• Πολιτισμός

    Ντέμιαν Χερστ, Φρανσουά Πινό: Περισσότερα εκατομμύρια μέσω Τέχνης

    Ντάμιεν Χερστ


    Ο Ντέμιαν Χερστ και ο Φρανσουά Πινό εκτιμούν την ομορφιά της τέχνης. Αγαπούν όμως και τα εκατομμύριά τους. Έχουν βρει τρόπο να τα αβγατίσουν τεχνηέντως, μέσω καλλιτεχνικής οδού. Σκάνδαλο για το ευρύ κοινό…

    Το Ηνωμένο Βασίλειο ενέκρινε δάνειο 15 εκατομμυρίων στερλίνων από το ταμείο της πανδημίας για τον Ντέμιαν Χερστ. Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος οφείλει 100 εκατομμύρια στερλίνες στη θηγατρική όφσορ εταιρεία του ονόματι Science. Χειρίζεται τη δική του τέχνη και εδράζει στο Τζέρζεϊ.

    Το δάνειο εγκρίθηκε για την εταιρεία Science UK που πουλάει τα έργα του Χερστ στη θυγατρική οφσόρ. Επίσης στην έταιρη επιχείρηση Prints and Editions, που χειρίζεται τη μεγάλη συλλογή του μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης.

    Έως το 2020 ονομαζόταν Murderme και κατείχε 3000 έργα. Η αξία της υπολογίζεται στις 183 εκατομμύριες στερλίνες

    Αμφότερες όμως οι εταιρείες παραμένουν θεματοφύλακες τραπεζικών δανείων του οφσόρ ύψους 36 εκατομμυρίων στερλίνων.

    Οι ειδικοί εκτιμούσαν μέχρι πρότινος ότι οι μπίζνες της τέχνης θα παρέμεναν σε ύφεση έως τον Ιούνιο του 2022 εξαιτίας της πανδημίας. Το 2020 πράγματι έκλεισαν μουσεία και γκαλερί. Αρκετοί αγοραστές ένιωσαν πίεση ρευστότητας. Ωστόσο, η αξία των έργων τέχνης παρέμεινε σταθερή. Και οπωσδήποτε η διεθνής κυκλοφορία τους δεν παρεμποδίζεται.

    Ας σημειωθεί ότι ο ημέτερος Δάκης Ιωάννου συνέβαλε στη χρηματιστηριακή άνοδο του Χερστ.

    Το 2019 η Science UK έκλεισε με κέρδη 3,8 εκατομμύρια στερλίνες. Τα κυρίως έσοδά της (21,1 εκατομμύρια στερλίνες) προέρχονται από διοικητικές υπηρεσίες που χρεώνονται στην οφσόρ.

    Η εταιρεία Prints and Editions σημείωσε απώλειες 3,9 εκατομμύρια στερλίνων. Λογιστικά όμως διακρίνεται μαύρη τρύπα 6 εκατομμυρίων. Η τίμιες δουλειές όμως τα κενά απεχθάνονται…

    Η Science UK είχε προχωρήσει σε μείωση προσωπικού πριν από την πανδημία. Από 252 κατέβηκε στις 175 μισθοδοσίες, δηλαδή από 10,2 εκατομμύρια στερλίνες σε 6,9 εκατομμύρια στερλίνες.

    Το 2020 ο Χερστ ισχυρίστηκε ότι χρησιμοποίησε την κρατική ενίσχυση λόγω πανδημίας για να εξοικονομήσει ρευστότητα, να ελέγξει τα έξοδα. Ωστόσο δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με το πόσοι υπάλληλοι τέθηκαν σε αναστολή. Το 2018 είχε απολύσει πενήντα υπαλλήλους.

    Η Science (UK) κατέχει ακίνητα και γη αξίας 67,5 εκατομμυρίων στερλίνων. Το νέο του στούντιο στο κεντρικό Λονδίνο αγοράστηκε το 2018 έναντι 40 εκατομμυρίων στερλίνων. Άρχισε να λειτουργεί εν μέσω πανδημίας…

    Bource de Commerce, ο οίκος της συλλογής Φρανσουά Πινό

    Όχι ίδρυμα, επιχείρηση

    Πόσο νόημα έχει άραγε να ψάχνει κανείς τα οικονομικά των πολυεκατομμυριούχων; Αυτοί δεν διοικούν τον κόσμο; Δεν χωράει αμφιβολία για μεγιστάνες όπως ο Φρανσουά Πινό.

    Για να στεγάσει τη συλλογή των 10.000 έργων τέχνης του, ανασκεύασε το παλιό παριζιάνικο χρηματιστήριο. Εξού και η ονομασία του στα γαλλικά διατηρήθηκε: Bourse du Commerce. Πρόκειται για κτίριο του 18ου αιώνα. Επένδυσε 150 εκατομμύρια ευρώ μόνο για την ανακαίνισή του.

    Το Bourse dυ Commerce (Μπουρς ντε Κομμέρς) εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο του 2021. Η αξία της φερώνυμης Συλλογής Πινό εκτιμάται στο ένα εκατομμύριο δολάρια.

    Αν και ο διεθνής Τύπος επιμένει να το χαρακτηρίζει ίδρυμα, στην πραγματικότητα πρόκειται για καθαρόαιμη εμπορική επιχείρηση. Το Bource ανήκει στη θυγατρική εταιρεία Financière Pinault. Αυτή διαχειρίζεται τη Συλλογή Πινό. Ο ίδιος βέβαια δεν ψεύδει να τους διορθώσει. Μάλιστα και ο ίδιος το διαφημίζει ως Μουσείο.

    Η ασάφεια τον εξυπηρετεί ιδιαιτέρως. Η εντύπωση ότι το Bourse λειτουργεί ως φιλανθρωπικό ίδρυμα ανοίγει το παράθυρο των φοροαπαλλαγών (60% για τις εταιρείες, 66% για ιδιωτικές φιλανθρωπίες). Η ύπαρξή του θεωρείται ευαγές έργο. Οι πόρτες του παραμένουν ανοιχτές για το κοινό.

    Φυσικά κατέχει και έργα του Χερστ.

    Έτσι ο δισεκατομμυριούχος έχει τη δυνατότητα να υπερκεράσει χρηματιστηριακές απώλειες. Επίσης, πιο εύκολα θα το παραδώσει στους κληρονόμους του. Τρίτο και τελευταίο, αποφεύγει έτσι τις συνήθεις κληρονομικές διενέξεις…

    Όταν υπάρχουν λεφτά, (σχεδόν) όλα λύνονται.

    Διαβάστε ακόμη:

    Αλεξία Αντσακλή Βαρδινογιάννη: Πώς τίμησε τα δέκα χρόνια του Artflyer χαρίζοντάς του εκθεσιακό χώρο

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