ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δύο χρόνια πέρασαν από τότε που η κακοκαιρία “Daniel” έπληξε την Θεσσαλία, αφήνοντας πίσω της εκτεταμένες ζημιές σε περιουσίες και φυτικό κεφάλαιο, ενώ κόστισε την ζωή σε 17 ανθρώπους και περίπου 100.000 ζώα.
Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν λάβει μέχρι και σήμερα το σύνολο των αποζημιώσεων που δικαιούνται, ενώ τα έργα αποκατάστασης των υποδομών δημοπρατήθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση και οι τελικές συμβάσεις υπογράφηκαν μόλις τον Απρίλιο του 2025 με τελικό χρονικό όριο περάτωσης των οδικών εργασιών σταδιακά σε 48 μήνες.
Στο Δήμο Νοτίου Πηλίου και συγκεκριμένα στην επαρχιακή οδό Μηλίνα – Τρίκερι ο χρόνος έχει παγώσει και έχει σταματήσει στην επόμενη μέρα μετά την κακοκαιρία. Σε αυτά τα δύο χρόνια, όχι μόνο δεν έχουν υλοποιηθεί σημαντικά έργα υποδομών στις πληγείσες περιοχές, αλλά δεν έχουν παρθεί ούτε τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για την προστασία των πολιτών.
Στα «γρανάζια» της γραφειοκρατίας και αυτό το έργο
Γκρεμισμένος όχι σε ένα άλλα δύο σημεία παραμένει μέχρι και σήμερα ο δρόμος, με τις εργασίες αποκατάστασης να έχουν μόλις ξεκινήσει, αν και αποτελεί την μοναδική δίοδο που ενώνει το πιο απομακρυσμένο χωριό του Νοτίου Πηλίου, το Τρίκερι, με τον κοντινότερο οικισμό με κατεύθυνση προς Βόλο, την Μηλίνα.
Οι εργασίες αποκατάστασης ξεκίνησαν στις αρχές Σεπτεμβρίου από την ΓΕΚ Τέρνα, η οποία έχει αναλάβει έργα συνολικού προϋπολογισμού 278,2 εκατ. ευρώ σε τέσσερις Δήμους της Μαγνησίας, τον Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου.
Ειδικότερα, με πληροφορίες που παρείχε στο mononews.gr η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλίας, κα. Άννα Μαρία Παπαδημητρίου, τα κονδύλια τα οποία προορίζονται για το Δήμο Νοτίου Πηλίου από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αποκατάσταση των ζημιών από τον “Daniel” είναι:
- 8.000.000€ έως σήμερα για το σύνολο των προσωρινών αποκαταστάσεων,
- 2.000.000€ για καθαρισμούς ρεμάτων,
- 1.600.000€ για δημοπράτηση νέων έργων.
Το ερώτημα ωστόσο το οποίο παραμένει αναπάντητο, είναι γιατί άργησαν τόσο πολύ να υπογραφούν οι συμβάσεις αφού για εργασίες αποκατάστασης δεν προβλέπεται πάντοτε η υλοποίηση περιβαλλοντικών μελετών οι οποίες είναι χρονοβόρες. Πάντως, δεν υπάρχει καμία επίσημη μελέτη δημοσιευμένη ηλεκτρονικά που να αξιολογεί την επικινδυνότητα της επαρχιακής οδού, με δεδομένο ότι εδώ και δύο χρόνια ο δρόμος έχει μείνει διαλυμένος.
«Παγίδα θανάτου» η οδική σύνδεση Τρίκερι – Μηλίνα
Περίπου 5 χλμ. έξω από την Μηλίνα με κατεύθυνση προς το Τρίκερι, οι διερχόμενοι οδηγοί αναγκάζονται να μειώσουν απότομα ταχύτητα – εάν προλάβουν – καθώς σήμανση δεν υπάρχει ούτε για δείγμα. Τα νερά που «κατέβασε» το βουνό ήταν τόσο ορμητικά που μαζί με τα χώματα και τα λοιπά φερτά υλικά «έγδαραν» την άσφαλτο ξεθάβοντας κοτρόνες και λακούβες κάθε μεγέθους.


