Το 60% των εργαζομένων μετακινούνται με ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο αποκαλύπτει η νέα έρευνα της Palmos Analysis για λογαριασμό της Ert news.

Το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα της εταιρείας, που παρουσιάστηκε η Μαΐου 2025 στην εκπομπή «Αναλύσεις», που επιμελούνται και παρουσιάζουν ο Γιώργος Σιαδήμας και η Μαριλένα Γεραντώνη.

1

Παρά τη διαπίστωση του προβλήματος, το 60% των εργαζομένων στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθήνα-Πειραιά χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο, αντί για κάποιο από τα ΜΜΜ, ενώ το 42% των οδηγών στις ίδιες πόλεις επιμένουν να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες (41% σε Θεσσαλονίκη).

«Το 60% των εργαζομένων μετακινούνται με ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο» – Τι αποκαλύπτει η πανελλαδική έρευνα του ΕΡΤNews για το κυκλοφοριακό

Το Μετρό έρχεται πρώτο και με διαφορά από τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε ό,τι αφορά τον βαθμό ικανοποίησης των χρηστών, με ποσοστά που αγγίζουν το 69% σε Αθήνα-Πειραιά και 75% σε Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, το 60% των ερωτηθέντων στη Θεσσαλονίκη δηλώνουν ότι η λειτουργία του Μετρό έχει συνδράμει στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην πόλη.

Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας, που διεξήχθη από τις 26 έως τις 31 Μαρτίου 2025 και από τις 11 έως τις 16 Απριλίου 2025 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης και Λάρισα είναι τα εξής:

«Το 60% των εργαζομένων μετακινούνται με ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο» – Τι αποκαλύπτει η πανελλαδική έρευνα του ΕΡΤNews για το κυκλοφοριακό

Σημαντικό πρόβλημα και η στάθμευση των αυτοκινήτων

7 στους 10 κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (70%) θεωρούν το κυκλοφοριακό «Πολύ» (38%) ή «Αρκετά» (32%) σημαντικό πρόβλημα για την καθημερινότητά τους. Μεγάλο πρόβλημα θεωρείται και η στάθμευση, καθώς περίπου 9 στους 10 (87%) δηλώνουν ότι το πρόβλημα της στάθμευσης στην πόλη τους είναι «Πολύ» (67%) ή «Αρκετά» (20%) σημαντικό.

Το 55% των κατοίκων Αθήνας και Πειραιά χρησιμοποιούν το μετρό

Palmos Analysis

Το 55% των κατοίκων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Αθηνών – Πειραιώς δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Μετρό (γραμμές 2 και 3) τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα (14% το χρησιμοποιούν καθημερινά). Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα λεωφορεία/τρόλεϊ είναι 47% και 16%, για τον Ηλεκτρικό (ΗΣΑΠ) 36% και 7%, για τον Προαστιακό 12% και 1% και για το Τραμ 9% και 2%.

Υψηλή ικανοποίηση προκύπτει για το Μετρό, καθώς δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι το 69% των χρηστών του. Θετικό ισοζύγιο ικανοποίησης προκύπτει για τον Ηλεκτρικό (ΗΣΑΠ), αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό (43% «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι), ενώ οι χρήστες Λεωφορείων/Τρόλεϊ δηλώνουν «Λίγο» ή «Καθόλου» ικανοποιημένοι σε ποσοστό 43% έναντι μόλις 23% που δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι.

Palmos Analysis

Η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων και η μείωση του χρόνου αναμονής σε στάσεις/σταθμούς είναι το βασικότερο αίτημα των χρηστών όλων των ΜΜΜ (53% στους χρήστες των Λεωφορείων/Τρόλεϊ, 46% στους χρήστες του Προαστιακού, 42% στους χρήστες του Τραμ, 40% στους χρήστες του Μετρό και 33% στους χρήστες του Ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ).

Palmos Analysis

Σχεδόν 4 στους 10 κατοίκους του ΠΣ Αθηνών – Πειραιώς (41%) χρησιμοποιούν ΙΧ αυτοκίνητο καθημερινά για τις μετακινήσεις τους.
Η λεωφόρος Κηφισού αναδεικνύεται ως ο πιο προβληματικός οδικός άξονας στην Αττική από πλευράς καθυστερήσεων και μποτιλιαρίσματος, καθώς αναφέρεται από το 32% όσων απάντησαν στο συγκεκριμένο ερώτημα.

