• Κοινωνία

    Πειθαρχικός έλεγχος σε δημοσίους υπαλλήλους για την ταλαιπωρία των πολιτών στον e-ΕΦΚΑ

    Υπουργείο Εργασίας: Τι καταβάλλεται από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ, από τις 30 Αυγούστου έως τις 3 Σεπτεμβρίου

    Υπουργείο Εργασίας: Τι καταβάλλεται από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ, από τις 30 Αυγούστου έως τις 3 Σεπτεμβρίου


    Σε πειθαρχικό έλεγχο στέλνει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δέκα περιπτώσεις «Οδύσσειας» ασφαλισμένων από υπηρεσίες του ΕΦΚΑ που παραπέμπουν η μία στην άλλη, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται επί μήνες ή και χρόνια σε αιτήματα ασφαλισμένων, δεν απαντούν σε τηλεφωνικές κλήσεις, e- mail και επιστολές, κ.α. Ειδικότερα ο υπουργός αποφάσισε όπως αναφέρει να στείλει 10 περιπτώσεις ακραίας ταλαιπωρίας πολιτών από υπηρεσίες του ΕΦΚΑ για πειθαρχικό έλεγχο.

    Το «Mononews» είχε επισημάνει την πρόθεση του νέου διοικητή του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών, λόγω της άρνησης των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ να κάνουν την δουλεία τους.

    “Δεν μένω σ’ αυτό. Πάμε σε άμεση αναβάθμιση του τηλεφωνικού κέντρου, αλλά παράλληλα και σε επέκταση των ψηφιακών συναλλαγών με τον ΕΦΚΑ. Επειδή ο ΕΦΚΑ κάνει κοινωνική πολιτική, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεσποτικές συμπεριφορές υπαλλήλων δεν γίνονται ανεκτές! Πλήττουν μεταξύ άλλων και την εικόνα όλων των ευσυνείδητων υπαλλήλων του ΕΦΚΑ που κάνουν καλά τη δουλειά τους.

    Γι’ αυτό αν χρειαστεί θα προχωρήσω και σε άλλους πειθαρχικούς ελέγχους», ανάφερε ο κ. Χατζηδάκης.

    Οι δέκα περιπτώσεις ακραίας ταλαιπωρίας στον ΕΦΚΑ που οδηγούνται σε πειθαρχικό έλεγχο:

    1.Περιμένει από το 2018 την αναπηρική σύνταξη

     Καταγγελία για:

    -Αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης

    -Μη απάντηση σε επιστολές και e-mails

    -Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην έκδοση σύνταξης αναπηρίας

    -Καθυστέρηση στη σύσταση επιτροπών ΚΕΠΑ

    -Αδυναμία κλεισίματος ηλεκτρονικού ραντεβού λόγω μη διαθεσιμότητας κενών ραντεβού

    Ονομάζομαι Μ.Θ.  το ΑΜΚΑ μου είναι … και το ΑΦΜ μου  …. Τον Μάιο του 2018 απευθύνθηκα στον ανταποκριτή του ΟΓΑ στην Αμάρυνθο της Ευβοίας όπου διαμένω και έκανα αίτηση για καταβολή σύνταξης αναπηρίας  προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Στην συνέχεια έστειλα ταχυδρομικά  την αίτηση μου με όλα  τα έγγραφα στον ΕΦΚΑ Αγροτών της Λαμιας στην όποια ανήκω. Παράλληλα επειδή  γνώριζα ότι υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στις διαδικασίες  στον ΕΦΚΑ έκανα αίτηση το Μάιο του 2018 στο ΚΕΠΑ Χαλκίδας για να εξεταστώ από την επιτροπή των γιατρών ώστε να γνωματεύσει για το ποσοστό της αναπηρίας μου, και πλήρωσα εγώ με δικά μου χρήματα  το παράβολο στο ΚΕΠΑ για την εξέταση μου. Τον Ιούνιο του 2018 κοινοποιήθηκε η γνωμάτευση του ΚΕΠΑ  Aριθ.Επιτροπης  : …/2018/…που με έκρινε ακατάλληλο για εργασία με ποσοστό αναπηρίας 67 % για τα επόμενα 2 χρονιά με χρονικά όρια ισχύος   από 8-5-2018 έως 31-5-2020 . την επομένη μέρα της κοινοποίησης της απόφασης του ΚΕΠΑ ταχυδρόμησα την απόφαση αυτή στον ΕΦΚΑ Αγροτών της Λάμιας . Χρειάστηκαν 26 ολόκληροι μήνες για να εξετάσει και να επεξεργαστεί  ο ΕΦΚΑ την αίτηση μου για σύνταξη αναπηρίας η όποια τελικά εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2020 , …/28-7-2020 με Α.Σ. … για καταβολή σύνταξης σε έμενα.

