αν υπολογίσει κανείς πως για αντίστοιχη ενέργεια 1kg φυσικού αερίου απαιτείται 1.5lt βενζίνης. Το ένα κιλό CNG ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,5 lt βενζίνης και 1,3 lt πετρελαίου, ενώ φτάνει τα 2 σε σχέση με το LPG (υγραέριο). Επιπλέον η λειτουργία του θερμικού κινητήρα είναι πιο ομαλή/αποδοτική με το φυσικό αέριο καθότι η ανάμειξη αερίου με αέρα είναι πιο ομοιογενής απ’ αυτή του υγρού με τον αέρα. Ένα όχημα που καταναλώνει φυσικό αέριο απαιτεί τα μισά χρήματα απ’ ότι ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο και σχεδόν το 1/3 των χρημάτων απ’ ότι ένα βενζινοκίνητο.

    Στο γκρουπ VAG επενδύουν στην αεριοκίνηση, διαθέτουν δεκάδες μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλο και περισσότεροι επαγγελματίες οδηγοί ταξί επιλέγουν το φυσικό αέριο χάρη στην κορυφαία οικονομία που επιτυγχάνει, την ομοιόμορφη καύση και την άνεση στην οδήγηση έναντι του πετρελαίου.

    Η Seat έχει παράδοση με τα οχήματα φυσικού αερίου. Αρχικά ξεκίνησε με το Leon, πέρασε στο Ibiza και το νεότερο μέλος της οικογένειας είναι το Arona 1.0 TGI CNG.

    Το Arona CNG ήταν στα χέρια μας για αρκετές μέρες με τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 4,72 kg/100km. Οι τρεις δεξαμενές καυσίμου είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, η μία στα πόδια των πίσω επιβατών και οι άλλες δύο κάτω από το χώρο αποσκευών. Αναπόφευκτα ο όγκος του έχει περιοριστεί από τα 400lt στα 282lt. Το «γέμισμα» του φυσικού αερίου γίνεται από υποδοχή δίπλα στο στόμιο για την βενζίνη, με τη χωρητικότητα να φτάνει στα 14kg CNG.

    Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με φυσικό αέριο και η εναλλαγή σε βενζίνη γίνεται μόνο αν μείνεις από αέριο. Η μοναδική περίπτωση που χρησιμοποιείται βενζίνη, είναι σε εκκίνηση κάτω από 10 βαθμούς Kελσίου και μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας. Το αέριο  βρίσκεται υπό πίεση 200 bar, υπάρχουν όμως βαλβίδες εκτόνωσης του, σε περίπτωση κινδύνου. Το τεπόζιτο βενζίνης παίρνει 9lt και προορισμός του είναι να σε βοηθήσει να φτάσεις μέχρι το επόμενο πρατήριο φυσικού αερίου καθώς η αυτονομία των 120km δεν προσφέρεται για ταξίδια. Το Seat Arona TGi φέρει τον 3κύλινδρο 12V υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 90PS και 16,3kgm από 1.900 – 3.500 rpm.

    Το crossover της SΕΑΤ για απόσταση 100km εντός πόλης απαιτεί 4 ευρώ σε καύσιμο. Σημειώστε ότι πρόκειται για το μοναδικό crossover με φυσικό αέριο, στην αγορά.

    Με τιμή στα 17.000 ευρώ το Arona TGI είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση για μια οικογένεια που κινείται κυρίως εντός πόλης. Όχι ότι δεν μπορείς να βγεις και εκτός, καθότι πλέον υπάρχουν 14 πρατήρια στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα λειτουργούν οκτώ πρατήρια στην Αττική (Ανθούσα, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια, Ρέντη, Α. Λιόσια, Ηλιούπολη, Κορωπί, Ασπρόπυργος), δυο στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Βόλο, Λάρισα, Λαμία, Γιάννενα. Τούτων δοθέντων μπορείς άνετα να πας μέχρι τα Γιάννενα ή τη Θεσσαλονίκη με το Arona TGI.

    Το απλό βενζινοκίνητο Arona 1.0 TSI των 95PS είναι στα 16.455 ενώ το πετρελαιοκίνητο Arona των 1.6lt/95PS είναι στα 17.250 ευρώ.

    Το Arona προορίζεται για κίνηση στην άσφαλτο. Όντας προσθιοκίνητο και με απόσταση 19cm από το έδαφος μπορεί ν’ αντιμετωπίσει με επιτυχία λακκούβες, ανομοιομορφίες και πεζοδρόμια. Το Arona 1.0 TGI CNG προσφέρεται για πολλά αστικά χιλιόμετρα Σε τέτοιες συνθήκες το Arona βρίσκεται στο περιβάλλον που του ταιριάζει περισσότερο. Η ροπή του turbo κινητήρα και η ειδικά εξελιγμένη χαρτογράφηση για φυσικό αέριο (σ.σ: εξού και τα 5PS λιγότερα)  επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί αραιά το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Στον ταξίδι το Arona κινείται άνετα, ήρεμα και, κυρίως, οικονομικά.

    Πέρα από την οικονομία όμως το CNG είναι και το πλέον «καθαρό» καύσιμο: Εκπέμπει 25% λιγότερα CO2, 35% λιγότερα μικροσωματίδια, περίπου 50% λιγότερα NOx (οξείδια του αζώτου) και καθόλου αρωματικούς υδρογονάνθρακες.

    Ο κινητήρας 1.0TGI για να καίει φυσικό αέριο χρειάζεται κάποιες επεμβάσεις. Οι μηχανικοί της SEAT έχουν ενισχύσει τα έμβολα, τα ελατήριά τους, τις εδράσεις των ρουλεμάν. Ειδική κατεργασία και ρύθμιση διαθέτει ο εκκεντροφόρος, οι οδηγοί και οι έδρες των βαλβίδων, αλλά και ο αισθητήρας καυσαερίων. Το Arona, όπως και το Ibiza, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB-A του γκρουπ VAG και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της SEAT, στο Μαρτορέλ.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

    Κινητήρας: 999 cc

    Ισχύς: 90 PS/4.500-5.580 rpm

    Ροπή: 16.3kgm/1.900rpm-3.500rpm

    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13.2 sec

    Τελική ταχύτητα: 172 km/h

    Μεικτή κατανάλωση: 3.5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)

    Εκπομπές CO2: 98 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 88 €

    Βάρος: 1.308 kg

    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.138/1.780/1.552 mm

    Μεταξόνιο: 2.566 mm

    Χώρος αποσκευών: 282 lt

    Τιμή: 17.190€