Palmos Analysis

Το 42% των οδηγών αναφέρουν ότι μπαίνουν και κινούνται στις λεωφορειολωρίδες είτε πάντα (1%), είτε συχνά (5%), είτε μερικές φορές (12%), είτε σπάνια (24%).

Palmos Analysis

Αθροιστικά, το 60% των εργαζομένων επιλέγουν να μετακινηθούν από και προς την εργασία τους με αυτοκίνητο ή ταξί ή δίκυκλο. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) επιλέγουν για την μετακίνησή τους το 35% των εργαζομένων αθροιστικά.

Περίπου μία ώρα την ημέρα κατά μέσο όρο (58 λεπτά) ξοδεύουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στο ΠΣ Αθήνας – Πειραιά για την μετακίνησή τους από και προς την εργασία τους.

Palmos Analysis

Η επέκταση του Μετρό και των άλλων μέσων σταθερής τροχιάς αναφέρεται ως καταλληλότερος τρόπος για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική από το 51% των ερωτηθέντων. Ακολουθούν σε απόσταση η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών (20%) και η δημιουργία νέων / η ενίσχυση των υφιστάμενων οδικών αξόνων (13%).

Τι ισχύει στη Θεσσαλονίκη

Palmos analysis

Το 38% των κατοίκων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Μετρό της πόλης τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα και το 6% δηλώνουν ότι το χρησιμοποιούν καθημερινά. Αντίστοιχα, το 52% αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν λεωφορεία ή τρόλεϊ τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα (το 13% αναφέρουν καθημερινή χρήση).

Palmos Analysis

Υψηλή ικανοποίηση προκύπτει για το Μετρό, καθώς δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι το 75% όσων το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα. Παράλληλα, το 85% των χρηστών του Μετρό θεωρούν ότι η λειτουργία του συμβάλει «Θετικά» ή «Μάλλον θετικά» στην πραγματοποίηση των μετακινήσεών τους εντός της πόλης. Ουδέτερο ισοζύγιο ικανοποίησης προκύπτει για τους χρήστες Λεωφορείων, καθώς το 36% όσων τα χρησιμοποιούν τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι, όσοι ακριβώς δηλώνουν «Λίγο» ή «Καθόλου» ικανοποιημένοι.

Palmos Analysis

Σχεδόν 3 στους 10 κατοίκους του ΠΣ Θεσσαλονίκης (28%) χρησιμοποιούν ΙΧ αυτοκίνητο καθημερινά για τις μετακινήσεις τους. Ο Περιφερειακός αναδεικνύεται ως ο πιο προβληματικός οδικός άξονας στην Θεσσαλονίκη, από πλευράς καθυστερήσεων και μποτιλιαρίσματος, καθώς αναφέρεται από το 30% όσων απάντησαν στο συγκεκριμένο ερώτημα.

Το 41% των οδηγών αναφέρουν ότι μπαίνουν και κινούνται στις λεωφορειολωρίδες είτε σχεδόν πάντα (1%), είτε συχνά (8%), είτε μερικές φορές (7%), είτε σπάνια (25%).

Palmos Analysis

Το 39% αναφέρουν ότι οι συνθήκες στα λεωφορεία έχουν βελτιωθεί μετά τη λειτουργία του Μετρό στην Θεσσαλονίκη, το 27% δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους εντός της πόλης μετά τη λειτουργία του Μετρό, ενώ το 14% αναφέρουν ότι, μετά τη λειτουργία του Μετρό, είναι ευκολότερο να βρουν θέση στάθμευσης στην πόλη.

Το 51% αναφέρουν ότι η κατασκευή του FLYOVER θα μειώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Θεσσαλονίκη.

Πηγή: Ertnews

Διαβάστε επίσης:
Warren Buffett: Σήμα αγοράς από τον μεγαλοεπενδυτή – Οι μετοχές είναι φθηνές

Μητσοτάκης για Κέντρο Αποκατάστασης στην Κερατέα: Δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα μεγάλα ιδιωτικά κέντρα

Κομισιόν: 3,13 δισ. ευρώ στην Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Αξιοσημείωτη η πρόοδος της ελληνικής οικονομίας