• Κοινωνία

    Αλλάζουν όλα στις αστικές συγκοινωνίες: Το νέο σχέδιο του ΟΑΣΑ

    • NewsRoom

    Συγκοινωνίες Αθηνών


    Την αναθεώρηση και τον ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου συζητά κατά προτεραιότητα ο ΟΑΣΑ, προκειμένου να επιτευχθεί βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής, λύνοντας το μακροχρόνιο πρόβλημα, με την σημαντική έλλειψη αποδοτικότητας που υπάρχει στις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών.

    Με βάση τον στόχο αυτό, η διοίκηση του ΟΑΣΑ αποφάσισε να προχωρήσει στην εκπόνηση μιας μελέτης, η οποία θα παρουσιάσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής.

    Όπως έχει γίνει γνωστό, το Σχέδιο αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2020.

    Η μελέτη κρίθηκε ως ένα αναγκαίο στάδιο, καθώς το υπάρχον δίκτυο αστικών συγκοινωνιών έχει σχεδιαστεί βάσει στοιχείων από μελέτες ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, που εκπονήθηκαν πριν από περίπου 15 έτη, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.

    Στο παρελθόν, υπήρξε άλλη μια προσπάθεια επικαιροποίησης των αναγκών αυτών. Η προσπάθεια αυτή ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

    Η οικονομική κρίση, ωστόσο, που ήρθε στην χώρα μας τον ίδιο καιρό πρόλαβε τις εξελίξεις και αποτέλεσε τον κυριότερο λόγο, για τον οποίο τα περισσότερα από τα μέτρα αλλαγής που προτάθηκαν τότε δεν εκπονήθηκαν. Μοναδικές εξαιρέσεις αποτέλεσαν οι τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών, για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και η υλοποίηση 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις, για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής.

    Παράλληλα, θα προτείνει λύσεις στα ζητήματα που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

    Σημαντικό στοιχείο αποτελεί, επίσης, το γεγονός ότι το Σχέδιο θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων, φιλικών προς το περιβάλλον, οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει, δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.



    ΣΧΟΛΙΑ