    Εντωμεταξύ περιμένοντας εγώ να βγει η απόφαση για την αναπηρική μου σύνταξη  από τον ΕΦΚΑ Λαμιας έληξε το χρονικό διάστημα των δυο χρονών που όριζε το ποσοστό αναπηρίας μου το ΚΕΠΑ Χαλκίδας, έτσι έκανα τον Ιούλιο του 2020 νέα αίτηση για να εξεταστώ από επιτροπή του ΚΕΠΑ στην Χαλκίδα ώστε να γνωματεύσουν εκ νέου για το ποσοστό αναπηρίας μου και αυτήν την φόρα όπως έγινε και την προηγούμενη  αναγκάστηκα εγώ να πληρώσω το παράβολο στο ΚΕΠΑ Χαλκίδας γιατί όπως μου εξήγησε ο υπάλληλος   δεν  έχει  βγει ακόμα η απόφαση της συνταξιοδότησης μου από τον ΕΦΚΑ Λαμίας και δεν είμαι  τυπικά συνταξιούχος ώστε να μην χρειάζεται να πληρώσω το παράβολο και να το πληρώσει ο ασφαλιστικός  μου φορέας. Όμως λόγω των εξελίξεων  με τον κορονοιο οι επιτροπές των ΚΕΠΑ σταμάτησαν την λειτουργιά τους και περίμενα 6,5 μήνες από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021για να εξεταστώ από την εν λήγω επιτροπή στην Χαλκίδα !!!!

    Στο χρονικό διάστημα αυτό των 6,5 μηνών αναμονής για να εξεταστώ από την επιτροπή του ΚΕΠΑ  πληροφορήθηκα  ότι η Ελληνική Κυβέρνηση είχε πάρει απόφαση : ότι σε περίπτωση που οι αποφάσεις των ΚΕΠΑ σε ότι αφορά την αναπηρία των εξεταζόμενων ατόμων  έχουν λήξει  μέσα στο χρονικό διάστημα που σταμάτησαν να συγκαλούνται οι υγειονομικές επιτροπές των ΚΕΠΑ εξαιτίας της πανδημίας τόσο  ο ΕΦΚΑ όσο και οι υπηρεσίες  Πρόνοιας  των Δήμων της χώρας  θα συνεχίσουν να καταβάλλουν τις αναπηρικές συντάξεις και τα αναπηρικά επιδόματα  στους  συγκεκριμένους δικαιούχους . Έκανα αίτηση προς τον ΕΦΚΑ Αγροτών Λαμίας και την έστειλα τόσο ταχυδρομικά  με  συστημένη επιστολή όσο και ηλεκτρονικά με mail, ζητώντας από τον ΕΦΚΑ εφόσον ισχύει αυτή η απόφαση της κυβέρνησης να εφαρμοστεί και στην δική μου περίπτωση . Μέχρι σήμερα  που σας γραφώ αυτή την επιστολή δεν έχω λάβει καμιά απάντηση από τον ΕΦΚΑ Λάμιας  στην αίτηση μου ….

    2)Έκλεισαν ραντεβού σε κλειστή υπηρεσία!

    Καταγγελία για:

    -Μη ενημέρωση για ακύρωση του ραντεβού του λόγω covid

    -Aδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης ούτε από το 1555 καθώς και από τα τηλέφωνα του υποκαταστήματος στο Αιγάλεω

    Γιάννης Γ., καταγγελία 2 Ιουνίου 2021: Στον ΕΦΚΑ Περιστερίου έκλεισα για την μητέρα μου ραντεβού για να κλείσει ραντεβού και να περάσει από επιτροπή για ανανέωση αναπηρικής. Γιατί δεν μπορώ να κλείσω απευθείας το ραντεβού που θέλω? Το ραντεβού το έκλεισα μέσα Μαΐου και ήταν για 31/05. Πάμε στον ΕΦΚΑ και έχει χαρτί ότι είναι κλειστό έως 31/05 λόγω covid!!! Εφόσον κλείσαμε ραντεβού ηλεκτρονικά γιατί δεν μας ενημέρωσε κανείς? Ταλαιπωρία και χρήματα για μεταφορά ποιος θα μας αποζημιώσει? Προσπαθώ 2 ημέρες να επικοινωνήσω τηλεφωνικά με το υποκατάστημα Αιγάλεω και Περιστέρι και δεν απαντάει κανείς…. αλλά το εκπληκτικό είναι ότι δεν απαντάει ούτε το 1555…. Αλήθεια στατιστικά για κλήσεις δεν κοιτάει κανείς?? Τα στοιχειά της μητέρας μου για το ραντεβού είναι Μ.Γ. και το ραντεβού ήταν 31/05 στο ΕΦΚΑ Περιστερίου.

    2)«Μπαλάκι» ανάμεσα σε ΤΣΜΕΔΕ, ΓΛΚ, κεντρικές υπηρεσίες ΕΦΚΑ, Τμήμα Επικουρικής Ασφάλισης

    Καταγγελία σε τηλεοπτική εκπομπή για:

    -Αδυναμία έγκυρης πληροφόρησης από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ σχετικά με την αποφυγή περικοπών για σύνταξη χηρείας ασφαλισμένου,

    -Η μια υπηρεσία παραπέμπει στην άλλη (ΤΣΜΕΔΕ, ΓΛΚ, κεντρικές υπηρεσίες ΕΦΚΑ, Τμήμα Επικουρικής Ασφάλισης).

