• Πολιτισμός

    Το Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή από το σπίτι σας – Σπάνια έργα τέχνης σε ελεύθερη ψηφιακή περιήγηση

    «Νεκρή φύση με γκρέιπ φρουτ» του Γκωγκέν (1901 ή 1902). Λάδι σε καμβά


    Σπάνια έργα τέχνης, που έχουν θαυμάσει οι επισκέπτες της Συλλογής του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο νέο μουσείο του Παγκρατίου αλλά και όσοι δεν έχουν προλάβει ακόμη να τα δουν, έχουν την δυνατότητα πλέον να τα απολαύσουν από το σπίτι, χάρις στην ελεύθερη ψηφιακή περιήγηση που προσφέρεται από το goulandris.gr.

    Ανάμεσά τους βρίσκεται η «Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών» (1878-1881) του Ντεγκά, που κλόνισε τα θεμέλια της γλυπτικής, ο «Καθεδρικός Ναός της Ρουέν το πρωί» (ροζ απόχρωση) (1894), του Μονέ  ένας από τους πιο ολοκληρωμένους πίνακες της σειράς των Καθεδρικών του, καθώς και το έργο «Η συγκομιδή της ελιάς» (Δεκέμβριος 1889) του Βαν Γκογκ, το οποίο ο καλλιτέχνης δημιούργησε κατά την περίοδο του εγκλεισμού του στην ψυχιατρική κλινική του Σαιν-Ρεμύ-ντε-Προβάνς.

    Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μπορούν να δουν τις ψηφιακές αναπαραγωγές συνολικά 148 έργων, εικόνες λεπτομερειών και ηχητικές ξεναγήσεις σε δύο γλώσσες προσλαμβάνοντας μία ολοκληρωμένη οπτική των έργων τέχνης και ένα νέο σημείο επαφής με το Μουσείο.

    «Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών» (1878-1881) του Ντεγκά από μπρούντζο με καφέ πατίνα, τούλινη φούστα και σατέν κορδέλα σε ξύλινη βάση. Η χύτευση A. A. Hébrard, Παρίσι, 1922

    Θυμίζουμε, ότι το νέο μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή στην Αθήνα (Ερατοσθένους 13)  άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό στις 2 Οκτωβρίου του 2019 και πλαισιώνεται από πολιτιστικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικά εργαστήρια. Το νέο μουσείο στεγάζει τη συλλογή έργων τέχνης του Ιδρύματος ενώ μελλοντικά θα φιλοξενεί και περιοδικές εκθέσεις ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.  Στο μουσείο μάλιστα, εκτός από τους εκθεσιακούς χώρους, λειτουργούν πωλητήριο, εστιατόριο – καφέ, βιβλιοθήκη τέχνης, παιδικό εργαστήριο, καθώς και ένα σύγχρονων προδιαγραφών αμφιθέατρο.

    «Η συγκομιδή της ελιάς» του Βίνσεντ βαν Γκογκ (Δεκέμβριος 1889). Λάδι σε καμβά
    Ο «Καθεδρικός Ναός της Ρουέν το πρωί» (ροζ απόχρωση) (1894), του Μονέ. Λάδι σε καμβά



    ΣΧΟΛΙΑ