• Πολιτική

    Θεσσαλονίκη: Τα «άκουσαν» Νοτοπούλου και Παππάς από τους μικρομετόχους του ΟΑΣΘ – «Ο ΣΥΡΙΖΑ μας κατέστρεψε»

    • NewsRoom


    Ένταση επικράτησε στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, στη συζήτηση για το θέμα του ΟΑΣΘ, με συνεχείς διακοπές και διαμαρτυρίες.

    Η πρώτη διακοπή έγινε λόγω καταγγελιών για ελέγχους από την ΕΛΑΣ σε βάρος πολιτών που βρίσκονταν έξω από την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου και επιθυμούσαν να παρακολουθήσουν τη συζήτηση. Το θέμα έθιξε ο επικεφαλής της παράταξης «Η Πόλη Ανάποδα – Δύναμη Ανατροπής», Αντώνης Γαζάκης, ζητώντας από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, Δρόσο Τσαβλή, να ενημερωθεί για το θέμα. Εξηγήσεις για την παρουσία της αστυνομίας ζήτησε και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί», Κατερίνα Νοτοπούλου, καταγγέλλοντας τη διοίκηση του δήμου για επιλεκτική ευαισθησία.

    Ωστόσο, στη συνέχεια η κα Νοτοπούλου έγινε η ίδια στόχος επίθεσης από τους μικρομετόχους του ΟΑΣΘ. Η επικεφαλής της «Θεσσαλονίκη Μαζί » ανέβηκε στο βήμα προκειμένου να υπερασπιστεί το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Τα λεγόμενά της δεν έγιναν δεκτά από τους μικρομετόχους, οι οποίοι επιτέθηκαν φραστικά στην κα Νοτοπούλου κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ πως τους κατέστρεψε οικονομικά.

    Μάλιστα, η ένταση οδήγησε την σύμβουλο της παράταξης Έλλην Χρυσίδου να αποχωρήσει από τη συνεδρίαση.

    Βολές από τους μικρομετόχους δέχθηκε όμως και ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, που έδωσε το παρών στη συνεδρίαση, με αποτέλεσμα να διακοπεί για τρίτη φορά η συζήτηση στην ειδική συνεδρίαση. Μάλιστα, ένας ηλικιωμένος πλησίασε το βήμα που μιλούσε ο κ. Παππάς προκειμένου να του επιτεθεί προσωπικά.

    Κατά την ειδική συνεδρίαση, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ενημέρωσε πως μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, 100 – 120 λεωφορεία θα κυκλοφορούν στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης, αριθμός που θα προκύψει μέσω της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ.

    Ο κ. Σταθόπουλος δεσμεύτηκε επίσης, πως το πρώτο τρίμηνο του 2020 θα βγει στον «αέρα» διαγωνισμός για τη μίσθωση επιπλέον 150 σύγχρονων και αντιρρυπαντικών λεωφορείων, που αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους μέχρι το φθινόπωρο του 2020. Αυτή τη στιγμή, ο στόλος του ΟΑΣΘ ανέρχεται σε 320 λεωφορεία, ενώ ο ελάχιστος αριθμός που απαιτείται για να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες των κατοίκων είναι 500.

    «Μετά την προσθήκη των 120 λεωφορείων τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο του 2020, μέσω της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ θα φτάσουμε τα 440. Όμως δεν μας καλύπτει ο αριθμός, γιατί ο στόλος έχει γεράσει και το νέο έτος θα αποσυρθούν άλλα 90 παλιά αστικά. Άρα δεν επαρκούν για να φτάσουμε στο μαγικό αριθμό των 500 οχημάτων. Ο προγραμματισμός είναι να προστεθούν επιπλέον 150 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, σύγχρονα και αντιρρυπαντικά, μέχρι το φθινόπωρο του 2020», συμπλήρωσε ο γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών.

    Την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης για τον ΟΑΣΘ, κήρυξε με εισήγηση του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, χαρακτηρίζοντας «ντροπή» για την πόλη «να μην έχει ούτε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς».

    «Η Αθήνα έχει έξι. Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει. Απαιτείται λύση εδώ και τώρα» τόνισε ο κ. Ζέρβας και πρόσθεσε ότι η πόλη βρίσκεται «σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης» και πως πρέπει να δοθούν άμεσα λύσεις.

    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόρδας, παραδέχθηκε πως τα προβλήματα είναι «πολλά και μεγάλα»: «Ναι, υπάρχουν προβλήματα σας παρακαλούμε όμως, μην πετροβολείτε τον ΟΑΣΘ. Προφανώς χρειαζόμαστε μέσο μαζικής μεταφοράς», είπε ο κ. Σκόρδας, τονίζοντας πως δρομολογούνται διαγωνιστικές διαδικασίες για να δοθεί λύση στο συγκοινωνιακό της Θεσσαλονίκης.

    «Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Συζητάμε για έναν γερασμένο στόλο, καθώς το 60% των οχημάτων είναι ηλικίας άνω των 15 ετών. Το 2018, αντί να γίνει προμήθεια νέων λεωφορείων, επιμηκύνθηκε η ζωή αυτών που κυκλοφορούσαν, στα 23 χρόνια», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ.



    ΣΧΟΛΙΑ