• Πολιτική

    Σχέδιο διάσωσης για τον πολιτισμό και τα ΜΜΕ εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση


    Μέτρα άμεσης στήριξης και μαζί «σχέδιο διάσωσης» για τον πολιτισμό εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό είπε ο επίτροπος Τιερί Μπρετόν στη συζήτηση που είχαν την Δευτέρα ο ίδιος και η επίτροπος Μαρίγια Γκαμπριέλ με τους ευρωβουλευτές της επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι ευρωβουλευτές ωστόσο ζήτησαν και την άμεση στήριξη των ΜΜΕ καθώς έχουν απωλέσει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους από τη διαφήμιση, άρα η υποστήριξη του τομέα είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία της δημοκρατίας και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.

    Οι δύο επίτροποι συμφώνησαν ότι ο πολιτισμός και οι αξίες στην ΕΕ θα πρέπει να στηριχθούν «με κάθε κόστος» και είπαν στους ευρωβουλευτές, ότι ετοιμάζεται σχέδιο ανάκαμψης  για τους τομείς του πολιτισμού και των τεχνών, στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού της ΕΕ που έχει πληγεί από την πανδημία.

    Ο λόγος προφανής, αφού η γενική διαπίστωση στην ΕΕ είναι, ότι η ζημιά στον τομέα του πολιτισμού και των τεχνών, ειδικά για μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες σημαίνει πολλά περισσότερα από μια «απλή απώλεια θέσεων εργασίας». Κι αυτά είναι η πλούσια, ζωντανή, πολιτισμική και δημιουργική φλέβα, των κρατών – μελών της,  που συνθέτουν τον χαρακτήρα της. Μία ακόμη παράμετρος εξάλλου είναι η σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό, καθώς το 40% της τουριστικής κίνησης στην ΕΕ συνδέεται με πολιτιστικά δρώμενα και μνημεία πολιτισμού.

    Η αναγνώριση των προβλημάτων πλήρης και από όλους, χαρακτηριστικά η Σαμπίνε Βερχέγιεν δήλωσε, ότι «οι τομείς αυτοί βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της απόλυτης καταστροφής», ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη τίποτε το οριστικό. Σύμφωνα με την Βερχέγιεν πάντως, προβλέπεται προσαρμογή του πακέτου στήριξης ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν την γραφειοκρατία που απαιτείται και οι μικρές επιχειρήσεις

    «Χρειάζεται επίσης, και μάλιστα αμέσως, να ενισχυθεί και να προσαρμοστεί στις υφιστάμενες συνθήκες ο Μηχανισμός Εγγυοδοσίας για τον Πολιτιστικό και τον Δημιουργικό Τομέα στο πλαίσιο του προγράμματος ‘Δημιουργική Ευρώπη’ για να μπορέσουν οι δικαιούχοι να αποκτήσουν πρόσβαση σε περαιτέρω χρηματοδότηση. Ο τομέας των ΜΜΕ χρειάζεται επίσης στοχευμένα μέτρα στήριξης» κατέληξε η κυρία Βερχέγιεν.

    Εν αναμονή λοιπόν.



    ΣΧΟΛΙΑ