• Κοινωνία

    Πέθανε ο αρχιτέκτονας της περίφημης γυάλινης πυραμίδας του Λούβρου

    λουβρο

    Ο Ι. Μ. Πέι στην 10η επέτειο της Πυραμίδας του Λούβρου τον Απρίλιο του 1999


    Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 102 ετών, ο αρχιτέκτονας της Πυραμίδας του Λούβρου

    Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 102 ετών, ο κινεζοαμερικανός μοντερνιστής αρχιτέκτονας Γ. Μ. Πέι, ένας από τους γνωστότερους του 20ού αιώνα, ο οποίος αρχιτεκτόνησε την γυάλινη πυραμίδα του Λούβρου, στο Παρίσι.

    Ο γιος του, Τσεν Τσουνγκ Πέι, δήλωσε στους New York Times ότι ο πατέρας του πέθανε τη νύχτα της Τετάρτης προς Πέμπτη.

    Ανάμεσα στα πιο γνωστά δημιουργήματα του Γιου Μιν Πέι συγκαταλέγονται η γυάλινη πυραμίδα στην είσοδο του μουσείου του Λούβρου, ο ουρανοξύστης της Bank of China στο Χονγκ Κονγκ, η προεδρική βιβλιοθήκη του Τζον Φ. Κένεντι στη Βοστόνη κ.ά.

    Λούβρο

    Πώς γεννήθηκε η ιδέα της γυάλινης Πυραμίδας

    Γεννημένος σε μια επαρχία της Κίνας, γιος εύπορου τραπεζίτη, ο Πέι φοίτησε στην Σαγκάη και στο Χονγκ πρώτα στο κορυφαίο πανεπιστήμιο ΜΙΤ και εν συνεχεία, στο Χάρβαρντ.

    Μαθητής του Γουόλτερ Γκρόπιους, ιδρυτή του Μπάουχαους και του Μαρσέλ Μπρόιερ, ενός εκ των πατέρων του μοντερνισμού, ο Πέι εγκαινίασε το δικό του γραφείο, αμέσως μετά την επίσημη εγγραφή του στα μητρώα των αμερικανών πολιτών, το 1954.

    Ξεκινώντας από την απλή παρατήρηση ότι το Λούβρο είναι «ένα ιδιαίτερο μουσείο, με είσοδο που δεν φαίνεται γιατί είναι στο πλάι», ο Πέι κατέληξε ότι «χρειάζεται μια κεντρική είσοδο».

    Στα αρχικά σχέδια δεν περιλαμβανόταν η πυραμίδα, αλλά ένα υπόγειο σύμπλεγμα χώρων, με φωτεινά στοιχεία και είσοδο από ράμπα.

    Προχωρώντας όμως, η Πυραμίδα με την διαφάνεια και τα υλικά της αποτέλεσε το σημείο αναφοράς του έργου.

    Πυραμίδα του Λούβρου

    Μαζί ήρθε και η έντονη πολεμική που άγγιξε ακόμα και ρατσιστικές ακρότητες στο πρόσωπο του Ι.Μ. Πέι.

    Η γυάλινη πυραμίδα είναι πλέον σημείο αναφοράς για Γάλλους και τουρίστες

    Τα εγκαίνια της Πυραμίδας είχαν γίνει την άνοιξη του 1989, επί προεδρίας του Φρανσουά Μιτεράν, οποίος είχε λάβει και την σχετική πρωτοβουλία.

    Σύγχρονο, γυάλινο και αυστηρά γεωμετρικό, το έργο παραμένει σημείο αναφοράς και, μαζί, μια ρηξικέλευθη πρόταση του ιάπωνα αρχιτέκτονα Πέι στον διάλογο κλασικού και μοντέρνου.



    ΣΧΟΛΙΑ