«Η Περιφέρεια τοποθέτησε σημάνσεις στα συγκεκριμένα σημεία, αλλά δεν ήταν πλήρεις. Η αποκατάσταση των δρόμων είναι θέμα της Περιφέρειας, όχι του Δήμου. Ο δρόμος αυτός είναι επαρχιακός, άρα ανήκει στην περιφέρεια. Εμείς ό,τι μπορούσαμε το κάναμε, πήραμε τοπικό εργολάβο να πάει με το bobcat να ρίξει πίσσα στα πιο επικίνδυνα σημεία», εξηγεί ο Βασίλης Μανέτας, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Νοτίου Πηλίου, κάτι τέτοιο όμως δεν φαίνεται να έχει γίνει στην συγκεκριμένη, άκρως επικίνδυνη περίπτωση.
Μερικά χιλιόμετρα πιο κάτω η εικόνα μιλάει από μόνη της: σχεδόν το μισό τμήμα της εξωτερικής λωρίδας του δρόμου έχει γκρεμιστεί, ενώ το εναπομείναν κομμάτι καλύπτεται από χαλάσματα από πέτρες, χαλίκια και χώματα. Αυτό που είναι ακόμη πιο επικίνδυνο όμως και από την ελλιπέστατη περίφραξη η οποία στήθηκε για να προειδοποιεί τα διερχόμενα οχήματα να κρατούν τις αποστάσεις τους, είναι ότι τα θεμέλια του δρόμου τρώγονται όλο και περισσότερο κάτω από την άσφαλτο και οι προστατευτικές κορδέλες δεν μετακινήθηκαν ούτε εκατοστό από την στιγμή που τοποθετήθηκαν.

Χαρακτηριστικό είναι ότι λίγες μέρες μετά την κακοκαιρία, τα δρομολόγια του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Νομού Μαγνησίας επανήλθαν κανονικά στην περιοχή, τα οποία εκτελούνται αδιαλείπτως έκτοτε και μάλιστα δύο φορές ημερησίως.
Σε δήλωσή του στο mononews.gr, ο Αντιπρόεδρος της Εταιρείας κ. Ηλίας Μπάρδας τόνισε: «Εμείς ενεργήσαμε όπως μας είπε η Τροχαία, δεν μπορούσαμε να γνωρίζουμε εάν ο δρόμος είναι κατάλληλος ή όχι. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο δρόμος έχει πολλά και σοβαρά προβλήματα. Ωστόσο, εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε διαφορετικά και έπρεπε να επαναφέρουμε τα δρομολόγια. Στο κάτω – κάτω ήμασταν υποχρεωμένοι να το κάνουμε».


Λίγα μπορούσαν να γίνουν, εφόσον το έργο είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως δεν έγινε το παραμικρό. Στο ερώτημα γιατί εδώ και δύο χρόνια από την καταστροφική κακοκαιρία δεν έχει ενεργήσει κανένας για να φτιαχτεί ο δρόμος για την ασφάλεια του κόσμου, το «μπαλάκι» των ευθυνών δεν πήγε μακριά.
Δήμος και περιφέρεια αποποιήθηκαν τις ευθύνες για την ελλιπή σήμανση και την έλλειψη τυχόν πρωτοβουλιών για την έστω και προσωρινή αποκατάσταση των πιο επικίνδυνων ζημιών στο εν λόγω οδικό δίκτυο.
Ο Δήμος Νοτίου Πηλίου κατηγόρησε την Περιφέρεια Θεσσαλίας για ανεπάρκεια, η δε Περιφέρεια αρκέστηκε στο να επικεντρωθεί στο να αναδείξει τα έργα τα οποία έχει φέρει εις πέρας μέχρι στιγμής, τα οποία αφορούν σε καθαρισμούς ρεμάτων και όχι στα λοιπά πολύ σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πληγέντες από την «θεομηνία»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το «τρικ με τα τάνκερ»: Πώς ο Αριστοτέλης Ωνάσης κέρδισε το παιχνίδι των πετρελαίων
- Άδωνις Γεωργιάδης στο mononews για Τέμπη, Καρυστιανού, Σαμαρά, Τσίπρα και για την κατάσταση στα νοσοκομεία
- Το 3ο Συμπόσιο για μια νέα Ελευσίνα, επτανησιακή γιορτή στη σκιά της Ακρόπολης, το party της ART ATHINA 2025 και Breathe with Hope
- Απόβαση… στη Βρετανία: Το NBA Europe και τα 71 δισ. ευρώ που γράφουν ιστορία
