• Κοινωνία

    “Κλειδώνουν” οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας – Τι αλλάζει

    δακτύλιος


    Στην τελική ευθεία μπαίνει ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών για τα φετινά τέλη κυκλοφορίας, ενάμιση μήνα πριν το τέλος του έτους. Έτσι, μέχρι τη Δευτέρα αναμένεται να έχουν ανακοινωθεί και επισήμως οι αποφάσεις της κυβέρνησης για το θέμα αυτό, μετά από ένα μεγάλο διάστημα διαβουλεύσεων και παραφιλολογίας.

    Τις σημαντικότερες αλλαγές στα φετινά τέλη κυκλοφορίας ανακοίνωσε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο διευθυντής του γραφείου του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, Παναγιώτης Μελαχρινός.

    Όπως αποκάλυψε ο κ. Μελαχρινός, τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν φέτος και οι ιδιοκτήτες οχημάτων που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010 και εκπέμπουν ρύπους που δεν υπερβαίνουν τα 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, τα οποία μέχρι τώρα δεν υπόκεινταν σε τέλη κυκλοφορίας.

    Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η φορολόγηση στην περίπτωση των οχημάτων θα γίνει με τη μείωση του αφορολόγητου ορίου στα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων που δεν φορολογούνταν μέχρι σήμερα ανήκει στην κατηγορία των 90-100 γραμμαρίων. Η επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων θα ανέλθει στα 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή για εκπομπές 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο, ο ιδιοκτήτης θα κληθεί να πληρώσει 85,5 ευρώ.

    Ωστόσο, ο κ. Μελαχρινός διαβεβαίωσε πως τα πιο “πράσινα” αυτοκίνητα, με ακόμα πιο χαμηλές εκπομπές ρύπων, θα εξακολουθούν να απαλλάσσονται από την υποχρέωση πληρωμής τελών.

    Ευχάριστο νέο για πολλούς αποτελεί η έκπτωση που προβλέπεται στα τέλη κυκλοφορίας για οχήματα παλαιότητας άνω των 10-15 ετών, ανεξαρτήτως κυβισμού, η οποία ενδεχομένως να φτάσει και το 10%, προκειμένου να αποτραπεί ένα νέο “κύμα” κατάθεσης πινακίδων. Αντίθετα, τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να αυξηθούν για όλα τα οχήματα που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010.



    ΣΧΟΛΙΑ