    4) Πέντε χρόνια για μια απάντηση πέντε λεπτών.

    Καταγγελία για:

     – Καθυστέρηση- άνω των 5 ετών- από τον ΕΦΚΑ προς τον ΕΔΟΕΑΠ για μια απάντηση προς τον ασφαλισμένο (είναι καρκινοπαθής) που αφορά τον υπολογισμό χρόνου ασφάλισης συνταξιούχου προκειμένου να λάβει το επικουρικό.

     -Αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης:

    5) Έκαναν λάθος πριν δύο χρόνια αλλά δεν επιστρέφουν τα χρήματα

    Καταγγελία ανάπηρου συνταξιούχου για αδικαιολόγητη καθυστέρηση για τη διόρθωση λάθους απόφασης των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ που αφορά και επιστροφή χρημάτων.

    6) Δεν απαντούν ούτε στο γραφείο του υπουργού.

     Καταγγελία για:

    -Αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης

    -Αδυναμία επικοινωνίας μέσω e-mail

    -Μη ανταπόκριση στο αίτημα του γραφείου Υπουργού για άμεση διερεύνηση της υπόθεσης του καταγγέλλοντος

     7) Ο ΕΦΚΑ δεν βρίσκει την οφειλή αλλά το ΚΕΑΟ χρεώνει τόκους!

     Καταγγελία για:

     -Αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης για ζήτημα που αφορά καρκινοπαθή σε τελευταίο στάδιο

     -Αδυναμία συνεννόησης με τις υπηρεσίες για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα οφειλών του συνταξιούχου το οποίο δημιουργήθηκε λόγω καθυστερημένης ενημέρωσης του από τις υπηρεσίες του ΚΕΑΟ

     -Αδυναμία εξυπηρέτησης από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΚΕΑΟ

    8) Στην αναμονή από τον Οκτώβριο του 2020

     Καταγγελία σε ραδιοφωνική εκπομπή για αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης τόσο από την τοπική οργανική μονάδα όσο και από το 1555

    9)    Υπάλληλος σε άδεια από το Δεκέμβριο;

    Καταγγελία για ελλιπή εξυπηρέτηση και αδυναμία τηλεφωνικής επικοινωνίας

     Ονομάζομαι Αντ. Αλ., είχα ένα εργατικο ατύχημα τον Ιανουάριο 2020 έχω κάνει την διαδικασία αίτησης εργατικού ατυχήματος στο τμήμα ξενοδοχοϋπαλλήλων στο υποκατάστημα Αγησιλάου Αθηνών. Έχω επικοινωνήσει πολλές φορές από τον Δεκέμβριο του 2020 με την διευθύντρια του τμήματος και περιμένω την απόφαση! Δεν με εξυπηρετούν όμως. Η Διευθύντρια μου λέει να καλέσω την κυρία Μ. (υπάλληλος) να την ρωτήσω γιατί δεν της έχει στείλει την απόφαση μου για υπογραφή!! Η κυρία Μ. κάθε εβδομάδα από τον Δεκέμβριο έχει αναρρωτική, άδεια Χριστουγέννων, άδεια Πάσχα ή απουσιάζει! Ποιος μπορεί να με εξυπηρετήσει; Όποτε αφήνω το τηλέφωνο μου δεν με καλούν ποτε και όποτε

    παίρνω δεν γνωρίζουν που βρίσκεται η αίτηση μου. Η Διευθύντρια μου λέει να καλέσω τους υπαλλήλους της που δεν σηκώνουν ποτε τηλέφωνα ή απουσιάζουν. Τα στοιχεία επικοινωνίας μου είναι 694…. Αναμένω απάντηση από κάποιον αρμόδιο.

    10) Στην αναμονή από τον Μάιο για παραπεμπτικό.

    Καταγγελία σε ιστοσελίδα για:

    -αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης

    -καθυστέρηση στην αποστολή παραπεμπτικού για να εξεταστεί ασθενής από επιτροπή ΚΕΠΑ

    Σε κατάσταση απελπισίας βρίσκεται ένας Χανιώτης ο οποίος πέρα από τον πόνο και

    τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στη μάχη που δίνει η μητέρα του με τον καρκίνο, καλείται να βρεθεί αντιμέτωπος και με το “τέρας” του δημοσίου και στην προκειμένη περίπτωση του ΕΦΚΑ!

    Διαβάστε επίσης:

    Χατζηδάκης για εργασιακό: Οι εργαζόμενοι αποκτούν νέες δυνατότητες, νέες ευκαιρίες, νέα δικαιώματα



    ΣΧΟΛΙΑ