• Πολιτική

    Βορίδης: Ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί φταίνε για την τραγωδία, όχι ο Καραμανλής

    • NewsRoom
    Ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης

    Ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης


    Αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τα διαφορετικά πορίσματα των κομμάτων που συμμετείχαν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και το κατά πόσον νομιμοποιείται να ασκήσει έλεγχο το Κοινοβούλιο και για ποινικές ευθύνες μίλησε στον ΑΝΤ1 ο Υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης.

    «Η εξεταστική επιτροπή αποτελείται από βουλευτές που ανήκουν σε κόμματα. Όλοι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν το πόρισμα των κομμάτων  της Επιτροπής και να κρίνουν. Η Βουλή έχει την γενική αρμοδιότητα για τα υπουργικά αδικήματα, όταν υπάρχουν ενδείξεις ενοχής. Δεν γίνεται να παραπέμπεται στην Δικαιοσύνη ο καθένας για τον οποίο μαζεύονται αρκετές υπογραφές», είπε ο υπουργός Επικρατείας, απαντώντας εμμέσως και σε όσα είπε στον ΑΝΤ1 την Δευτέρα η Μαρία Καρυστιανού, μητέρα θύματος και εκπρόσωπος των οικογενειών των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

    «Ο κανονισμός λειτουργίας του σιδηροδρόμου ήταν εκεί και κανείς δεν είχε πει ότι ο κανονισμός ήταν ένα κείμενο που είχε προβλήματα. Στο 87% του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου δεν υπάρχουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης που συζητάμε, θα πρέπει να σταματήσουν να κυκλοφορούν τα τρένα;», είπε ο Μάκης Βορίδης και συμπλήρωσε ότι «Δεν οδηγηθήκαμε στην τραγωδία εξαιτίας της μη εγκατάστασης των συστημάτων όπως της τηλεδιοίκησης, αλλά λόγω μη τήρησης του Κανονισμού. Τα τρένα κυκλοφορούσαν και προ της εγκατάστασης της τηλεδιοίκησης. Θα έπρεπε να μην κυκλοφορούν τα τρένα; Δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, αλλά ετηρείτο ο κανονισμός ασφαλείας και τα τρένα λειτουργούσαν. Ήρθε η τηλεδιοίκηση, αλλά ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί διέπραξαν σειρά απαράδεκτων σφαλμάτων, η τραγωδία έγινε γιατί συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν έκαναν την δουλειά τους».

    Σε ότι αφορά τις αναφορές από κόμματα για ευθύνες του Κώστα Καραμανλή, σχετικά με την σύμβαση 717 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Υπουργός Επικρατείας είπε πως «Υπήρξαν 7 διαδοχικές παρατάσεις στην σύμβαση 717. Αυτή που “επιβαρύνει” τον κ. Καραμανλή είναι η παράταση που οδήγησε στην εγκατάσταση του συστήματος, δόθηκε αυτή η παράταση για την επιτάχυνση και ολοκλήρωση του έργου, αλλιώς θα έπρεπε να διαλυθεί η σύμβαση και να αρχίσουμε πάλι από την αρχή. Δεν έπρεπε να δοθεί δηλαδή αυτή η παράταση;».

    Διαβάστε επίσης:

    Δένδιας: Παρέστη στη νατοϊκή άσκηση Trogjan Footprint 24

    Υποψήφιος στις Ευρωεκλογές o Νίκος Καρβέλας – Με ποιο κόμμα

    Ο φόβος της αβεβαιότητας είναι το μήνυμα του Eurogroup



    ΣΧΟΛΙΑ