Με την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αθήνα να επιδεινώνεται καθημερινά, όλο και περισσότεροι πολίτες στρέφονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους. Ωστόσο, η επιλογή λεωφορείου, τρόλεϊ ή μετρό δεν αποτελεί πάντα λύση, αφού τα προγραμματισμένα δρομολόγια συχνά δεν εκτελούνται, με αποτέλεσμα μια νέα «οδύσσεια» να ξεκινά για τους επιβάτες.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν καθορισμένα ωράρια, στις στάσεις παρατηρούνται συχνά μεγάλες καθυστερήσεις, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα οχήματα δεν εμφανίζονται ποτέ. Σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων του ΟΣΥ, το 2024 χάθηκαν 504.769 δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ από τα συνολικά 3.331.749 που είχαν προγραμματιστεί. Από αυτά, όπως αναφέρουν «Τα Νέα», το 87,3% (440.457 δρομολόγια) δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω έλλειψης οδηγών.

1

Το υπόλοιπο 12,7% των ακυρώσεων αποδίδεται σε βλάβες οχημάτων, αποκλεισμένους δρόμους ή στάσεις εργασίας.

Την ίδια εικόνα καταγράφει και η εφαρμογή «AthensBus.info» του Μάρκου Φραγκιαδάκη, η οποία χρησιμοποιεί δεδομένα τηλεματικής του ΟΑΣΑ και δείχνει πως σε αρκετές γραμμές εκτελείται λιγότερο από το 50% των προγραμματισμένων δρομολογίων.

Τα στοιχεία αυτά ενισχύονται και από τους αριθμούς του ενεργού στόλου. Ο ΟΣΥ δήλωσε τον Αύγουστο του 2024 ότι διαθέτει 1.673 λεωφορεία (1.096 πετρελαίου, 228 φυσικού αερίου και 329 ηλεκτρικά). Παρ’ όλα αυτά, στις 10 Νοεμβρίου κυκλοφόρησαν στους δρόμους μόλις 1.242 οχήματα, δηλαδή 431 λιγότερα από τον συνολικό διαθέσιμο αριθμό.

Σε πολλές γραμμές που εξυπηρετούν πυκνοκατοικημένες περιοχές και συνδέουν βασικούς σταθμούς με γειτονιές που εξαρτώνται απόλυτα από τα λεωφορεία, η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη, με δεκάδες δρομολόγια να «εξαφανίζονται» καθημερινά.

 

Διαβάστε επίσης 

Πρωτογενές πλεόνασμα πάνω από τα 10 δις στο 10μηνο – Μια ανάσα από τα 60 δις τα φορολογικά έσοδα

Παπασταύρου: Αυτός ήταν ο λόγος που οι ΗΠΑ επέλεξαν την Ελλάδα για πύλη εισόδου του LNG προς την ΝΑ Ευρώπη

Πιερρακάκης για επέτειο Πολυτεχνείου: Τιμούμε όσους άνοιξαν δρόμο για μια πιο ώριμη δημοκρατία